clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Blíží se konec MGU-H

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 20.12.2021, 06:50

počet komentářů: 0


FIA na konci roku potvrdila řadu detailů ohledně nových pohonných jednotek, které se budou ve F1 používat počínaje rokem 2026. Hlavními motivy úprav jsou snaha zlepšit ekologičnost motoru a usnadnění vstupu do série potenciálním novým výrobcům. Samozřejmě nebyl nikdo jmenován, ale je všeobecně známo, že sport se snaží získat na svou stranu gigantický Volkswagen.

V roce 2026 a následujících se bude nadále používat 1.6litrový motor V6 s turbem, ale nová generace pojede na palivo ze 100% obnovitelných zdrojů. Výkon poskytovaný rekuperačními systémy se téměř ztrojnásobí. Ze 120 kW skočí na 350 kW. A to navzdory tomu, že MGU-H se stane minulostí. Systém zachycující tepelnou energii z výfuku si těžko hledá cestu do běžného silničního provozu a jeho vývoj je komplikovaný i pro velké automobilky.

O snížení nákladů se do značné míry postará rozpočtový strop na vývoj pohonných jednotek. Týmy již letos pracovaly pod rozpočtovým stropem a omezení prostředků vynaložených výrobci motorů se očekávalo. Strop na vývoj aktuálních pohonných jednotek by už neměl význam, jelikož ten se, alespoň na straně zvyšování výkonu, zamrazí před začátkem příští sezony a tak zůstane až dokonce roku 2025.

MGU-H je prý slepou uličkou. Jeho odstranění možná zlepší zvuk motorů. Foto: Honda

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Mercedes

Zdroj: RaceFans

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Leclerc přišel o motor - 4.8.2021
Renault by na zákazníkovi prodělal - 15.4.2021
Týmy se dohodly na vyškrtnutí MGU-H! - 27.5.2018
Aston Martin bude titulárním sponzorem Red Bullu - 17.9.2017

Reklama