Pilot týmu Dale Coyne Racing Takuma Sató využil v závěrečné hodině kombinace nových pneumatik a aerodynamického pytle hned za několika vozy a zajel v odpoledním tréninku prvního dne příprav na Indy500 nejlepší čas.
2,5mílový ovál obkroužil průměrnou rychlostí 228,939 mil/h, o víc jak míli za hodinu rychleji, než jeho nejbližší soupeř, kterým byl vítěz ranního tréninku Scott Dixon. Satóovo kolo mělo hodnotu 0:39,3118.
V tréninku se dařilo i jeho stájovému kolegovi Malukasovi, který byl sedmý nejrychlejší, a hlavně pilotům týmu Chipa Ganassiho. Legenda NASCAR Jimmie Johnson zajela třetí čas, o příčku níže skončil Ericsson, šampión Palou byl šestý a Tony Kanaan v pátém Ganassiho voze si uzmul devátou příčku.
„Abych byl upřímný, ráno nebylo tak bezproblémové, jak bychom si byli bývali přáli. Museli jsme se vrátit do garáže a zkontrolovat hodně věcí, se kterými jsme nebyli spokojeni. Ale nakonec odpoledne jsme rychle začali zajíždět dobrá kola. Jsem s vozem číslo 51 spokojený. Dale Coyne Racing odvedl velmi dobrou práci,“ řekl dvojnásobný vítěz pětistovky v Indianapolisu Sató. Ten dopoledne odjel pouhá čtyři kola a skončil na chvostu výsledkové listiny.
Rinus VeeKay pátým časem potvrdil, že tým Eda Carpentera má opět v Indianapolisu velmi dobře připravené vozy. VeeKay byl také nejrychlejším pilotem, pokud bychom odečetli časy, kterých piloti dosáhli díky aerodynamickému pytli za jiným vozem. A za ním v této tabulce skončil Carpenter.
Do první desítky se dostali také osmý Newgarden a desátý Marco Andretti. Obhájce vítězství Castroneves byl 18. Do tréninku už se zapojil i 33. pilot a to Stefan Wilson, který si mezi dopoledním a ranním měřením sil odbyl povinný program, v němž jezdci ukazují, že zvládnou vůz v určitých rychlostech a oválu ovládat.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Takuma Sató
Dale Coyne Racing
Honda
00:39,3118
64
2.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
00:39,5139
+ 0.202
50
3.
Jimmie Johnson
Chip Ganassi Racing
Honda
00:39,5219
+ 0.210
79
4.
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing
Honda
00:39,6311
+ 0.319
73
5.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:39,6484
+ 0.336
76
6.
Álex Palou
Chip Ganassi Racing
Honda
00:39,6523
+ 0.340
68
7.
David Malukas
Dale Coyne Racing
Honda
00:39,7443
+ 0.432
80
8.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
00:39,7583
+ 0.446
76
9.
Tony Kanaan
Chip Ganassi Racing
Honda
00:39,7716
+ 0.460
47
10.
Marco Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
00:39,8080
+ 0.496
85
11.
Devlin DeFrancesco
Andretti Steinbrenner Autosport
Honda
00:39,8363
+ 0.524
82
12.
Simon Pagenaud
Meyer Shank Racing
Honda
00:39,8411
+ 0.529
95
13.
Dalton Kellett
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:39,8520
+ 0.540
97
14.
JR Hildebrand
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:39,8560
+ 0.544
79
15.
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren SP
Chevrolet
00:39,8655
+ 0.554
77
16.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
00:39,9234
+ 0.611
73
17.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:39,9917
+ 0.680
72
18.
Helio Castroneves
Meyer Shank Racing
Honda
00:40,0128
+ 0.701
98
19.
Callum Ilott
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
00:40,0133
+ 0.701
56
20.
Jack Harvey
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:40,0157
+ 0.704
91
21.
Kyle Kirkwood
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:40,0526
+ 0.741
49
22.
Scott McLaughlin
Team Penske
Chevrolet
00:40,0566
+ 0.745
83
23.
Sage Karam
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
00:40,0595
+ 0.748
37
24.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren SP
Chevrolet
00:40,0967
+ 0.785
76
25.
Christian Lundgaard
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:40,1232
+ 0.811
74
26.
Colton Herta
Andretti Autosport
Honda
00:40,1259
+ 0.814
75
27.
Alexander Rossi
Andretti Autosport
Honda
00:40,1399
+ 0.828
71
28.
Conor Daly
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:40,1520
+ 0.840
53
29.
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:40,1583
+ 0.846
58
30.
Juan Pablo Montoya
Arrow McLaren SP
Chevrolet
00:40,1913
+ 0.879
37
31.
Romain Grosjean
Andretti Autosport
Honda
00:40,3705
+ 1.059
83
32.
Stefan Wilson
DragonSpeed/Cusick Motorsports
Chevrolet
00:40,4983
+ 1.186
10
33.
Santino Ferrucci
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
00:40,6529
+ 1.341
20
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entert
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.