Leclerc má domácí pole position, Sainz a Pérez bourali
vydal:
Dušan Bouzek
zveřejněno:
28.5.2022, 17:10
počet komentářů:
0
Leclerc dokázal vybojovat pole position pro domácí velkou cenu. Druhý skončil jeho kolega Sainz a třetí Pérez. Oba ale v závěru bourali, čímž se postarali o červené vlajky a není jisté, jestli na jejich poškozených vozech nebude nutné vyměnit před zítřejším závodem například převodovku. To by znamenalo penalizaci. Lídr šampionátu Verstappen zajel čtvrtý čas.
I před kvalifikací zůstávalo v Monte Carlu příjemné slunečné počasí. Teplota vzduchu měla před startem 26 stupňů. Asfalt měl teplotu 47 stupňů.
Pátečním volným tréninkům kraloval Leclerc. V sobotu při závěrečných tréninkových jízdách ale vystčil růžky Red Bull. Nejrychlejší čas totiž zajel Pérez. Otazník visel před kvalifikací nad monackou formou Verstappena. Úřadující šampion totiž v ani jednom z tréninků neskončil mezi nejlepšími třemi a obsadil vždy až čtvrtou příčku. Mnoho se nečekalo od Mercedesu, kterého v Monaku sužuje poskakování.
Brzy po začátku první části jezdily po dráze všechny vozy. Ferrari však s výjezdem svých jezdců vyčkávalo a Sainze s Leclercem poslalo na dráhu jako poslední.
Po šesti minutách už měli na kontě zajetý čas všichni piloti. Vedl Verstappen před Pérezem a Magnussenem. Nepostupovou pětici tvořili Russell, Vettel, Schumacher, Latifi a Sainz. Čas pilota Ferrari ale zatím nebyl reprezentativní a bylo jasné, že pořadí se ještě bude hodně měnit. Všichni pochopitelně byli na měkké sadě pneumatik.
Leclerc si stěžoval, že Ferrari poslalo své jezdce na trať příliš pozdě. Russell bojoval s přilnavostí.
Sainz se pochopitelně brzy dostal do první trojice. Zajímavostí bylo, že zajel na tisícinu shodný čas s Pérezem. Něco podobného jsme mohli vidět už ve třetím tréninku, kdy zaznamenali identické kolo Pérez a Leclerc. Gasly byl povolán na převážení.
Pět minut před koncem vedl Leclerc před Sainzem a Verstappenem. V zóně ohrožení byli šestnáctý Albon, sedmnáctý Vettel, osmnáctý Čou, devatenáctý Latifi a překvapivě dvacátý Bottas.
Albon se brzy dokázal z nepostupových vod dostat a poskočil na devátou příčku. Na 16. místo tak odsunul Magnussena. I Dán se ale brzy dostal pryč z poslední pětice. Zrychlil také Bottas.
Dvě minuty a 25 sekund před koncem bylo snažení jezdců pozastaveno červenou vlajkou. Mohl za to Cunoda, který trefil bariéru v šikaně za tunelem a přivodil si defekt levé přední pneumatiky. Na trati ovšem zůstaly po kontaktu úlomky.
Během přerušení vedl Leclerc před Sainzem a Russellem. O postup ale museli ve zbytku kvalifikace ještě zabojovat Ricciardo, Ocon, Latifi, Cunoda a Čou. Číňan měl smůlu, neboť červené vlajky byly vyvěšeny v době, kdy dokončoval svůj pokus.
Na poslední minuty už nevyjeli všichni. Leclerc, Sainz, Russell, Verstappen a Pérez už si byli svým postupem jistí a tak zůstali v garáži.
Ricciardo, Ocon a Cunoda se zvládli v závěru první části zachránit. Nakonec vypadli šestnáctý Albon, sedmnáctý Gasly, osmnáctý Stroll, devatenáctý Latifi a dvacátý Čou. U Gaslyho byl jeho nepostup velkým překvapením, zejména pak po třetím tréninku, v němž zajel pátý čas.
253087
Čou Kuan-jü odstartuje v neděli jako poslední. Foto: Alfa Romeo
Hned jak začala druhá část kvalifikace, vyjela na dráhu většina aut. V garáži ovšem vyčkávali Alonso a Ocon. I piloti Alpine se ale brzy pustili do práce.
Devět minut před koncem už jsme mohli registrovat čas u všech pilotů. Vedl Pérez před Sainzem a Leclercem. Nepostupovali jedenáctý Magnussen, dvanáctý Bottas, třináctý Cunoda, čtrnáctý Ricciardo a patnáctý Schumacher. Němec ale ještě neměl na kontě reprezentativní kolo.
Leclerc si pět minut před koncem zažil menší drama. Minul stanoviště pro vážení a musel tak být na něj zatlačen zpět mechaniky. Pokud by na zvážení nezastavil, hrozil by mu trest.
Hamilton probrzdil v šikaně za tunelem a musel tak zrušit své měřené kolo. Nakonec ale zvládl do třetí části kvalifikace postoupit. Těmi, kterým se to nepovedlo, byli jedenáctý Cunoda, dvanáctý Bottas, třináctý Magnussen, čtrnáctý Ricciardo a patnáctý Schumacher.
Vítězem druhé části se stal Leclerc před Pérezem a Sainzem. Mezi elitní desítku se probojovali kromě nich také Verstappen, Norris, Ocon, již zmíněný Hamilton, Vettel, Russell a Alonso.
V úvodu třetí části jsme viděli podobný obrázek jako v úvodu druhé. Na trať se vydala většina vozů. Opět se vyčkávalo u Alpine a Alonso s Oconem zůstávali v garáži o něco déle.
253082
Fernando Alonso se tentokrát dostal do třetí části kvalifikace. Foto: Alpine
Po prvních pokusech mohli být spokojeni u Ferrari. Vedl domácí Leclerc o 225 tisícin sekundy před kolegou Sainzem. Pérez dokázal zajet rychleji než kolega Verstappen a patřilo mu třetí místo. Verstappen byl až čtvrtý. Pátá příčka patřila Norrisovi, šestá Hamiltonovi a sedmá Vettelovi. Ocon, Russell a Alonso stále neměli tou dobou na kontě čas.
Russellův první pokus nestačil na více než sedmé místo. Zařadil se tak za kolegu Hamiltona a na osmou příčku odsunul Vettela. Němec sice poté zrychlil, ale zůstal osmý.
Daleko větší pozornost ale vzbudil svým kolem Alonso. Španěl zajel pátý čas. Nestačil tak pouze na jezdce Ferrari a Red Bullu. První kolo jeho kolegy Ocona už tak vydařené nebylo. Francouz byl totiž na desátém místě.
Piloti se následně odebrali do boxů, aby se připravili na své závěrečné pokusy. Zhruba dvě minuty před koncem už ale opět bylo na trati živo.
Pořadí na špici už se ale nezměnilo. Třicet sekund před koncem se totiž Pérez roztočil v zatáčce před tunelem a skončil zadní částí v bariéře. Jeho vozu se navíc nedokázal vyhnout Sainz, který pozdě zpozoroval žlutou vlajku. Došlo tak ke kontaktu a oba vozy ucpaly dráhu. Boural navíc i Alonso, i když v zatáčce Mirabeau.
Tyto incidenty se postaraly o vyvěšení červených vlajek, které znamenaly předčasný konec kvalifikace. Leclerc se tak mohl radovat ze zisku domácího pole position. Druhý sice zůstal Sainz a třetí Pérez, je ale otázkou, zdali na jejich vozech nebude nutné měnit například převodovku a nepřijdou tak penalizace. Čtvrtý skončil Verstappen, pátý Norris, šestý Russell, sedmý Alonso, osmý Hamilton, devátý Vettel a desátý Ocon.
p.
jezdec
tým
motor
Q1
Q2
Q3
kol
1.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:12,569
1:11,864
1:11,376
24
2.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:12,616
1:12,074
1:11,601
25
3.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:13,004
1:11,954
1:11,629
25
4.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:12,993
1:12,117
1:11,666
25
5.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:12,927
1:12,266
1:11,849
27
6.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:12,787
1:12,617
1:12,112
27
7.
Fernando Alonso
Alpine
Renault
1:13,394
1:12,688
1:12,247
22
8.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:13,444
1:12,595
1:12,560
29
9.
Sebastian Vettel
Aston Martin
Mercedes
1:13,313
1:12,613
1:12,732
28
10.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:12,848
1:12,528
1:13,047
22
11.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:13,110
1:12,797
20
12.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:13,541
1:12,909
17
13.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:13,069
1:12,921
20
14.
Daniel Ricciardo
McLaren
Mercedes
1:13,338
1:12,964
21
15.
Mick Schumacher
Haas
Ferrari
1:13,469
1:13,081
17
16.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:13,611
14
17.
Pierre Gasly
AlphaTauri
Red Bull
1:13,660
10
18.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:13,678
11
19.
Nicholas Latifi
Williams
Mercedes
1:14,403
13
20.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:15,606
9
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.