Jediný trénink před kvalifikací patřil Red Bullu. Nejrychlejší čas zajel Pérez. Leclerc ale ztratil pouhé čtyři tisíciny a Verstappen osm.
Na předposlední podnik letošní sezony zavítala F1 na brazilský okruh Interlagos. Tento víkend bude jedním z trojice letošních sprintových. To znamená, že už po prvním tréninku čeká v pátek na jezdce kvalifikace, která rozhodne o podobě startovního roštu pro sobotní sprint. Druhý trénink pak bude předcházet sprintu v sobotu.
Před startem prvního tréninku bylo v Brazílii sucho. Zatímco vzduch měl 24 stupňů, asfalt 48. Nebyl proto důvod, aby se hned v úvodu nenahrnula na trať většina vozů. A to se skutečně dělo.
Pro úvodní kola nazuli jezdci buďto střední nebo tvrdou směs pneumatik. Po prvních pěti minutách vedl Pérez před Hamiltonem a Magnussenem. Minimálně jedno kolo už mělo odjeto 19 pilotů z dvaceti. Bez jediného okruhu na kontě zůstával Albon.
Verstappenovi vstup do tréninku nevyšel nejlépe. Letošní mistr světa totiž vycestoval z dráhy v páté zatáčce. O pár minut později už se ale s časem 1:14,104 ujal vedení, které převzal od svého kolegy Péreze.
Netrvalo ovšem dlouho a Verstappena sesadil z první pozice Bottas. Fin dokázal se svou Alfou Romeo zajet kolo v hodnotě 1:13,807. Jezdil ale na střední směsi pneumatik, zatímco piloti Red Bullu měli tvrdou sadu.
Ani tento stav ale neplatil věčně. Verstappen totiž brzy zrychlil na 1:13,646. I když ale figuroval na prvním místě, nebyl zcela spokojen s chováním svého vozu. „Vůbec nezatáčí,“ hlásil.
Dvanáct minut před koncem už měli na kontě měřené kolo téměř všichni piloti. Jediným, kdo zůstával bez času, byl Stroll. Pilot Aston Martinu ale kroužil po dráze a dalo se tak očekávat, že brzy i on zajede kolo.
Stroll zanedlouho skutečně zajel svůj první čas, zatím ale zůstával poslední. Sainz se musel na rovince mezi třetí a čtvrtou zatáčkou vyhýbat Norrisovi. Počínaní pilota McLarenu označil Španěl za nebezpečné.
255348
Carlose Sainze rozzlobil Lando Norris. Foto: Ferrari
Vzápětí se Sainz ocitl ve středu pozornosti znovu. Přišla totiž zpráva, že za výměnu motoru dostane v neděli penalizaci pěti míst.
Vettel byl široký na výjezdu ze čtvrté zatáčky. Pilot Aston Martinu se tou dobou nacházel na 17. místě. O pár okamžiků později ale zrychlil a posunul se na 11. pozici.
Leclerca rozzlobil Stroll. Kanaďan jel před pilotem Ferrari velmi pomalým tempem.
Krátce před koncem první poloviny tréninku zavládlo na dráze ticho. Piloti se totiž odebrali do boxů. Po jejich návratu na dráhu jsme poprvé mohli vidět v akci měkké pneumatiky. Jako první je nasadil Pérez.
Hned první Mexičanovo měřené kolo na této sadě bylo úspěšné. Zajel totiž čas v hodnotě 1:11,853 a svého kolegu Verstappena tak pokořil o téměř dvě sekundy.
Pérez se sice vrátil z boxů na měkkých pneumatikách, u Haasu ale s jejich nasazením tou dobou ještě váhali. Schumacher s Magnussenem totiž vyjeli na střední směsi. I přesto se ale dokázali dostat do první trojice. Magnussen zajel druhý čas a Schumacher třetí.
Verstappen ovšem nazul měkkou směs pneumatik stejně jako Pérez a podle očekávání brzy zamíchal pořadím na předních příčkách. S časem 1:11,861 povyskočil na druhou pozici. Za Pérezem zaostal o pouhých osm tisícin sekundy.
255345
Verstappen s měkkými pneumatikami jen těsně nestačil na kolegu Péreze. Foto: Red Bull
V nadcházejících minutách přezouvalo na měkké gumy stále více pilotů. Pořadí se tak logicky hodně měnilo.
Hamilton měl potíže. Sedminásobný šampion si stěžoval na nedostatečnou přilnavost zadních pneumatik a zamířil do boxů. Strollův monopost měl zase problémy poté, co přejel ve čtvrté zatáčce přes obrubník.
Dlouho to vypadalo, že trénink skončí dvojitým vítězstvím jezdců Red Bullu. Zhruba tři minuty před koncem je ale rozdělil Leclerc. Monačan zajel po přezutí na měkké gumy kolo v hodnotě 1:11,857 a na Péreze ztratil pouhé čtyři tisíciny. Pérez, Leclerc a Verstappen se tak nacházeli v rozestupu osmi tisícin.
Podoba první trojice zůstala až do konce tréninku stejná. Čtvrtý skončil Sainz. U Mercedesu začali v Brazílii jako „ti třetí vzadu“. Hamilton obsadil pátou pozici a Russell šestou.
Ne všichni piloti si před kvalifikací vyzkoušeli měkkou sadu pneumatik. V prvním tréninku ji vůbec nenasadili Alonso, Ocon, Norris a Ricciardo. Australan skončil dokonce na posledním 20. místě.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:11,853
28
2.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:11,857
+ 0.004
30
3.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:11,861
+ 0.008
27
4.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:12,039
+ 0.186
29
5.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:12,040
+ 0.187
24
6.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:12,055
+ 0.202
23
7.
Sebastian Vettel
Aston Martin
Mercedes
1:12,157
+ 0.304
29
8.
Mick Schumacher
Haas
Ferrari
1:12,314
+ 0.461
26
9.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:12,466
+ 0.613
30
10.
Pierre Gasly
AlphaTauri
Red Bull
1:12,467
+ 0.614
31
11.
Fernando Alonso
Alpine
Renault
1:12,554
+ 0.701
24
12.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:12,633
+ 0.780
28
13.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:12,705
+ 0.852
29
14.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:12,759
+ 0.906
25
15.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:12,955
+ 1.102
27
16.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:12,997
+ 1.144
24
17.
Nicholas Latifi
Williams
Mercedes
1:13,019
+ 1.166
31
18.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:13,115
+ 1.262
29
19.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:13,347
+ 1.494
31
20.
Daniel Ricciardo
McLaren
Mercedes
1:13,359
+ 1.506
27
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.