V čele mladé pušky, překvapil Lundgaard |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V jediném tréninku na sobotní závod IndyCar na Indianapolis Motor Speedway se nejlépe dařilo nastupující generaci pilotů IndyCar. Lídr šampionátu Palou zajel vůbec nejrychlejší čas – 1:10.8839. Následoval jej VeeKay, který vyhrál květnovou velkou cenu na stejné trati, a za nimi skončili O´Ward a Harvey. První pětku uzavírá Newgarden, jehož čeká na startu závodu penalizace za nasazení pátého motoru, tedy posun o 6 míst na roštu. Kdo ale nejvíce překvapil, byl debutant Christian Lundgaard ve třetím voze tým Rahal Letterman Lanigan Racing. Dán totiž skončil na sedmé příčce! A to za sebou má jediný test ve voze IndyCar. Hned za ním se umístil jeho stájový kolega Rahal, a za ním vítěz posledního závodu v Nashvillu Ericsson. VeeKay byl prvním pilotem, který stlačil čas pod hranici 1 minuty a 12 sekund. Konkuroval mu Harvey, kterému se tradičně na této trati daří. Lundgaard o sobě poprvé dal výrazně vědět 20 minut před koncem tréninku, když se dostal na průběžně šesté místo. O dvě minuty později se mimo dráhu ocitl Power. Projel první zatáčku rovně a minul i komunikaci, která má jezdce v takovém případě přivést zpět na okruh. Místo toho skončil se zhasnutým motorem ve čtvrté zatáčce indianapoliského oválu, kde jej musel záchranářský tým znovu nastartovat. V závěrečné čtvrthodině začali piloti na nové sadě pneumatik přepisovat nejrychlejší časy. Na první místo se vyšvihl Grosjean, který v květnu získal v Indianapolisu pole position. Pak jej ale vystřídal Power s časem 1:11.5371. RC Enerson se snad dočká prvního startu v IndyCar s týmem Top Gun Racing. V Indy500 to nevyšlo. Foto: IndyCar Ale to platilo jen chvíli, protože závěr patřil měkké sadě pneumatik. VeeKay se jako první dostal pod minutu a 11 vteřin. Lundgaard zajel další rychlé kolo. Na první příčku se ale vyšvihl Palou a jeho čas již nikdo nepřekonal. Tomu napomohl i Herta, který kvůli potížím s převodovkou zůstal stát na výjezdu z pit lane. Jezdci v závěru dostali ještě tři minuty na vylepšení svých časů, Paloua ale již nikdo nepřekonal. Premiéru si vedle Lundgaarda odbyl také tým Top Gun Racing. Ten se s RC Enersonem za volantem snažil neúspěšně kvalifikovat do Indy500. Enerson byl nakonec v tréninku 22., až za ním skončili Sató či před týdnem suverénní Herta.
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: IndyCar Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: IndyCar Komentáře ke článku
|
Reklama