V závěrečném volném tréninku už se jezdilo na suchu. Vyhrál Verstappen před Sainzem a Leclercem. Alonso porazil Péreze i oba piloty Mercedesu.
Třetí volný trénink se v Japonsku rozběhl ve 12:00 hodin místního času. Zatímco sobotní jízdy se konaly pouze na mokru, tentokrát už bylo počasí o poznání lepší a trať byla suchá. Zatímco asfalt měl teplotu 30 stupňů, vzduch 21.
Gasly šel do třetího volného tréninku s vyřešenou budoucností. Krátce před jeho startem totiž bylo definitivně oznámeno, že příští rok nahradí Alonsa u Alpine a stane se novým týmovým kolegou Ocona. I AlphaTauri hned oznámila jméno jezdce, který Gaslyho nahradí. Je jím bývalý šampion F2 a formule E De Vries, který na svět F1 zapůsobil zejména devátým místem při Velké ceně Itálie v Monze. Tam nahradil nemocného Albona.
Jelikož šlo o první jízdy víkendu na suché trati, jezdci neotáleli a ještě před startem třetího tréninku se začaly řadit monoposty na konci boxové uličky. Pu uplynutí dvou minut už jezdili po dráze všichni. Zastoupení měly na dráze všechny směsi pneumatik. V akci jsme viděli měkkou směs, střední sadu i tu tvrdou.
První měřené kolo zajel vítěz mokrého druhého tréninku Russell. Mělo hodnotu 1:37,969. Na prvním místě ale nezůstal dlouho. I ostatní piloti totiž zajížděli svá první měřená kola a pořadí se hodně míchalo. Poté, co všichni měli na kontě zajetý čas, vedl Verstappen před Pérezem a Norrisem. Latifi vyjel v závěrečné šikaně mimo trať.
255001
Piloti Mercedesu začali na pomalejších směsích pneumatik. Foto: Mercedes
Sainz s Leclercem se po prvních deseti minutách nacházeli na osmém, respektive jedenáctém místě. Monačan ovšem začínal na střední sadě pneumatik. Jeho kolega Sainz měl měkkou. Na zadních pozicích se nacházeli i piloti Mercedesu. Hamilton byl čtrnáctý, Russell patnáctý. Sedminásobný mistr světa jezdil na tvrdé sadě a Russell na střední.
Hamilton byl nespokojen s nestabilitou svého vozu a stěžoval si na silný nárazový vítr. Domácího Cunodu naštval Alonso: "Neví, jak předjíždět," sepsul ve vysílačce dvojnásobného mistra světa.
Jezdci se soustředili zejména na závodní simulace, které nemohli v pátek na suché trati provést. Časy zajeté v úvodu tedy piloti moc nevylepšovali.
Hamilton s Russellem vyjeli krátce před skončením první poloviny tréninku poprvé na měkkých pneumatikách. Netrvalo proto dlouho a "stříbrné šípy" se zlepšily. Zatímco Hamilton se posunul na druhé místo, Hamilton na čtvrté. Vzápětí se ale zlepšili i piloti Alpine na střední sadě. Alonso se dostal na druhou pozici a Ocon na třetí.
Tou dobou už ale měli měkké pneumatiky i piloti Ferrari. A na těch se zadařilo zejména Sainzovi. Španěl se s časem 1:30,965 dostal na první místo. Leclerc se posunul na druhou příčku. Verstappena právě jeden z vozů Ferrari zdržel a Nizozemec tak zajel do boxů.
254995
Carlos Sainz dlouho vedl, nakonec se ale musel sklonit před Verstappenem. Foto: Ferrari
Ricciardo nedobrzdil do závěrečné šikany a projel ji tak rovně. Po úvodním úseku na měkké směsi nyní Australan jezdil na nejtvrdší sadě.
Albonovi se na měkké směsi zadařilo a dostal se až na čtvrtou pozici. Jeho kolega Latifi vyjel z dráhy ve 14. zatáčce.
Po nasazení střední sady pneumatik se zlepšil Verstappen. S časem 1:31,316 překonal Leclerca a byl druhý se ztrátou 351 tisícin na Sainze.
Závěrečné minuty patřily kvalifikačním simulacím. Mohli jsme tak vidět rychlá kola a pořadí se míchalo. Leclerc se mimo jiné vrátil na druhé místo před Verstappena. Nizozemec ale neotálel a vzápětí kontroval časem 1:30,671. Ten ho dostal nejen zpět před Leclerca, ale dokonce i před Sainze. Ujal se tak vedení.
Verstappen už se na prvním místě udrřel do konce tréninku. Druhý skončil Sainz a třetí Leclerc. V kvalifikačních simulacích se zadařilo také Alonsovi. Pilot Alpine totiž zajel čtvrtý čas a kromě Péreze porazil i oba jezdce Mercedesu.
Russell zažil krátce před koncem tréninku jednu pořádně horkou chvilku. Brit si totiž nerozuměl v 11. zatáčce s Gaslym, který mu neuhnul a vše málem skončilo zle. "Málem jsem do něj naboural," stěžoval si Russell.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:30,671
22
2.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:30,965
+ 0.294
27
3.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:30,980
+ 0.309
27
4.
Fernando Alonso
Alpine
Renault
1:31,320
+ 0.649
20
5.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:31,514
+ 0.843
25
6.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:31,530
+ 0.859
28
7.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:31,589
+ 0.918
25
8.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:31,747
+ 1.076
27
9.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:31,750
+ 1.079
22
10.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:31,838
+ 1.167
25
11.
Daniel Ricciardo
McLaren
Mercedes
1:31,860
+ 1.189
28
12.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:31,946
+ 1.275
26
13.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:31,971
+ 1.300
24
14.
Sebastian Vettel
Aston Martin
Mercedes
1:32,222
+ 1.551
25
15.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:32,290
+ 1.619
23
16.
Mick Schumacher
Haas
Ferrari
1:32,366
+ 1.695
24
17.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:32,377
+ 1.706
26
18.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:32,385
+ 1.714
24
19.
Nicholas Latifi
Williams
Mercedes
1:32,868
+ 2.197
26
20.
Pierre Gasly
AlphaTauri
Red Bull
1:32,881
+ 2.210
24
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.