Velká cena USA začala nejlépe pro Ferrari. Nejrychlejší čas prvního tréninku totiž zajel Sainz před Verstappenem a Hamiltonem. Z nezávodních jezdců dopadl nejlépe šestnáctý Švarcman. Giovinazzi odjel pouhá čtyři kola a pak boural.
V době startu prvního volného tréninku bylo v USA 14:00 hodin. Panovalo slunečné počasí. Zatímco asfalt měl teplotu 38 stupňů, vzduch 28.
V úvodním tréninku jsme mohli vidět nezvykle vysoký počet nezávodních jezdců. Ferrari si odbylo první z povinných nasazení nováčka a do Leclercova vozu usedl Švarcman. Williams nasadil místo Latifiho domácího Sargeanta, Alfa Romeo dala šanci Pourchairemu v Bottasově voze, Giovinazzi nahradil u Haasu Schumachera a Ricciardo pustil do McLarenu loňského šampiona IndyCar Paloua.
Hned po startu prvního tréninku vyjely na dráhu první vozy. Piloti nazuli různé směsi pneumatik. Viděli jsme měkkou, střední i nejtvrdší.
Krátce po výjezdu na dráhu hlásil potíže Gasly. Francouz měl pocit, že se v jeho voze něco pálí. Hamilton absolvoval svá první kola s takzvanou zahrádkou pro sběr aerodynamických dat.
Neuběhlo ještě ani osm minut a byla vyvěšena červená vlajka. Ital se roztočil a narazil do zdi. Byly vyvěšeny červené vlajky. Giovinazzi ovšem nakonec nepotřeboval pomoc traťových komisařů a zvládl se znovu rozjet sám. Jako jeden z kandidátů na sedačku u amerického týmu pro příští rok ale rozhodně neudělal nejlepší dojem.
255135
Antonio Giovinazzi odjel jen pár kol. Foto: Haas
Během přerušení vedl Pérez (1:40,549) před Norrisem (1:40,673) a Sainzem (1:41,381). Zatímco Pérez se Sainzem zajeli svá nejlepší kola na měkké sadě, Norris na tvrdé směsi. Verstappen na svém kontě ještě neměl žádný čas.
Netrvalo dlouho a na první pozice povyskočili jezdci Alpine. Vedl Ocon před Alonsem. Vzápětí ale oba odsunul Verstappen. Pilot Red Bullu zajel hned při svém prvním pokusu na měkké sadě čas 1:38,272 a ujal se vedení. Domácí Sargeant už po čtyřech kolech na tvrdé sadě hlásil, že začíná ztrácet přilnavost.
Giovinazzi měl dvacet minut před koncem čtyři kola na kontě a bylo jasné, že další už nepřidá. Haas totiž oznámil, že na voze došlo k poškození spojky. Důvod k obavám tak měl i Magnussen, který měl s tímto autem jet ve druhém tréninku.
Krátce před koncem prvního tréninku se objevila zpráva, že Pérez a Čou ztratí na startu nedělního závodu pozice. Oba totiž nasadili nové komponenty pohonných jednotek.
Dlouho se čekalo na to, než zajede své první měřené kolo Pourchaire. Francouz si ho připsal až těsně před koncem první poloviny tréninku na střední sadě. Zajel čas v hodnotě 1:47,954. Byl o téměř 10,5 sekundy pomalejší než Verstappen a o více než tři sekundy za devatenáctým Sargeantem. Dalo se tak očekávat, že ve zbytku tréninku ještě zrychlí.
Po první polovině tréninku vedl Verstappen před Sainzem a Pérezem. Brzy ale o sobě dal vědět Vettel, který při prvním pokusu na měkké sadě zajel druhý čas. Až šestnáctý byl Hamilton. Ten ale stále zůstával bez času na měkké sadě. Švarcman, který zaskakoval za Leclerca, sice na měkké směsi jezdil, patřilo mu ale až patnácté místo. Navíc si stěžoval na problémy s brzdami.
255137
Sergio Pérez ztratí na startu nedělního závodu pozice. Foto: Red Bull Racing
Po přezutí na měkkou směs pořádně zrychlil také Alonso. S časem 1:37,957 se posunul na druhé místo za Verstappena. Nizozemec měl náskok 495 tisíciny sekundy. Ani to ale neplatilo dlouho. Na stříbrnou příčku se totiž dostal po přezutí Hamilton.
Alonso měl dobře rozjeté kolo a vše směřovalo k tomu, že zrychlí. V poslední zatáčce ale musel krotit přetáčivý smyk. To mu naděje na zrychlení překazilo a zůstával třetí. Potíže měl i Alonsův kolega Ocon. Ten přeskočil přes obrubník a měl o svůj vůz obavy. Inženýr ho ale ujistil, že je vše v pořádku.
V poslední dvacetiminutovce vystřídal Verstappena na špici Stroll. Kanaďan zajel rychleji pouze o dvě tisíciny sekundy. Zanedlouho ale pilota Aston Martinu vystřídal v čele Sainz. Dobře zajel i Hamilton, který se posunul na druhou příčku.
255140
Lance Stroll vstoupil do víkendu slibně. Foto: Aston Martin
V závěru se ještě podoba nejlepší trojice lehce pozměnila. Vrátil se do ní totiž Verstappen s časem 1:37,081. Za Sainzem zaostával o 224 tisícin sekundy.
Švarcman v závěru usiloval o zrychlení. V poslední zatáčce se mu ale objevil v cestě Verstappen, což jeho pokus zničilo.
Sainz už zůstal na první pozici. Druhou pozici obsadil Verstappen a třetí Hamilton. Nezávodní piloti skončili na posledních pěti příčkách. Nejlépe z nich dopadl šestnáctý Švarcman. Palou skončil sedmnáctý, Pourchaire osmnáctý, Sargeant devatenáctý a bourající Giovinazzi dvacátý. Je ale třeba dodat, že Palou a Pourchaire odjeli celý trénink na střední směsi pneumatik.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:36,857
18
2.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:37,081
+ 0.224
14
3.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:37,332
+ 0.475
19
4.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:37,460
+ 0.603
23
5.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:37,515
+ 0.658
18
6.
Fernando Alonso
Alpine
Renault
1:37,713
+ 0.856
24
7.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:37,802
+ 0.945
22
8.
Pierre Gasly
AlphaTauri
Red Bull
1:37,810
+ 0.953
23
9.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:37,856
+ 0.999
22
10.
Sebastian Vettel
Aston Martin
Mercedes
1:38,041
+ 1.184
24
11.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:38,102
+ 1.245
23
12.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:38,276
+ 1.419
20
13.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:38,422
+ 1.565
20
14.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:38,898
+ 2.041
22
15.
Mick Schumacher
Haas
Ferrari
1:38,922
+ 2.065
20
16.
Robert Švarcman
Ferrari
Ferrari
1:38,951
+ 2.094
20
17.
Alex Palou
McLaren
Mercedes
1:39,911
+ 3.054
21
18.
Théo Pourchaire
Alfa Romeo
Ferrari
1:40,175
+ 3.318
19
19.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:40,325
+ 3.468
22
20.
Antonio Giovinazzi
Haas
Ferrari
1:43,063
+ 6.206
4
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.