Sainz nejrychlejší v prvních jízdách po letní pauze, Verstappen s Leclercem spadnou na chvost
vydal:
Dušan Bouzek
zveřejněno:
26.8.2022, 17:10
počet komentářů:
0
Návrat F1 zpět do akce po letní pauze dopadl nejlépe pro Ferrari. Nejrychlejším mužem prvního volného tréninku totiž byl s časem 1:46,538 Sainz. Pouhých 69 tisícin ztratil na Španěla jeho týmový kolega Leclerc. Lídr šampionátu Verstappen začal třetím místem. Jak pilot Red Bullu, tak i jeho nejbližší pronásledovatel Leclerc ovšem v neděli vyrazí ze zadních příček. Oba totiž nasazují nové komponenty pohonné jednotky. Monačan dostane mimo jiné vylepšený hybridní systém a pojede také s novou převodovkou.
V prvním tréninku jezdce trochu pozlobilo počasí. Před startem tréninku totiž pršelo. Trať ale velmi rychle osychala. Piloti se proto krátce po výjezdu zbavovali přechodné sady pneumatik a přecházeli na suché obutí. Pět minut před koncem tréninku se ale déšť na okruh vrátil.
Leclercovi dělala během tréninku problém mimo jiné i sedačka. Pilot Ferrari totiž dostal pro první trénink novou. Ta mu ovšem nevyhovovala a brzy se tak vrátil ke své původní. Takového Čoua zlobila pro změnu helma, která se mu při jízdě na rovince zvedala. I on si tedy dojel pro novou.
O něco závažnější problémy ale měli Bottas, Ocon a Magnussen. Pilot Alfy Romeo odjel pouhá dvě kola. Poté ho postihly technické problémy a zbytek tréninku strávil v boxech. Jako jediný pilot ze startovního pole tak nebyl schopen zajet žádný čas. Mnoho toho ale neodjel kvůli technickým problémům ani Ocon, který absolvoval pouze pět kol. Pro Magnussena skončil trénink předčasně poté, co zastavil na dráze kvůli potížím s vysokonapěťovým systémem. Tím se postaral o jedinou červenou vlajku tréninku.
254278
Kevin Magnussen se postaral o jedinou červenou vlajku. Foto: Haas
Řada týmů přiváží do Belgie vylepšení. Nejvíce jich nasazuje McLaren, který se soustředí zejména na posílení maximální rychlosti. Ta bude ve Spa velmi důležitá. Zatímco pro Ricciarda skončil úvodní trénink sedmým místem, pro Norrise třináctým.
Russell zase zkoušel novou podlahu. Pilot Mercedesu zajel čtvrtý čas a dopadl lépe než kolega Hamilton, který obsadil devátou pozici.
V prvním tréninku jsme viděli jednu změnu v jezdeckých sestavách. AlphaTauri si odbylo první ze dvou povinných nasazení pilota, který v F1 neodjel více než dvě velké ceny. Místo Gaslyho totiž posadil do kokpitu Lawsona. Skončil na 19. místě, tedy jako poslední z pilotů, kteří zajeli měřené kolo.
254275
Liam Lawson si odbyl premiéru v závodním víkendu F1. Foto: AlphaTauri
Velká cena Belgie je rovněž prvním letošním závodem, v němž FIA bude pomocí aerodynamické oscilační metriky hlídat poskakování. V prvním tréninku měl s tímto fenoménem problémy zejména Williams. Albon i přesto dokázal zajet šestý čas. Poměrně vysoko byl i Latifi, který skončil jedenáctý. Kanaďan ale v úvodu způsobil horkou chvilku Verstappenovi. Williams ho totiž pilotovi Red Bullu vypustil z garáže přímo do cesty.
Zdá se, že ke startu na chvostu bude ve Spa odsouzeno více pilotů než jen Verstappen a Leclerc. Za nasazení nových částí pohonných jednotek má to samé potkat i Norrise, Ocona a Bottase. Na chvost by měl ale spadnout i Schumacher. Pilot Haasu má dostat novou řídící elektroniku a převodovku.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:46,538
16
2.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:46,607
+ 0.069
16
3.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:46,755
+ 0.217
10
4.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:47,396
+ 0.858
13
5.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:47,437
+ 0.899
13
6.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:47,835
+ 1.297
15
7.
Daniel Ricciardo
McLaren
Mercedes
1:48,081
+ 1.543
14
8.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:48,310
+ 1.772
17
9.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:48,420
+ 1.882
10
10.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:48,474
+ 1.936
13
11.
Nicholas Latifi
Williams
Mercedes
1:48,485
+ 1.947
13
12.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:48,672
+ 2.134
16
13.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:49,470
+ 2.932
15
14.
Fernando Alonso
Alpine
Renault
1:49,664
+ 3.126
17
15.
Sebastian Vettel
Aston Martin
Mercedes
1:49,813
+ 3.275
12
16.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:50,315
+ 3.777
5
17.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:50,982
+ 4.444
9
18.
Mick Schumacher
Haas
Ferrari
1:51,259
+ 4.721
15
19.
Liam Lawson
AlphaTauri
Red Bull
1:52,065
+ 5.527
14
20.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
2
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.