Před kvalifikací se dostává do čela Red Bull. Verstappen totiž zvítězil před Leclercem a Sainzem. Schumacher se potýkal s technickými problémy.
Poslední třetí volný trénink odstartoval v sobotu ve 14:00 hodin místního času. Pro týmy šlo o poslední možnost vyzkoušet nastavení svých vozů před kvalifikací. Zatímco asfalt měl teplotu 39 stupňů, vzduch 28.
V pátečních jízdách se dařilo nejvíce Ferrari. Zatímco v prvním tréninku zajel nejrychlejší čas Sainz, druhý ovládl Leclerc. Zejména druhý trénink ale neměl moc velkou vypovídací hodnotu. Testovaly se totiž pneumatiky na rok 2023 a Leclerc byl jedním z pilotů, který dostal výjimku a mohl použít letošní gumy. V prvním tréninku totiž chyběl, neboť s jeho vozem jezdil Švarcman.
Jak už to tak bývá, na začátku třetího tréninku byla aktivita o něco vlažnější než v úvodních minutách prvních dvou tréninkových jízd. Po prvních čtyřech minutách měli odjeté alespoň jedno kolo na kontě pouze Čou, Bottas, Vettel, Stroll, Gasly, Pérez, Sainz, Leclerc, Verstappen a Russell. Ani jeden z nich ale zatím neměl na kontě měřené kolo.
Netrvalo ale dlouho a brzy jsme viděli i ostré pokusy. Zhruba po osmi minutách ale musel řešit potíže Schumacher. Němec se belhal pomalým tempem po cílové rovince a vše nasvědčovalo tomu, že má technické problémy. Záznam odhalil, že na jeho voze došlo k potížím v poslední zatáčce. Musel tak obkroužit celé jedno kolo, než se mohl vrátit zpátky do boxů.
255149
Na voze Micka Schumachera zlobila vodní pumpa systému ERS. Foto: Haas
Po deseti minutách opět kralovalo Ferrari. Vedl Leclerc (1:37,471). Druhý byl Verstappen, třetí Pérez a čtvrtý Sainz. Zatímco první trojice jezdila na měkké směsi pneumatik, Sainz měl na svém voze střední.
Haas podal první zprávy o stavu Schumacherova vozu. Potíže se vyskytly na vodní pumpě systému ERS. Potíže byly i u Ricciarda. Australan si stěžoval, že je něco špatně s jeho brzdovým pedálem.
Dobré zprávy nepřicházely ani z tábora Ferrari a Alpine. Tyto týmy totiž oznámili, že Leclerc a Alonso dostanou penalizace za nasazení nových komponent pohonných jednotek. Zatímco Španěl dostal nový spalovací motor, Leclerc kromě spalovacího motoru i nové turbo. Leclerc i Alonso se tak připojili k Pérezovi a Čouovi, u nichž byly penalizace za nasazení nových částí pohonných jednotek potvrzeny už v pátek.
Po první polovině tréninku se nacházel na první pozici Pérez s časem 1:36,578. Druhý byl Hamilton (1:36,688) a třetí Verstappen (1:36,706). Piloti Ferrari se nacházeli mimo první trojici. Leclerc byl čtvrtý (1:36,765) a Sainz pátý (1:36,894). Zatímco první čtveřice se ale v úvodu věnovala jízdám na měkkých gumách, Sainz jezdil na střední směsi.
Zpět na dráze se objevil Ricciardo, u kterého se tak patrně podařilo vyřešit potíže s brzdami. Naopak Schumacher měl stále na kontě pouhá dvě kola bez jediného měřeného času a zůstával v garáži.
V závěrečných 15 minutách se konečně na trať vrátil Schumacher. Němec měl co dohánět. V úvodu totiž odjel jen dvě kola na střední sadě a na kontě neměl zajetý čas. To se ale brzy změnilo. Na měkké směsi totiž zaznamenal kolo v hodnotě 1:38,642 a posunul se na 17. pozici.
Přesýpalo se pořadí v první trojici. Na první místo se posunul Verstappen, na druhé Leclerc a na třetí Sainz. I Španěl už konečně nazul měkkou sadu.
Zhruba minutu před koncem sesadil Leclerc Verstappena z prvního místa. Jeho kolo mělo hodnotu 1:36,145. Verstappen ale vzápětí zareagoval. Zajel čas 1:35,825 a tím rozhodl o svém vítězství v tréninku.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:35,825
21
2.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:36,145
+ 0.320
17
3.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:36,271
+ 0.446
24
4.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:36,397
+ 0.572
19
5.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:36,401
+ 0.576
16
6.
Fernando Alonso
Alpine
Renault
1:36,928
+ 1.103
13
7.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:37,064
+ 1.239
20
8.
Sebastian Vettel
Aston Martin
Mercedes
1:37,151
+ 1.326
18
9.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:37,215
+ 1.390
19
10.
Pierre Gasly
AlphaTauri
Red Bull
1:37,290
+ 1.465
17
11.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:37,310
+ 1.485
22
12.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:37,449
+ 1.624
18
13.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:37,468
+ 1.643
17
14.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:37,519
+ 1.694
20
15.
Daniel Ricciardo
McLaren
Mercedes
1:37,622
+ 1.797
15
16.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:37,888
+ 2.063
18
17.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:37,904
+ 2.079
17
18.
Nicholas Latifi
Williams
Mercedes
1:38,028
+ 2.203
17
19.
Mick Schumacher
Haas
Ferrari
1:38,132
+ 2.307
11
20.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:39,735
+ 3.910
3
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.