Páteční trénink na letošní pětistovku v Indianapolisu opět ovládl Takuma Sató. Japonský pilot zajel čas 00:38,6616 a to během poslední hodiny tréninku. Jezdci se celý den věnovali simulacím na sobotní kvalifikaci, to znamená, že se snažili zajíždět čtyři letmá kola ve chvíli, kdy trať byla volná.
Sató měl rozjetý dobrý pokus, aby jeho součet čtyř kol byl nejlepší, v tom třetím ale musel ubrat, i tak z toho je celkově nejrychlejší čas na jedno kolo.
Piloty trochu potrápilo počasí, ale tentokrát to naštěstí nebyl déšť, který zrušil celý středeční trénink, nýbrž hlavně silný nárazový vítr.
Sató se v Indianapolisu uchází o své třetí vítězství ve slavném závodě, pro tým Dale Coyne Racing, kam před letošní sezonou přestoupil, by to byl první triumf. Coyne už v minulých letech ukázal, že ač jde o menší tým, na Indy500 umí vůz vyladit dobře. Nováček David Malukas ve druhém voze týmu byl v tréninku sedmý.
Druhý nejlepší čas zajel další z pilotů, kteří ví, jaké je to mít svojí podobiznu na Borg-Warnerově trofeji, Alexander Rossi. Třetí nejlepší čas zajel O´Ward, vítěz z Alabamy. Ericsson a Dixon z týmu Chipa Ganassiho zajeli také časy v první pětce.
Jejich stájový kolega Jimmie Johnson je prvním, kdo se při letošních přípravách na Indy500 dostal příliš blízko ke zdi, "Povedlo" se mu to ve 2. zatáčce, kde se o ni otřel, ale tým ještě do konce tréninku stihl vůz opravit a v kvalifikačních simulacích ještě stihl sedminásobný šampion NASCAR zajet šestý nejlepší pokus.
V této tabulce mimochodem vede jiný Ganassiho pilot, sedmačtyřicetiletý veterán Tony Kanaan, nejstarší jezdec na roštu a druhý je Malukas, který je naopak nejmladším závodníkem.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Takuma Sató
Dale Coyne Racing
Honda
00:38,6616
24
2.
Alexander Rossi
Andretti Autosport
Honda
00:38,8127
+ 0.151
6
3.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren SP
Chevrolet
00:38,8269
+ 0.165
12
4.
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing
Honda
00:38,8296
+ 0.168
7
5.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
00:38,8718
+ 0.210
4
6.
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren SP
Chevrolet
00:38,8781
+ 0.216
13
7.
David Malukas
Dale Coyne Racing
Honda
00:38,8913
+ 0.229
39
8.
Tony Kanaan
Chip Ganassi Racing
Honda
00:38,8950
+ 0.233
18
9.
Scott McLaughlin
Team Penske
Chevrolet
00:38,9263
+ 0.264
14
10.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
00:38,9307
+ 0.269
7
11.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
00:38,9364
+ 0.274
11
12.
Álex Palou
Chip Ganassi Racing
Honda
00:38,9467
+ 0.285
4
13.
Sage Karam
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
00:38,9904
+ 0.328
14
14.
Conor Daly
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:39,0304
+ 0.368
37
15.
Romain Grosjean
Andretti Autosport
Honda
00:39,0846
+ 0.423
10
16.
Callum Ilott
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
00:39,1054
+ 0.443
13
17.
Jimmie Johnson
Chip Ganassi Racing
Honda
00:39,1425
+ 0.481
13
18.
Marco Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
00:39,1560
+ 0.494
7
19.
Helio Castroneves
Meyer Shank Racing
Honda
00:39,1854
+ 0.523
23
20.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:39,1926
+ 0.531
16
21.
Simon Pagenaud
Meyer Shank Racing
Honda
00:39,2698
+ 0.608
10
22.
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:39,4160
+ 0.754
14
23.
Dalton Kellett
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:39,6201
+ 0.958
22
24.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:39,6792
+ 1.017
12
25.
Devlin DeFrancesco
Andretti Steinbrenner Autosport
Honda
00:39,7006
+ 1.039
18
26.
Santino Ferrucci
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
00:39,7129
+ 1.051
32
27.
Stefan Wilson
DragonSpeed/Cusick Motorsports
Chevrolet
00:39,7820
+ 1.120
11
28.
JR Hildebrand
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:39,7881
+ 1.126
17
29.
Kyle Kirkwood
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:39,8117
+ 1.150
17
30.
Christian Lundgaard
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:39,8437
+ 1.182
7
31.
Jack Harvey
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:40,1215
+ 1.460
8
32.
Juan Pablo Montoya
Arrow McLaren SP
Chevrolet
00:40,2210
+ 1.559
6
33.
Colton Herta
Andretti Autosport
Honda
00:40,7904
+ 2.128
7
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entert
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.