Penskeho trio ovládlo kvalifikaci v Portlandu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Scott McLaughlin má třetí pole position v kariéře, jeho stájový kolega Newgarden sice skončil v závěrečném rozstřelu o pole position druhý, kvůli nepovolené výměně motoru ale ztratí šest míst na roštu a odstartuje osmý, do první řady se tak s McLaughlinem postaví lídr šampionátu Power. V závěrečném rozstřelu o pole position nechyběli ani Palou a O´Ward. Z pilotů, kteří nemají šanci na titul, se mezi favority vměstnal Lundgaard. Naopak velmi nepovedenou kvalifikaci mají za sebou Dixon a Ericsson, kteří nepostoupili z první části. V prvním kole nenechal nikoho na pochybách Newgarden, že si formu z tréninků přenesl i do kvalifikace. Zatímco v úvodních chvílích se přetahoval s Rossim o to, kdo zajede na tvrdé sadě nejlepší čas, když následně zahřál měkké gumy, přiblížil se svým druhým kolem k hranici 58 vteřin. K jejímu pokoření mu chyběly čtyři setiny. Na druhou příčku se s odstupem jedné desetiny posunul O´Ward. Třetí čas zajel VeeKay, následovali Rossi, Herta a Rahal. Zejména Hertův výkon je obdivuhodný. Na začátku kvalifikace totiž zavadil o bariéru v první zatáčce a poškodil zavěšení, přesto jej tým stihl opravit a Herta vykouzlil ještě postupový čas! Kvalifikace skončila pro Kirkwooda, Grosjeana, Harveyho, Pagenauda, Castronevese a Johnsona. Ve druhé části zajeli nejlepší časy na tvrdé sadě McLaughlin a Dixon, ale po přezutí na měkkou sadu se už pozornost točila kolem jiných jezdců. Dva z nich se dostali pod hranici 58 vteřin, povedlo se to Lundgaardovi a Powerovi, který ztratil na Lundgaardův nejlepší čas (0:57,9218) necelých pět tisícin. Jen osm setin a Lundgaarda ztratil McLaughlin. Malukas předvedl další výborný výkon a skončil čtvrtý. Na postupové příčky se dostali také Rosenqvist a Palou. Naopak překvapivě nepostoupili Dixon a Ericsson. Před ně se ještě vmísil Ilott, který ač nováček, tak trať v Portlandu si vyzkoušel už vloni. Další nepostupová místa patřila Dalymu, Satóovi, DeFrancescovi a Kellettovi. Semifinále nejlépe začalo trio Power, Newgarden a McLaughlin, kteří byli nejrychlejší na tvrdé sadě. na té měkké zajel následně newgarden 0:57,9651 a jako jediný se dostal pod hranici 0:58. na druhé místo skočil Lundgaard. Následovali Power a McLaughlin, postupové příčky si zajistili také O´Ward a Palou. Naopak Rosenqvist, Herta, Rossi, Malukas, Rahal a VeeKay skončili v semifinále. Ve finálovém rozstřelu sice první zajel rychlý čas na tvrdé sadě Palou, ale okamžitě jej z čela sesadil Lundgaard, který vyrazil rovnou na měkké. Power se pak dostal na první místo a to i navzdory tomu, že svoje kolo pokazil. Zavadil o řadící páčku pod volantem a kolo tak nebylo ideální. To stačilo jeho stájovým kolegům, aby se před něj dostali. Kvůli Newgardenově penalizaci však přesto odstartuje společně s McLaughlinem z první řady. V historických tabulkách se avšak neosamostatní na prvním místě coby nejúspěšnější pilot v kvalifikacích. Teď má na kontě 67 pole position, stejně jako Mario Andretti. Svoji třetí pole position po St. Petersburgu a Nashvillu totiž slav McLaughlin.
Zdroj: IndyCar, úvodní foto: Penske Entertainment Zdroj: Zdroj: IndyCar, úvodní foto: Penske Entertainment Komentáře ke článku
|
Reklama