McLaughlin se dočkal premiérového vítězství v IndyCar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Loňská sezona IndyCar začala tak, že se pozdější šampion Palou dočkal prvního vítězství v kariéře, letos na něj navázal Novozélanďan Scott McLaughlin, který přetavil v první triumf premiérovou pole position. Obhájce titulu Palou dojel druhý, třetí příčka patří Powerovi. Byl to právě Power, kdo měl na startu největší potíže. Jako jediný z první desítky startoval na tvrdé sadě pneumatik. Ta byla v St. Petersburgu tou preferovanou a to kvůli rychlému odumírání měkkých pneumatik. Powera tak po startu z druhé příčky v úvodních metrech předjeli Herta a VeeKay. Herta ještě v první zatáčce útočil na McLaughlina, ale Novozélanďan vedení udržel. Na lehký kontakt s Powerem a z něj pramenící možné poškození předního křídla si stěžoval Grosjean. Toho využil Ericsson, aby se před Francouzův žlutý vůz dostal. Pagenaud se postupně propadl z šesté příčky na startu za Dixona, Paloua a také O´Warda, který přitom do závodu vyrazil z 16. místa. Už okolo 10. kola se otevřelo okno pro třízastávkovou strategii, čehož hned využil Newgarden, který zajel do boxů, aby se zbavil červených pneumatik. Brzy jej následovali Dixon a O´Ward. V 15. kole se Power dostal před VeeKaye, kterému odcházely měkké pneumatiky. A tak v 18. kole jej v rychlém sledu předjeli i Ericsson, Grosjean, Rahal a Palou. Power se ve 20. kole dostal před Hertu a svého stájového kolegu v čele závodu ztrácel 6 vteřin a stahoval vteřinu na kolo. Ale v 25. kole zavlály žluté vlajky, když na výjezdu ze třetí zatáčky nováček David Malukas nejprve narazil levou stranou do vnější bariéry a pak pravou do té vnitřní a jeho vůz zůstal stát uprostřed dráhy. Jezdci, kteří ještě nestavěli, zajeli hned, jak to bylo možné, do boxů. McLaughlin vystřelil těsně před Powerem. Dramatickou chvilku prožila trojice Ericsson, Rahal a Grosjean, když tým vypustil Ericssona do cesty Rahalovi, který pak přimáčkl ke zdi Grosjeana. Naštěstí Francouz zabrzdil včas a hromadnou kolizí to neskončilo. Ve vedení byl Rossi, který jako jediný ještě nebyl u mechaniků, následovaný piloty na třízastávkové strategii – Dixonem, O´Wardem, Newgardenem, Kirkwoodem a Rosenqvistem. Pak byli McLaughlin, Power, Palou a Herta. Restart přišel v 35. kole. Ericsson byl ale v tu chvíli už na chvostu pole, kam musel kvůli nebezpečnému vypuštění z boxového stání. Při restartu se Palou dostal před Powera a Rahal před Hertu, loňský vítěz ale dokázal svému krajanovi předjetí vrátit a teď tlačil na Powera. Rossi zajel do boxů v 37. kole, vedení převzal Dixon. V dalším kole se Herta v 10. zatáčce dostal před Powera, který měl přitom výhodu měkké sady pneumatik. Ale Australan jel konzervativně s tím, že šetřil pneumatiky i palivo. Ve 42. kole zajel jako první podruhé do boxů Newgarden. O´Ward následoval v 48. kole, Dixon o kolo později. Do 62. kola závod vedl VeeKay, když ten zamířil k mechanikům, znamenalo to, že by potřeboval hodně dlouhou žlutou, aby už do boxů znovu nemusel. Ale překvapivě hned v dalším kole zastavil Herta, což piloty na dvouzastávkové strategii dostalo pod tlak. Žlutá fáze by znamenala, že Herta se při jejich pit stopu dostane do čela a dost pravděpodobně už s palivem vystačí až do konce závodu. McLaughlin tak v dalším kole také zamířil k poslednímu tankování a pro novou sadu pneumatik. Palou a Rahal následovali o kolo později a další kolo přineslo poslední pit stop Powera. Ten se v boxech dostal před Hertu a virtuálně byl na čtvrtém místě za McLaughlinem, Palouem a VeeKayem. Do čela se vrátila dvojice Dixon a O´Ward. 27 kol před koncem se do únikové zóny dostal Kellett. Dokázal se z ní sám dostat a pokračovat, ale to už traťoví maršálové měli v rukou připravené žluté vlajky. Ty sice nezavlály, ale O´Warda i jejich bezprostřední hrozba zahnala do boxů. Dixon v 78. kole přenechal vedení svému krajanovi McLaughlinovi a potřetí zajel do boxů. Power se ve stejnou chvíli dostal před VeeKaye. Ten coby první z pilotů, kteří naposledy zamířili do boxů, musel nejvíc šetřit palivo. V podobné situaci byli ale i ostatní jezdci na čele. McLaughlin vedl před Palouem a Powerem, ten dostal přeci jen drobně větší volnost, pokud šlo o spotřebu, a dvojici dotahoval. Za VeeKayem se šetřit palivo snažil Herta, následovaný Rahalem a Grosjeanem. Na Francouze se ale už dotahovala dvojice Dixon a Lundgaard. Palou pak 13 kol před koncem dostal velkou pomoc od stájového kolegy Johnsona, který blokoval McLaughlina snažícího se předjet jej o kolo, Španěl se dotáhl na necelou sekundu. Jenže přišel příkaz ještě více šetřit s palivem. V závěrečných kolech se ještě Herta dokázal dostat před VeeKaye, Grosjean pak předjel nejprve Rahala a následně i VeeKaye a posunul se na pátou příčku. Ztratit celé kolo se nechtělo DeFrancescovi, ale ani toho Palou nedokázal využít k útoku na lídra závodu. McLaughlin si tak mohl dojet pro své premiérové vítězství.
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Penske Entertainment Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Penske Ente Komentáře ke článku
|
Reklama