Rozcvička před sprintem pro Sainze |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Dušan Bouzek počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Druhý volný trénink na Velkou cenu Rakouska patřil Ferrari. Vyhrál Sainz před Leclercem a Verstappenem. Po včerejších nehodách se na dráze objevili i piloti Mercedesu, ačkoli na Hamiltonův výjezd jsme museli čekat téměř až do závěrečné desetiminutovky. Po dvanácti minutách se na dráze poprvé ukázal Russell. Odjel jedno kolo a pak se vrátil do boxů. Ani jedno kolo stále neměli na kontě ani jezdci Alpine Alonso a Ocon. Zanedlouho se ovšem Russell na trať vrátil a zajel i svůj první čas. S kolem v hodnotě 1:10,290 se posunul na pátou příčku. Na svém voze měl měkkou směs pneumatik. Leclerc měl obavy o svůj motor: "Co se s ním děje?," ptal se svého inženýra. Russell už sice jezdil po trati, u Hamiltona ale ani dvacet minut po začátku tréninku nic nenasvědčovalo tomu, že brzy vyjede. Stále se totiž na jeho monopostu pracovalo. V garážích zůstávali pořád také Alonso a Ocon. Alpine na sociálních sítích žádné novinky nepřidával. Sainz měl co dělat, aby dobrzdil do třetí zatáčky. Toto místo mu dělalo problém už v úvodu tréninku, kdy zde vycestoval mimo trať. Russell si stěžoval, že mu nefunguje takzvané "předjížděcí tlačítko." I přesto ale pokořil Leclerca a s časem 1:09,240 se dostal na třetí pozici. Jeho čas byl o 274 tisícin pomalejší než nejrychlejší kolo vedoucího Verstappena. Piloti Ferrari ale v tu dobu stále kroužili po trati na střední sadě pneumatik. Krátce před koncem první poloviny tréninku se konečně dočkali fanoušci Alpine. Nejprve vyjel z garáže Ocon a o pár okamžiků později ho následoval i Alonso. V tu chvíli už tak zůstával Hamilton jediným pilotem, který ještě neměl na kontě ani jedno kolo. Alonsova přítomnost na závodní dráze začala být brzy znát. Španěl se totiž s časem 1:09,395 posunul na čtvrtou pozici. Verstappen sice zůstával první, mezitím ale přezul na střední sadu pneumatik. Na tuto sadu přešel i Russell. Leclerc už jezdil naopak na měkké směsi. Verstappen sice jel na střední směsi, přesto se ale dokázal zlepšit. Jeho nové maximum mělo hodnotu 1:08,799. Vzápětí se posunul i jeho kolega Pérez. Ten se s časem 1:09,179 dostal na třetí příčku. Po přechodu na střední směs zrychlil i Alonso. Jeho čas 1:09,081 znamenal posun na druhou příčku. Jeho krajan Sainz už byl stejně jako Leclerc na měkké sadě pneumatik. Pořadí se ale měnilo i v dalších okamžicích. Nejprve překonal Ocon Alonsa a sebral mu druhé místo. Poté ale dokázal Leclerc s časem 1:08,660 převzít vedení. Dvacet jedna minut před koncem se přiblížil první výjezd Hamiltona na dráhu. Brit už si totiž nasadil přilbu. Alonso se s časem 1:08,832 vrátil na třetí příčku. Ještě více se ale zadařilo Sainzovi. S časem 1:08,610 překonal Leclerca a stal se novým lídrem. Čtrnáct minut před koncem se konečně vydal Hamilton na dráhu. Obul měkkou sadu a bylo jasné, že na posledním dvacátém místě nezůstane dlouho. První Hamiltonovo kolo mělo hodnotu 1:09,350. Posunul se s ním na devátou příčku. Z Vettelova vozu v závěru odlétl úlomek, když přejel v závěrečné desáté zatáčce přes obrubník. Na čele už se ale nic nezměnilo. Vítězem tréninku se stal Sainz s náskokem 50 tisícin před kolegou Leclercem. Verstappen, který odpoledne odstartuje z pole position do sprintu, skončil třetí. Hamilton v závěru tréninku ještě stihnul přezout z měkké sady na střední a vyzkoušel si tak i ji.
Komentáře ke článku
|
Reklama