clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pirelli vyvinulo šestou směs

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 30.11.2022, 09:15

počet komentářů: 0


Po ukončení šílenosti se super tvrdými, ultra měkkými a dokonce hyper měkkými pneumatikami, když už Pirelli docházela barevná škála, jsme si již zvykli, že výrobce pneumatik týmům pro každý víkend nabízí slicky tří stupňů tvrdosti z celkem pěti vyráběných (C1 až C5, od nejtvrdší po nejměkčí) a ty jsou v ten víkend nazývány měkkými, středně tvrdými a tvrdými. Nyní italský výrobce opět otáčí a chce své výrobky více specializovat.

Máme novou směs C1, pro příští rok jsme se rozhodli homologovat šest směsí, ne pět,“ oznámil Mario Isola, šéf programu Pirelli ve F1. „Letošní C1 velmi dobře fungovala na některých okruzích, například Zandvoortu a Silverstonu a o to nechceme přijít. Zároveň ale potřebujeme C1 poskytující více přilnavosti, takže jsme vyvinuli novou. Dosavadní C1 bude odteď označována jako C0. To kvůli tomu, že C2, C3, C4 a C5 zůstanou nezměněny a nechtěli jsme je kvůli jedné změně všechny přejmenovat. Nová C1 bude svými vlastnostmi mnohem blíže k C2, než byla letošní.

Zjednodušeně, Pirelli dospělo k závěru, že potřebuje něco jako pneumatiku C1,5. Z letošní směsi C1, tvrdé jako skála, bude extrémní volba pro okruhy s extrémními kombinacemi rychlých zatáček, kde se jiné pneumatiky rychle přehřívají a ničí.

Pirelli také zveřejnilo harmonogram zimního testování. Od prosince letošního roku do února příštího roku bude s pomocí týmů Alfa Romeo, Ferrari a AlphaTauri celkem 6 dní testovat pneumatiky na mokrou trať na okruzích Paul Ricard a Fiorano. Ty jsou již dlouho kritizovány, protože vozy jsou na nich extrémně pomalé a jezdci mají tendenci přezouvat na pneumatiky do přechodných podmínek, jakmile skončí nejhustší liják. Týmy AlphaTauri, Mercedes a Aston Martin budou na okruzích Portimão, Paul Ricard a Jerez ve stejném období 6 dní testovat prototypy slicků pro sezonu 2024, kdy se mají přestat používat zahřívací dečky.

Pneumatika C1 bude příští rok až druhá nejtvrdší, po extrémní C0. Foto: Aston Martin

Zdroj: MotorsportWeek, úvodní foto: Aston Martin

Zdroj: MotorsportWeek

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Pirelli vyhrálo boj o 18palcová kola - 15.4.2024
Pirelli začne s vývojem nové pneumatiky - 11.10.2023
Proč mají jezdci méně pneumatik? - 21.7.2023
Pirelli má konkurenta, FIA spustila konkurz - 19.5.2023
IndyCar poprvé vyzkouší měkké pneumatiky také na oválu - 3.3.2023

Reklama