I ve druhém tréninku zůstalo na špici Ferrari. Zvítězil Leclerc před Bottasem a Ricciardem. Trojice dokázala využít toho, že mohla díky absenci v prvním tréninku nasadit letošní pneumatiky. Trénink totiž sloužil zejména testu gum pro rok 2023.
V 17:00 místního času se v Austinu rozběhl druhý volný trénink. Před startem měl vzduch teplotu 36 stupňů. Asfalt měl stupňů 29.
Zatímco v prvním tréninku jsme viděli pět nezávodních pilotů, tentokrát už nastoupili všichni závodní piloti. K dispozici navíc měli 30 minut navíc. Trénink byl totiž vyhrazen testům pneumatik pro sezonu 2023. Jedinými piloty, kteří měli možnost použít letošní pneumatiky, byli Bottas, Ricciardo, Leclerc, Giovinazzi a Latifi. Ti totiž nenastoupili do prvního tréninku.
Jako první zajel měřené kolo Bottas. Fin zajel na střední směsi 1:40,655. Na čele ale nezůstal dlouho. Na trati totiž byli i další jezdci a pořadí se míchalo.
Po prvních patnácti minutách kralovalo Ferrari. Na první pozici se nacházel Leclerc, který v prvním tréninku pustil do kokpitu Švarcmana. Monačan se s časem 1:36,810 nacházel na vedoucí pozici. Své nejlepší kolo zajel na měkké sadě. Druhý byl Sainz a třetí Bottas. Zatímco Španěl jezdil na testovacích pneumatikách pro rok 2023, Bottas byl na střední sadě.
Potíže měl Hamilton. Sedminásobnému mistrovi světa se neustále otevíralo a zavíralo zadní křídlo. Na kontě měli odjeté alespoň jedno kolo už všichni piloti kromě Strolla. Kanaďan zůstával v garáži. Nebylo jasné, proč se tak děje. Aston Martin na sociálních sítích o situaci neinformoval.
255146
Lewis Hamilton musel řešit mimo jiné i trable s DRS. Foto: Mercedes
Netrvalo ale dlouho a Strolla jsme se přeci jenom dočkali. Na dráhu vyjel na testovacích gumách.
Došlo k nedorozumění mezi Hamiltonem a Alonsem. Brit se objevil pilotovi Alpine v cestě a zhatil mu tak jeho snahu o zajetí rychlého kola. „Hamilton dnes nemá zrcátka,“ stěžoval si Španěl do vysílačky.
Potíže byly u Magnussena: „Okolo mých pedálů je něco uvolněného,“ hlásil.
Po uplynutí první půlhodiny se postupně zbavovali letošních pneumatik Leclerc, Ricciardo, Bottas, Latifi i Magnussen. Od té doby tak všichni jezdili na testovacích gumách.
I 30 minut před koncem tvořili první trojici Leclerc, Bottas a Ricciardo, kteří mohli nasadit letošní pneumatiky. Verstappen se nacházel na sedmém místě. Navíc byl v garáži a nezdálo se, že by měl v dohledné době vyjet. Režie ho totiž zachytila v rozhovoru s Bradem Pittem.
V závěrečných minutách byla aktivita na dráze stále nižší a v posledních minutách kroužili po dráze už jen Leclerc, Bottas a Ricciardo. Tato trojice nakonec zůstala na prvních třech pozicích až do konce tréninku.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:36,810
37
2.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:37,525
+ 0.715
37
3.
Daniel Ricciardo
McLaren
Mercedes
1:37,627
+ 0.817
40
4.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:38,232
+ 1.422
26
5.
Mick Schumacher
Haas
Ferrari
1:39,507
+ 2.697
26
6.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:39,547
+ 2.737
26
7.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:39,575
+ 2.765
26
8.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:39,698
+ 2.888
26
9.
Pierre Gasly
AlphaTauri
Red Bull
1:39,840
+ 3.030
26
10.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:39,852
+ 3.042
26
11.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:40,084
+ 3.274
24
12.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:40,178
+ 3.368
26
13.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:40,562
+ 3.752
26
14.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:40,664
+ 3.854
26
15.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:40,806
+ 3.996
26
16.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:41,310
+ 4.500
26
17.
Fernando Alonso
Alpine
Renault
1:41,334
+ 4.524
26
18.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:41,853
+ 5.043
26
19.
Sebastian Vettel
Aston Martin
Mercedes
1:41,857
+ 5.047
26
20.
Nicholas Latifi
Williams
Mercedes
1:42,317
+ 5.507
26
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.