clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Problémem prý bylo příliš mnoho respektu

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 9.1.2022, 09:10

počet komentářů: 0


Honda už oficiálně není součástí mistrovství světa F1, ale před odchodem si udělala hromadu fotografií s Maxem Verstappenem, novým šampionem ze stáje Red Bull. Při návratu do sportu si Honda tyto obrázky představovala s jezdcem týmu McLaren, ale historií osvědčené partnerství tentokrát vydrželo pouhé tři roky. Tři těžké roky pro McLaren i pro Hondu. Je mnoho teorií, proč to nevyšlo a jednu z nich přidává Masaši Jamamoto, dnes již bývalý šéf programu Hondy ve F1.

V prvních letech jsme se díky McLarenu hodně naučili, ale jsem přesvědčen, že přemíra vzájemného respektu byla na škodu,“ řekl Jamamoto. „Komunikace nefungovala dost dobře a projekt bohužel nebyl úspěšný.

Jenson Button, který si ve vozech McLarenu s motory Honda vytrpěl své, si myslí, že by stačilo prostě více trpělivosti.

Od začátku jsem byl u toho a naskočit do hybridní éry pro ně opravdu nebylo jednoduché,“ řekl mistr světa z roku 2009, který předtím, ještě v éře motorů V8, závodil i za tovární tým Hondy. „Byly celé roky pozadu, měli mnoho problémů se spolehlivostí. Ale podle mě je škoda, že to McLaren nevydržel. V té době bylo velmi jednoduché ukázat prstem na nespolehlivý motor jako jediný zdroj problémů. V partnerství s Red Bullem jako by Hondu někdo pokropil živou vodou. Rád jsem viděl Hondu opět vítězit, vždyť předtím bylo jejím posledním vítězstvím naše vítězství z roku 2006.

Tým Hondy se v Abú Zabí rozloučil s F1. Foto: Honda

Zatímco historie si možná bude pamatovat stinty Hondy s McLarenem a s týmem Red Bull, lidé z projektu Hondy nikdy nezapomínají zmínit přínos týmu Toro Rosso, který byl jediným týmem Hondy v sezoně po rozchodu s britským týmem.

Poprvé jsem si řekl, že nevidím žádné světlo na konci tunelu,“ řekl Jamamoto o roce 2017. „Někteří členové představenstva se už ptali, proč máme pokračovat, proč prostě neodejdeme. Já už jsem v podstatě souhlasil. Nedokázal jsem si představit, že v dohledné době budeme schopni bojovat o titul. Opravdu žádné světlo na konci tunelu. Vlastně to byl Franz Tost, (šéf týmu Toro Rosso, dnes AlphaTauri) kdo první řekl, že Honda na to má.

Byl si promluvit s členy představenstva a řekl, že musíme pokračovat a dostaneme se z toho. S Franzem jsme mluvili ještě dříve než s Helmutem (Markem). Já jsem začal více mluvit nejen s managementem týmu, ale také s managementem jiných týmů a managementem F1. Myslím, že i to nám pomohlo po technické stránce, díky informacím a vyjednávání. Takže jsme přežili.

McLaren nám řekl, abychom se do politiky nemíchali, že my se raději máme soustředit pouze na náš motor. V éře s Red Bullem to bylo jiné, více jsme se zapojili. A byl to Franz v prvním roce s Toro Rosso, kdo řekl, že bychom měli více komunikovat s F1 a s FIA. Myslím, že i kdybychom pokračovali ve společném projektu s McLarenem, nakonec bychom stejně nebyli spokojeni my ani McLaren.

Zdroj: Motorsport, The Race, úvodní foto: Honda

Zdroj: Motorsport, The Race

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama