Test v Indy poznamenaly nehody na pit lane |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ve středu začaly přípravy na letošní ročník závodu 500 mil v Indianapolisu. Před tím, než se vozy vydají na slavnou trať závodit, sice piloty čekají ještě dva podniky, tento týden ale přišel na řadu dvoudenní oficiální test. První den poznamenalo zkraje počasí a následně problémy s drahou. V Indianapolisu totiž část okruhu neasfaltovali. Zatímco na závodní dráze to nepředstavovalo problém, brzy se ukázalo, že „něco je špatně“ s výjezdem z boxů. Nejprve ale piloti museli čekat 90 minut, než se na trať vůbec dostali. Start byl odložen kvůli dešti. Hned několik vteřin po zahájení tréninku dostal na výjezdu z boxů hodiny Rossi. Obešlo se to ale bez nehody. Test byl rozdělený na tři části. Nejprve dostali 120 minut k dispozici zkušení jezdci, pak byl stejný čas vyhrazený nováčkům a veteránům, kteří se vrací do kokpitu po delší pauze. V závěru pak byla dráha otevřená pro všechny. Právě v poslední části následovaly dva další podobné incidenty, jaký byl ten Rossiho. Nejprve na výjezdu z boxů ztratil kontrolu nad vozem Castroneves a monopost, se kterým vloni slavný závod vyhrál, skončil ve zdi. Pro Brazilce to znamená konec testů, tým se rozhodl ve čtvrtek nepokračovat s náhradním vozem. Velmi děsivě pak vypadal incident, který měl o 20 minut později Power. Ten s neovladatelným vozem skončil na kraji dráhy ve chvíli, kdy na stejné místo mířil Herta. Američan dokázal vůz strhnout, sám skončil v hodinách, otřel se o vnější zeď a mířil na vnitřek dráhy. Tam se ale řítil také Ericsson, i on se ale nehodě dokázal vyhnout. Záběry, jak se Herta řítí na Powerův neovladatelný vůz, ale musely fanouškům připomenout děsivou nehodu, při které v roce 2001 přišel v závodě CART o nohy Alex Zanardi. IndyCar se po důkladné prohlídce trati rozhodla trénink ukončit dříve. Nikdo to rozhodnutí nerozporoval. Výsledkovou tabulku ovládl Scott Dixon. Jeho nejrychlejší kolo má hodnotu 0:39.6150, což představuje průměrnou rychlost 227,187 mil/h. Dixon toho přirozeně dosáhl v aerodynamickém pytli za jiným vozem. Nejlepšího času bez pomoci jiného vozu dosáhl Scott McLaughlin. Měřené pokusy absolvovalo v odpoledním tréninku 25 jezdců. Celkem je k testům přihlášeno 32 pilotů, což je počet jezdců, kteří jsou zatím přihlášeni do závodu. Tradičně v Indianapolisu startuje 33 jezdců, letos je ale hledání posledního účastníka, aby se alespoň podařilo pole jezdců naplnit, nebývale složité.
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entert Komentáře ke článku
|
Reklama