F1 se zalíbil falešný štěrk |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Organizátoři Velké ceny Nizozemska přišli se zajímavým nápadem oddělit trať s obrubníkem od štěrkového kačírku pásem tzv. falešného štěrku. Jedná se přitom o pravý, nefalšovaný štěrk. Na okrajích jedenácté a dvanácté zatáčky okruhu Zandvoort však byl jeho okraj přilepen k pevnému podkladu. Je to řešení problému, který se ukázal loni. Když jezdec tlačí na pilu a udělá chybu, štěrková zóna jej úspěšně zpomalí, i když po opuštění trati pouze jednou stranou vozu v ní neuvízne. To vidět chceme. Nepříjemné je, že takový jezdec zaneřádí trať kamínky pro jezdce, nebo několik jezdců za ním. Ti jsou v lepším případě neférově zpomaleni, v horším je ztráta přilnavosti také pošle do štěrku a následně je trať ještě více znečištěna. Přejezd po pruhu falešného štěrku jezdce zpomalí, avšak kamínky zůstanou na svých místech čekat na dalšího návštěvníka. A jedná se o dobré řešení i pro doprovodné série s méně zkušenými závodníky. „Podle mě je to dobrý nápad, loni tam býval strašný nepořádek,“ řekl závodník F3, Victor Martins. „V těch zatáčkách byl téměř nonstop štěrk rozházený po trati. V jednom kole bylo možné držet se ideální stopy a v následujícím jsem byl prostě první, kdo se vyhýbal kopám kamínků. Je dobré, že tam bude rezerva, aby se na trať nedostával štěrk v takovém množství.“ Odolnost falešného štěrku bude řádně otestována až v neděli. Foto: Mercedes Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Ferrari Zdroj: RaceFans Komentáře ke článku
|
Reklama