Blíží se konec MGU-H |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
FIA na konci roku potvrdila řadu detailů ohledně nových pohonných jednotek, které se budou ve F1 používat počínaje rokem 2026. Hlavními motivy úprav jsou snaha zlepšit ekologičnost motoru a usnadnění vstupu do série potenciálním novým výrobcům. Samozřejmě nebyl nikdo jmenován, ale je všeobecně známo, že sport se snaží získat na svou stranu gigantický Volkswagen. V roce 2026 a následujících se bude nadále používat 1.6litrový motor V6 s turbem, ale nová generace pojede na palivo ze 100% obnovitelných zdrojů. Výkon poskytovaný rekuperačními systémy se téměř ztrojnásobí. Ze 120 kW skočí na 350 kW. A to navzdory tomu, že MGU-H se stane minulostí. Systém zachycující tepelnou energii z výfuku si těžko hledá cestu do běžného silničního provozu a jeho vývoj je komplikovaný i pro velké automobilky. O snížení nákladů se do značné míry postará rozpočtový strop na vývoj pohonných jednotek. Týmy již letos pracovaly pod rozpočtovým stropem a omezení prostředků vynaložených výrobci motorů se očekávalo. Strop na vývoj aktuálních pohonných jednotek by už neměl význam, jelikož ten se, alespoň na straně zvyšování výkonu, zamrazí před začátkem příští sezony a tak zůstane až dokonce roku 2025. MGU-H je prý slepou uličkou. Jeho odstranění možná zlepší zvuk motorů. Foto: Honda Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Mercedes Zdroj: RaceFans Komentáře ke článku
|
Reklama