Třetí volný trénink na VC Monaka přinesl konec domácí nadvlády Leclerca. Pilot Ferrari se tentokrát musel spokojit až se druhým místem poté, co těsně prohrál s Pérezem. Třetí skončil Sainz. O jediný vážnější incident tréninku se postaral Stroll, který boural na výjezdu ze šestnácté zatáčky. Dokázal ale dojet do boxů a nebyla tak potřeba ani červená vlajka.
Ve 13:00 hodin místního času odstartovala v Monaku poslední hodina příprav před kvalifikací. Vzduch měl před začátkem posledního tréninku teplotu 27 stupňů, asfalt 51 stupňů.
Po pátečních jízdách vstupovalo do soboty jako favorit Ferrari. Domácímu Leclercovi se totiž v pátek podařilo vyhrát oba volné tréninky. Co dohánět měl ve třetím tréninku zejména Ricciardo. Australan totiž boural ve druhém tréninku ještě předtím, než zvládl zajet měřené kolo. Ideální nebyl pátek ani pro Bottase se Schumacherem, kteří toho moc nenajeli v prvním tréninku kvůli potížím s kinetickým motorgenerátorem.
Ve třetím tréninku jezdci nechvátali na trať hned po jeho začátku, jako tomu bylo v pátečních jízdách. Zprvu se z garáže vydali pouze dva vozy - Latifi a Magnussen. Oba jezdci nazuli střední sadu pneumatik. Zanedlouho ale následovali i Vettel, Schumacher a Stroll. Zatímco Schumacher se Strollem také obuli střední směs, Vettel zvolil tu nejtvrdší.
Latifi zajel jako první měřené kolo. Mělo hodnotu 1:19,375. Na trať už se mezitím vydal také Alonso. Španěl obul na rozdíl od svých soupeřů červeně značenou měkkou směs pneumatik. Právě Španěl brzy Latifiho z první pozice sesadil. Zajel totiž kolo v čase 1:15,809, čímž Latifiho pokořil o zhruba sekundu a půl.
Po deseti minutách už měla na kontě alespoň jedno odjeté kolo více než polovina závodníků. V garáži ale stále zůstávali například red bully nebo mercedesy. Leclerc se Sainzem už byli na dráze. Nazuli měkké gumy a připravovali se na svá první reprezentativní měřená kola. První byl stále Alonso, který svůj čas vylepšil na 1:14,757. Následovali Bottas a Ricciardo.
Brzy ale vystřídal Španěla na čele jiný Španěl. Sainz totiž zajel čas 1:14,114 a pokořil Alonsa o 643 tisícin sekundy. Za okamžik navíc figurovali jezdci Ferrari na prvních dvou příčkách. Leclerc pokořil Sainze o 106 tisícin a ujal se vedení.
Tou dobou už po trati kroužili také Verstappen, Pérez, Hamilton a Russell. Sedminásobný mistr světa zaujal tím, že se vrátil ke své standardní žlutě zbarvené přilbě. V pátek nastoupil s křišťalově bílým zbarvením, kterým měla jeho přilba připomínat archeologickou památku.
Leclerc si stěžoval na vibrace svého vozu v první zatáčce. Na první dvě příčky se mezitím dostali jezdci Red Bullu. Vedl Pérez před Verstappenem. Právě Leclerc je ale brzy rozdělil a zařadil se na druhé místo. Zajel ovšem na tisícinu stejný čas jako lídr Pérez.
34 minut před koncem vycestoval v první zatáčce do únikové zóny Stroll. Mercedes znovu bojoval s poskakováním svých vozů. Leclerc si polepšil a pokořil Péreze o 412 tisícin sekundy.
Po první polovině tedy vedl Leclerc o 412 tisícn před Pérezem. Třetí Verstappen byl pouhé dvě tisíciny za svým týmovým kolegou. Týmy Aston Martin a Williams měly ve třetím tréninku odlišný program než ostatní stáje. V první polovině tréninku totiž jejich piloti jezdili zejména na tvrdé a střední směsi pneumatik. Výjimkou byl ovšem Latifi, který na konci první poloviny nazul měkkou sadu.
253075
Sebastian Vettel nazul měkké gumy až během druhé poloviny tréninku. Foto: Aston Martin
Sainz se stal 28 minut před koncem druhým jezdcem, který nedobrzdil do první zatáčky Sainte Devote. Na okamžik tak zavlály žluté vlajky.
Potíže měl i Norris. Brit, který byl při obou pátečních trénincích nejlepším jezdcem hned za piloty Ferrari a Red Bullu, se otřel o zeď. Poprosil tedy svůj tým, aby se podíval, zdali je vše v pořádku s řízením.
Zdálo se ale, že žádný velký problém na Norrisově voze není. Pilot McLarenu byl totiž o pár okamžiků později schopen zajet čas v hodnotě 1:13,226. Tento výkon, který podal na čerstvé měkké sadě, ho dostal na třetí příčku. Norris ale na třetím místě nezůstal dlouho. Brzy mu ho totiž sebral Gasly.
Na trati byl v závěrečných 15 minutách velký provoz. Kvůli možnému zdržení byly vyšetřovány incidenty mezi Alonsem a Čouem a také mezi Sainzem a Vettelem. Ve druhém případě byl podezřelý Sainz. Vettelovi se jeho počínání samozřejmě nelíbilo. "Co to bylo? To nemůže dělat, bylo to velmi těsné," hlásil pilot Aston Martinu do vysílačky.
Potíže měl i Stroll. Kanaďan totiž naboural na výjezdu ze šestnácté zatáčky. Do boxů ale dokázal zajet.
Russella rozzlobil Pérez: "Toto bylo velmi nebezpečné, málem jsem do něj naboural," stěžoval si Brit.
Mezitím se míchalo i pořadí na prvních příčkách. Nakonec se ale do čela vrátil Leclerc. Monačan měl ale před Pérezem náskok pouze 75 tisícin. Třetí místo patřilo Sainzovi. Verstappen se opět nacházel za nejlepší desítkou. Patřila mu čtvrtá příčka.
253072
Charles Leclerc nezajel poprvé během víkendu nejrychlejší čas. Foto: Ferrari
Už to vypadalo, že Leclerc vyhraje i třetí trénink. Pérez byl ale proti takovému scénáři. V samotném závěru totiž domácího pilota z prvního místa sesadil a s náskokem 41 tisícin sekundy se stal vítězem tréninku. Druhý skončil Leclerc a třetí Sainz. Nejlepším jezdcem ze "zbytku světa" se tentokrát stal pátý Gasly. Monacké trápení Mercedesu pokračuje. Hamilton skončil sedmý a Russell až devátý.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:12,476
26
2.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:12,517
+ 0.041
28
3.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:12,846
+ 0.370
28
4.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:12,881
+ 0.405
28
5.
Pierre Gasly
AlphaTauri
Red Bull
1:13,210
+ 0.734
21
6.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:13,226
+ 0.750
18
7.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:13,375
+ 0.899
25
8.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:13,436
+ 0.960
23
9.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:13,476
+ 1.000
25
10.
Fernando Alonso
Alpine
Renault
1:13,585
+ 1.109
22
11.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:13,645
+ 1.169
24
12.
Mick Schumacher
Haas
Ferrari
1:13,827
+ 1.351
25
13.
Sebastian Vettel
Aston Martin
Mercedes
1:13,838
+ 1.362
27
14.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:13,849
+ 1.373
24
15.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:13,882
+ 1.406
21
16.
Daniel Ricciardo
McLaren
Mercedes
1:14,104
+ 1.628
28
17.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:14,260
+ 1.784
21
18.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:14,639
+ 2.163
20
19.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:14,861
+ 2.385
24
20.
Nicholas Latifi
Williams
Mercedes
1:14,910
+ 2.434
25
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: F1
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.