V pátek byl nejrychlejší Magnussen, oficiálním vítězem se ale stal Sainz
vydal:
Dušan Bouzek
zveřejněno:
12.3.2022, 05:25
počet komentářů:
0
Během pátku pokračovalo v Bahrajnu druhým dnem závěrečné letošní předsezonní testování F1. Ve čtvrtek testy zahájil nejlépe Pierre Gasly, který zajel na druhé nejměkčí sadě pneumatik specifikace C4 čas v hodnotě 1:33,902. V pátek ovšem tento výkon dokázali překonat Carlos Sainz i Kevin Magnussen. Pro Dána, který na poslední chvíli nahradil u týmu Haas Nikitu Mazepina, se jednalo o první svezení s monopostem F1 od Velké ceny Abú Zabí 2020.
V dopolední části jsme ještě pokoření Gaslyho času neviděli. Nejrychlejší byl totiž pilot Alpine Esteban Ocon, který na pneumatikách specifikace C4 zajel čas 1:34,276 před druhým Charlesem Leclercem (1:34,366) a Maxem Verstappenem (1:35,874). Je ale třeba dodat, že zatímco Leclerc měl na voze při svém nejlepším pokusu obutou o stupeň tvrdší směs pneumatik (C3) než Ocon, Verstappen zvolil dokonce o dva stupně tvrdší sadu (C2).
Odpoledne se ovšem dostalo do čela Ferrari. Leclerca vystřídal v kokpitu Sainz a Španěl se s časem 1:33,532, který zajel na pneumatikách C4, stal oficiálním vítězem dne před Maxem Verstappenem (1:34,011, C4) a Lancem Strollem (1:34,064, C4).
Oficiální testovací část sice zvládl nejlépe Sainz, přesto se ale nestal nejrychlejším mužem dne. Po skončení odpolední fáze totiž ještě jezdil po trati Kevin Magnussen. Letadlo, které přepravovalo vybavení Haasu, totiž mělo zpoždění a tým z tohoto důvodu musel vynechat čtvrteční dopolední fázi. Bylo mu tak dovoleno testovat i hodinu po skončení pátečního programu. A během této doby se Magnussenovi podařilo zajet na středních pneumatikách C3 čas 1:33,207. Dánův oficiální výkon měl však hodnotu 1:36,505 a proto mu ve výsledcích patří deváté místo.
251156
Oficiální páteční testovací část vyhrál Carlos Sainz. Foto: Ferrari
Forma Ferrari nezůstává bez povšimnutí u soupeřů. George Russell například po skončení čtvrtečního programu prohlásil, že z celkového pohledu je italská stáj nejsilnější ze všech. V podobném duchu se v pátek vyjádřil i Russellův týmový kolega Lewis Hamilton.
„Myslím si, že favoritem je Ferrari. Když budu vycházet z toho, co můžeme vidět, tak kdyby se závodilo dnes, Ferrari by dojelo na prvních dvou místech,“ uvedl sedminásobný mistr světa.
Carlos Sainz je ovšem opatrnější: „Řekl bych, že toto je typický Mercedes a typický George (Russell – pozn. red.),“ reagoval Španěl na Russellovo čtvrteční prohlášení. „Dělají humbuk okolo ostatních, pak přijedou na první závod a rozdrtí konkurenci, to je typické. Kdyby něco takového dělali letos poprvé, možná bych tomu i věřil, ale takto je to už pět nebo šest let a pak přijde první závod a oni jsou na tom znovu dobře. Takže jak si dovedete představit, moc o těchto komentářích nepřemýšlím. Z GPS dat můžeme vidět, jak si vedou… Nebudu k tomu moc říkat,“ dodal.
Charles Leclerc se svým týmovým kolegou souhlasí: „S konzistencí jsme na tom dobře, s vyvážením také, to jsou dvě pozitivní věci. To ale z hlediska výkonnosti neznamená vůbec nic. Nezajíždíme ani špatná kola, to ale také nic neznamená. Myslím si, že Mercedes i Red Bull nám ještě ukážou mnohem více a momentálně toho dost skrývají,“ myslí si monacký pilot.
Mercedes v pátek opět rozdělil povinnosti mezi Hamiltona s Russellem. Hamilton, který se odpoledne věnoval zkoušení různých nastavení a testům pneumatik v jízdě na jedno kolo, zajel svůj nejrychlejší čas v hodnotě 1:34,141 a obsadil čtvrté místo. Russell jezdil dopoledne, během kterého sbíral aerodynamická data při jízdě s takzvanou zahrádkou a poté se věnoval závodní simulaci. Jeho čas 1:38,585 na sadě C2 stačil pouze na 13. místo.
251161
Lewis Hamilton neměl po pátku mnoho důvodů k radosti. Foto: Mercedes
Spokojenost s chováním vozu během pátečních horkých a větrných podmínek u Hamiltona nepanovala: „Při záběrech z vozu můžete vidět, že se nám to smýká vlevo, vpravo i uprostřed. Různě poskakujeme a v tuto chvíli to není úplně šťastné. Ale snažíme se auto zkrotit. I tento týden nás trápí vítr a poskakování, je to spíše horší. Pracujeme tedy na různých scénářích a snažíme se přijít na to, jak udržet přítlak a neposkakovat,“ nechal se slyšet Brit.
Některé z týmů ale měly páteční testovací den ještě komplikovanější než Mercedes. U Williamsu to mohli zabalit již po dvanácti dopoledních kolech. Latifimu totiž začaly hořet zadní brzdy. Plameny postupně roztavily jeho zadní zavěšení a Kanaďan se ve dvanácté zatáčce roztočil. Tím se postaral o přerušení, které trvalo zhruba 40 minut. Ve zbytku dne se už britská stáj kvůli opravám na trati neukázala. Na dráze ale během dopoledne zastavil kvůli blíže nespecifikovaným technickým potížím také Sebastian Vettel a později i Valtteri Bottas, na jehož voze se objevily potíže s hydraulikou.
Odpoledne zase odstavil auto vítěz dopolední části Ocon. Pilot stáje Alpine zastavil na dráze z preventivních důvodů, neboť se v datech objevilo cosi neobvyklého. Tým ale později žádnou závadu neobjevil. Později zůstal stát na konci boxové uličky i Lando Norris.
251158
Alpine nastoupil v pátek se zcela růžovým zbarvením, které nasadí i v prvních dvou závodech sezony. Foto: Alpine
McLaren pronásledovala smůla i v pátek. Ráno totiž bylo oznámeno, že se opět na dráze neobjeví Daniel Ricciardo, kterému stále nebylo dobře. Později se navíc ukázalo, že je pozitivní na koronavirus a bude tak chybět i v sobotu. Lando Norris tak opět jezdil celý den. U McLarenu ale stále pokračovaly potíže s přehříváním brzd. Norris tak nemohl jezdit moc dlouhé úseky. Za celý den absolvoval pouze 60 kol. U týmu nyní doufají, že do Bahrajnu ještě před posledním dnem dorazí upravené brzdové kanálky.
„Na přední nápravě máme neočekávaný problém s brzdou, takže to musíme vyřešit. Nyní závodíme s časem a snažíme se do Bahrajnu dostat vylepšené díly,“ říká šéf týmu Andreas Seidl.
251164
McLaren trápí v Bahrajnu brzdy. Foto: McLaren
Ricciardova účast ve Velké ceně Bahrajnu, která se koná příští týden, by ohrožena být neměla. Z izolace má být Australan propuštěn včas.
Bez potíží se ale den neobešel ani u Haasu. Kevin Magnussen sice při svých dodatečných testovacích jízdách překonal čas Carlose Sainze, jeho týmový kolega Mick Schumacher ale mohl dopoledne odjet pouze 23 kol. Německý jezdec nejprve musel strávit téměř celou první hodinu v garáži kvůli úniku oleje. Později ho navíc trápily potíže s chlazením a výfukem.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:33,532
60
2.
Max Verstappen
Red Bull
Honda
1:34,011
+ 0.479
86
3.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:34,064
+ 0.532
70
4.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:34,141
+ 0.609
47
5.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:34,276
+ 0.744
111
6.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:34,366
+ 0.834
54
7.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:34,609
+ 1.077
60
8.
Sebastian Vettel
Aston Martin
Mercedes
1:36,020
+ 2.488
46
9.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:36.505
+ 2.973
39
10.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Honda
1:36,802
+ 3.270
120
11.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:36,987
+ 3.455
25
12.
Michael Schumacher
Haas
Ferrari
1:37,846
+ 4.314
23
13.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:38,585
+ 5.053
67
14.
Nicholas Latifi
Williams
Mercedes
1:39,845
+ 6.313
12
15.
Kuan-jü Čou
Alfa Romeo
Ferrari
1:41,805
+ 8.273
48
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Haas
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.