Enge opět ovládnul kvalifikaci v Le Mans |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Zdenda Balcar počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Aston Martin při svém návratu do Le Mans získal první dvě místa třídy GT1, český jezdec Tomáš Enge zajel počtvrté ze čtyř startů nejrychlejší čas třídy a zároveň vylepšil rekord dráhy La Sarthe pro tuto kategorii.
Legendární britská značka Aston Martin se může 46 let po historickém triumfu v Le Mans těšit ze skvělého návratu, vůz DBR9 skvěle navázal na DBR1. Kvalifikace na proslulou čtyřiadvacetihodinovku se odehrála ve středu a čtvrtek, kdy se jelo po dvou dvouhodinových blocích. Ve středu v Le Mans pršelo a vzhledem k příznivější předpovědi pro druhý den žádný z týmů neriskoval v honbě za co nejlepším časem. Druhý kvalifikační den již bylo sucho a Enge se svými kolegy Peterem Koxem a Pedrem Lamym se po většinu kvalifikace držel v čele třídy GT1. Čtvrthodiny před půlnocí, která ukončuje jízdy, se do čela dostal sesterský vůz řízený Davidem Brabhamem, Darrenem Turnerem a Stephanem Sarrazinem. Enge však o pár minut později překonal nejen jejich čas, ale i svůj loňský rekord třídy 3:49,438, který zajel s vozem Ferrari 550 Maranello. Český jezdec má v kvalifikaci v Le Mans stoprocentní bilanci, ze čtyř startů získal čtyři pole position. Shodou okolností právě od roku 2002, kdy Enge v Le Mans debutoval, organizátoři udělují plaketu nejrychlejšímu jezdci tříd GT1/GT2 (dříve GTS/GT) a liberecký rodák tak má na ni zatím monopol. Enge v kvalifikaci porazil nejen všechny vozy své třídy, ale i několik silnějších vozů třídy LM2.
Tomáš Enge: "Je to skvělý vůz, který se snadno řídí a skvěle se chová. Ukázali jsme, že jsme rychlí a nyní se těšíme na závod. Máme tady fantastickou podporu a mám radost za celý tým."
David Richards, ředitel týmu: "Přirozeně máme z tak dobrého kvalifikačního výkonu radost, ale samozřejmě si jsme vědomi, že v závodu na 24 hodin je mnoho překvapení a čeká nás zajímavý víkend. Také máme radost z vyrovnanosti všech šesti jezdců, kteří se kvalifikovali v rozmezí pár sekund."
1. Enge/Kox/Lamy - Aston Martin DBR9, 3:48,576
2. Brabham/Turner/Sarrazin - Aston Martin DBR9, 3:49,739
3. Gavin/Beretta/Magnussen - Corvette C6R, 3:52,426
4. Bouchut/Fomenko/Vasilev - Ferrari 550 Maranello, 3:55,309
5. Fellows/O’Connel/Papis - Corvette C6R, 3:55,914
6. Goueslard/Dupard/Vosse - Ferrari 550 Maranello, 3:55,983
7. Pescatori/Gollin/Ramos - Ferrari 550 Maranello, 3:57,676
8. Bartyan/Malucelli/Ramos - Ferrari 550 Maranello, 3:59,475 9. De Fournoux/Daoudi/Matthews - Ferrari 575 Maranello, 4:07,654
Zdroj: BPA Komentáře ke článku
|
Reklama