Herta si vyjel pole position a překonal rekord okruhu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Američan Colton Herta slaví na městském okruhu v Long Beach pole position. Herta je obhájcem vítězství a to i přesto, že vloni udělal v kvalifikaci chybu a startoval 14. Tentokrát zaváhání nepřipustil a s časem 1:05,3095 překonal rekord okruhu. V první řadě jej doplní Newgarden. Vítěz dopoledního tréninku Grosjean boural, když se snažil Hertu v závěru kvalifikace překonat. Stalo se tak v 5. zatáčce a pro Francouze to znamenalo, že přijde o svůj nejlepší čas a do závodu odstartuje ze šesté příčky. Ve třetí řadě jej doplní stájový kolega a dvojnásobný vítěz závodu Rossi. Před nimi bude dvojice Palou – Rosenqvist. Kvalifikaci odstartoval rychlým časem na tvrdých gumách Herta. Brzy jej ale překonal McLaughlin, pak se ale piloti společně ještě s Rossim přetahovali o nejrychlejší čas. Z toho nakonec nejlépe vyšel Herta s časem 1:05.7283, následovali jej Rossi a Rosenqvist, McLaughlin byl čtvrtý, překvapivé páté místo si připsal nováček Kirkwood. Dlouho to vypadalo, že posledním postupujícím bude Rahal, ale před něj se dostal Ericsson a Rahal už nemohl odpověděl. Z velké části také proto, že jej v rychlém kole zbrzdil Johnson. Ten vyjížděl z boxů a v první zatáčce překážel Rahalovi v závodní stopě. Kromě nich nepostoupili také DeFrancesco, kterého navíc čeká penalizace za způsobení nehody v Texasu, na roštu se posune o šest míst, Nováček Malukas, Harvey a Sató. Zajímavé souboje nabídla druhá kvalifikační skupina, kde jezdci měli dohromady na kontě přes 170 pole position. Na tvrdé sadě pneumatik, na níž jezdci obvykle absolvují první kola, byl nejrychlejším Grosjean a dokázal to zopakovat i na červených. Jeho čas měl hodnotu 1:05,7468. Pagenaud se dostal na druhé místo před mistra kvalifikací Powera. Postupové příčky obsadili také Newgarden, obhájce titulu Palou a O´Ward. Naopak těsně unikl postup Castronevesovi v druhém voze týmu Meyer Shank Racing. Šeštinásobný šampion Dixon skončil až osmý. Následovali Daly, Lundgaard, Ilott, Kellett a Calderonová. Do prostřední části vyrazil na použitých červených Palou, ale byl pomalejší, než většina pilotů, kteří vsadili na tvrdou sadu. Z nichž byl opět nejrychlejší Herta. Na nové červené první přezuli Newgarden a Power, což je vystřelilo s časem pod 1:06 na první příčky. Ale Rosenqvist i Herta je dokázali překonat. Herta pak vystřihl čas 1:05,4057, což mu stačilo na první místo. Nejblíže se k němu dokázal přiblížit stájový kolega Rossi. Rosenqvist byl třetí a místa ve finálové šestce si zajistili ještě Palou, Newgarden a Grosjean. Power byl první nepostupující a odstartuje sedmý, následují Ericsson, McLaughlin, Pagenaud, O´Ward a Kirkwood. Ve finálové šestce se ujal vedení Rossi. Palou se pak ale dostal pod hranici 1:06. Herta pak ale vystřihl fenomenální kolo. Jeho čas 1:05,3095 je skoro o vteřinu rychlejší, než byl dosavadní rekord okruhu (1:06,2254). Na to nikdo nenašel odpověď, dílem proto, že Grosjean v 5. zatáčce narazil do zdi a poškodil zavěšení. To ho také stálo jeho nejlepší časy a Newgarden se tak mohl posunout do první řady. V závěru IndyCar umožnila všem pilotům ještě jedno měřené kolo, ale využili toho jen Rosenqvist a Rossi a nedokázali se zlepšit.
Zdroj: původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment Zdroj: Zdroj: IndyCar, úvodní foto: Penske Entertainment Komentáře ke článku
|
Reklama