Red Bull se během posledního dne předsezonních testů vrátil na špici výsledkové listiny. Nejrychlejší čas totiž zajel Sergio Pérez. U Mercedesu přinesly ovoce změny nastavení. U Alfy Romeo řešili potíže s pohonnou jednotkou. I nadále se trápil McLaren.
Pérez tentokrát dostal šanci jezdit po celý den. Kromě Red Bullu jezdili v sobotu jenom s jedním jezdcem také u Williamsu (Albon) a Alfy Romeo (Bottas).
Ráno sice Pérez skončil až čtvrtý se ztrátou 1,435 sekundy na prvního Leclerca a upozornil na sebe spíše tím, že mu z vozu odlétl senzor a postaral se tak o červenou vlajku, odpoledne ale zabral. S časem 1:30,305 se posunul na první místo. Nejrychlejší kola zajížděli piloti právě v závěru odpolední části, kdy už se v Bahrajnu stmívalo a teploty padaly dolů. Tou dobou tak byla trať v nejlepším stavu pro nácvik kvalifikačních a závodních simulací.
„Autu jsme dobře porozuměli. V Bahrajnu je testování velice těžké, protože podmínky na dráze se mění pokaždé, když na ni vyjedete. Asfalt je tu hodně hrubý a podmínky jsou různé. Myslím si, že dnes jsme udělali, co jsme mohli. Hodně jsme analyzovali nastavení a pneumatiky. Vyhnuly se nám velké problémy, odjeli jsme spoustu kol a naše spolehlivost byla obecně dobrá. Tým odvedl v Milton Keynes (továrna Red Bullu – pozn. red.) ohromnou práci. Naše auto má dobrou rychlost a určitě na ní můžeme ještě pracovat,“ pochvaloval si Pérez.
256846
Poslední den testů patřil Sergiu Pérezovi. Foto: Red Bull
Optimistou je i Verstappen: „Celkově si myslím, že jde oproti loňsku o pokrok. Hlavním problémem, který jsme loni měli, byla příliš velká hmotnost vozu. Ze začátku proto bylo auto velice líné a nezatáčelo, protože váha byla na špatném místě. V průběhu roku jsme se toho ale zbavili a mohli jste vidět, že výkonnost se zlepšila a stalo se z toho mnohem více závodní auto. A letos je to jenom pokračování. Také jsme ale nasadili nové věci, které byly jasně lepší. A také už máme nějaké věci připravené a víme, kde jsou naše omezení. Pracujeme na tom,“ dodává Nizozemec.
Mercedes opět v lepší náladě
Chuť si v sobotu spravili u Mercedesu. Ve čtvrtek sice panovala u německé stáje spokojenost, v pátek ale přišlo vystřízlivění. Nejprve se tým trápil s vyvážením vozu uprostřed zatáček a poté navíc Georgi Russellovi selhala hydraulika. Přes noc ale u Mercedesu udělali úpravy a změny byly znát. „Stříbrným šípům“ se tentokrát vážnější potíže vyhnuly a Lewis Hamilton skončil se ztrátou 359 tisícin druhý. Své maximum ale zajel na směsi C5, tedy na o dva stupně měkčí pneumatice než Verstappen.
U Hamiltona panuje s pokrokem spokojenost, současně ale ještě vidí rezervy: „Poskakování už je v podstatě pryč. To je pro nás velký krok. Je krásné jet, aniž by nám auto v zatáčkách skákalo. Stále jsou tu ale nějaké základní věci, na kterých pracujeme,“ říká sedminásobný šampion.
256849
U Mercedesu zažili v sobotu vydařenější den. Foto: Mercedes
Do nejlepší trojice se v sobotu vešel i Valtteri Bottas, který stejně jako Hamilton zajel své nejrychlejší kolo na nejměkčích pneumatikách směsi C5. Pro Fina ale nešlo o bezproblémový den. Ráno se totiž postaral o červenou vlajku poté, co zůstal stát na dráze kvůli problémům s pohonnou jednotkou.
Závada přišla krátce poté, co si u Alfy pochvalovali lepší spolehlivost. Na tom ale Bottas stále trvá.
„Měli jsme nějaké potíže, ale to je součást testování. Navíc jich bylo mnohem méně než loni. Mám docela pozitivní pocit z auta. Tak je jako vždy z testů nemožné vyčíst, kde se přesně nacházíme. Vypadá to ale, že jsme více méně splnili náš cíl,“ uvedl v sobotu Fin.
256852
Valtteriho Bottase potkala závada na motoru. Foto: Alfa Romeo
Potíže pokračovaly také u McLarenu. Stáj z Wokingu už přiznala, že se jí nepodařilo splnit vývojové cíle a že její vůz nemá dostačující aerodynamickou účinnost. Lando Norris a Oscar Piastri v předchozích dvou dnech s vozem zápasili a v sobotu to nebylo jiné. McLaren během dne řešil potíže s blatníky a Piastri ráno předvedl hodiny. Z nich naštěstí vyvázl bez poškození.
Ferrari rychlejší na rovinkách, horší v zatáčkách
Drobné potíže postihly i Ferrari. Italská stáj zkoušela nové zadní křídlo, kvůli problémům s DRS klapkou se ale musela vrátit k tomu, se kterým jezdila v předchozích dvou dnech. Zatímco Sainz skončil v celkových výsledcích dne čtvrtý, Leclerc obsadil páté místo.
Šéf týmu Fréderic Vasseur věří, že se Ferrari podařilo vyřešit potíže se spolehlivostí. Rovněž se spekuluje o tom, že italské agregáty jsou o 30 koní výkonnější než loni. Podle Leclerca sice Ferrari dosáhlo zlepšení na rovinkách, v zatáčkách se ale zatím necítí stoprocentně.
„Myslím si, že vlastnosti našeho vozu se letos trochu změnily. Očekávám, že budeme trochu rychlejší na rovinkách, možná se ale budeme trochu více trápit v zatáčkách. Po třech dnech testů navíc mohu říct, že stále pracujeme na tom, abychom našli ideální nastavení. V tom tedy stále máme nějakou rezervu,“ říká Leclerc.
256855
Charles Leclerc si pochvaluje zejména rychlost Ferrari na rovinkách. Foto: Ferrari
Příští víkend bude při úvodním podniku sezony upřena pozornost také na Aston Martin. Ten si během prvních dvou testovacích dní vysloužil pochvalná slova od soupeřů, podle kterých zaznamenal největší pokrok ze všech týmů. V sobotu sice Fernando Alonso zajel devátý čas a Felipe Drugovich desátý, s testy ale mohou být u týmu spokojeni.
Jeden z inženýrů konkurenčního týmu, který si nepřál být jmenován, dokonce řekl serveru Auto Motor und Sport toto: „Aston Martin udělal největší krok vpřed. Podle našich výpočtů jsou minimálně čtvrtí a dokonce mohou být hrozbou pro Mercedes nebo Ferrari.“
Letošní monopost Aston Martinu je prvním vozem zkonstruovaným pod vedením nového technického ředitele Dana Fallowse. Ten se připojil k týmu loni. Přišel z Red Bullu, kde zastával roli šéfa pro aerodynamiku.
U Aston Martinu sice ukazují slibnou rychlost, zatím ale není jasné, kdo za něj v Bahrajnu bude závodit. Stále totiž nevíme, kdo pojede po boku Fernanda Alonsa. Lance Stroll si totiž minulý týden zranil zápěstí při pádu na kole a je otázkou, zdali první závod sezony stihne. Aston Martin už potvrdil, že pokud by Kanaďan nemohl jet, zastoupí ho rezervní jezdec Drugovich.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:30,305
133
2.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:30,664
+ 0.359
65
3.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:30,827
+ 0.522
131
4.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:31,024
+ 0.719
67
5.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:31,036
+ 0.731
76
6.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:31,261
+ 0.956
79
7.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:31,381
+ 1.076
95
8.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:31,442
+ 1.137
83
9.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:31,450
+ 1.145
80
10.
Felipe Drugovich
Aston Martin
Mercedes
1:32,075
+ 1.770
77
11.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:32,160
+ 1.855
37
12.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:32,762
+ 2.457
56
13.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:32,793
+ 2.488
136
14.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:33,257
+ 2.952
76
15.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:33,329
+ 3.024
77
16.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:33,655
+ 3.350
44
17.
Nyck de Vries
AlphaTauri
Red Bull
1:38,244
+ 7.939
87
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull Racing
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.