Nadvláda Verstappena pokračovala i při druhém volném tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie. Alonso předvedl další dobrý výkon. Obsadil druhou pozici a za svými zády nechal mimo jiné i Péreze, který skončil třetí.
Zatímco první volný trénink se konal ještě za denního světla a tudíž v nerelevantních podmínkách pro kvalifikaci a závod, v případě druhého tréninku už to bylo o něčem jiném. Odstartoval totiž ve 20:00 hodin místního času, to znamená v době, kdy už v Džiddě byla tma. Teploty šly samozřejmě dolů. Zatímco vzduch měl 26 stupňů, asfalt 31 stupňů.
Jako favorit vstupoval do druhého tréninku Red Bull. V prvním tréninku byl totiž nejrychlejší Verstappen, který porazil o 483 tisícin sekundy svého kolegu Péreze. Nizozemce přitom trápily žaludeční problémy a kvůli nim přiletěl do Džiddy až dnes. V dobré formě se na úvod víkendu opět ukázal Aston Martin. Zatímco Alonso skončil třetí, Stroll čtvrtý.
Hned po začátku tréninku vyjížděla první auta. Za pár okamžiků už po dráze jezdila více než polovina pole. Podle očekávání převládaly střední a tvrdá směs pneumatik. Předpokládalo se, že k jízdám na měkké sadě dojde až ve druhé polovině tréninku.
Jako první se zapsal do výsledkové listiny Stroll. Kanaďanovo úvodní kolo mělo hodnotu 1:32,293. První ale nezůstal dlouho. Přeskočili ho totiž Sainz i týmový kolega Alonso. Zanedlouho zajel rychlejší kolo než Stroll i Hülkenberg. Na trati už byli všichni kromě Péreze.
257335
Lance Stroll byl první, kdo zajel měřené kolo. Foto: Aston Martin
Jezdci se sem tam nechali nachytat a občas jsme byli svědky výjezdů mimo trať. O jeden z nich se postaral například Cunoda. K žádné nehodě, které na této rychlé městské dráze nejsou ničím neobvyklým, ale zatím nedošlo.
Po deseti minutách vévodil výsledkové listině Alonso (1:30,612). Druhý Verstappen zatím zaostával o 189 tisícin sekundy. Třetí místo držel Stroll se ztrátou 384 tisícin na týmového kolegou. Všichni jezdili na střední sadě. V akci už byl i Pérez, zatím ale neměl na kontě reprezentativní kolo.
To se ale brzy změnilo a bylo to znát. Pérez se totiž s časem 1:30,428 posunul na první místo. Alonsa porazil o 184 tisícin sekundy.
Pérez ale nezůstal první dlouho. O pár okamžiků později ho totiž vystřídal na špici kolega Verstappen. Nizozemec zajel čas 1:30,058.
Jezdcům dělal potíže i hustý provoz na trati. Pocítil to například Leclerc, před kterým se ve 13. zatáčce zjevil pomalu jedoucí Hülkenberg. "To je vtip," komentoval Monačan situaci.
Po dvaceti minutách už jsme viděli první výjezdy na měkké sadě pneumatik. Po té sáhli Alonso, Leclerc, Sainz, Sargeant, Bottas a Pérez. Bylo jasné, že postupně se přidají i další.
Alonso rozjel své první kolo na měkké sadě velmi slibně - zajel nejrychlejší časy v prvních dvou sektorech. Pak ale svůj pokus pokazil výjezdem mimo trať.
Netrvalo ovšem dlouho a Alonso své zaváhání napravil. Posunul se na druhé místo a na Verstappena mu najednou chybělo jen 33 tisícin sekundy.
Na měkkých pneumatikách byl ale také Pérez a tomu se zadařilo ještě více. Verstappena zdolal a s náskokem 50 tisícin se usadil v čele. Verstappen ale stále neměl na kontě čas na měkké sadě.
Alonso už se tou dobou nacházel v boxech. Krátce předtím si prožil horkou chvilku. Sainz si ho totiž nevšiml a objevil se v ideální stopě svého krajana. Pilot Aston Martinu ale zvládl včas zabrzdit.
257325
Fernando Alonso opět potrápil Red Bull. Foto: Aston Martin
V polovině tréninku byly v plném proudu kvalifikační simulace. Měkkou sadu nazul i Verstappen a hned se dostal na první místo. Péreze překonal o 299 tisícin sekundy.
Alonso se dostal zpět na druhé místo před Péreze. Sainz opět přichystal dramatický moment jednomu ze svých soupeřů. Na jeho pomalu jedoucí vůz musel reagovat rozjetý Piastri.
Z jezdců Mercedesu byl rychlejší Russell. Nacházel se na páté pozici. Jeho týmový kolega Hamilton byl až jedenáctý. Russell ale nebyl spokojen s chováním vozu.
"Musíme udělat nějaké změny," hlásil svému inženýrovi.
De Vries byl upozorněn černo-bílou vlajkou. Nizozemec totiž přejel na cílové rovince čáru ohraničující nájezd do boxové uličky.
257323
Nycka de Vriese pokárali sportovní komisaři. Foto: AlphaTauri
Dvacet minut před koncem už se začalo zpomalovat. Kvalifikační simulace totiž byly u konce a jezdci se zbavovali měkkých pneumatik. Zpět na střední směsi už byli mimo jiné Alonso i Pérez.
Leclerc si stěžoval na trable se spojkou při rozjezdu. Tento problém trápil Monačana už během bahrajnského víkendu.
Verstappenovi se nelíbilo, jakým způsobem jeho vůz podřazuje. Problémy měl zejména v poslední zatáčce.
Ve zbývajících minutách už se nic zásadního nedělo a piloti se věnovali závodním simulacím. Vítězem tréninku se tak stal opět Verstappen. Alonso opět ukázal dobrou rychlost a skončil druhý. Pérez obsadil třetí místo. Za povšimnutí stojí výkon stáje Alpine. Zatímco Ocon skončil čtvrtý, Gasly šestý. Ferrari uzavřelo nejlepší desítku, jedenáctý Hamilton se do ní dokonce ani nevešel.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:29,603
28
2.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:29,811
+ 0.208
25
3.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:29,902
+ 0.299
25
4.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:30,039
+ 0.436
26
5.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:30,070
+ 0.467
26
6.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:30,100
+ 0.497
27
7.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:30,110
+ 0.507
26
8.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:30,181
+ 0.578
26
9.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:30,341
+ 0.738
27
10.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:30,592
+ 0.989
28
11.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:30,599
+ 0.996
26
12.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:30,721
+ 1.118
26
13.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:30,776
+ 1.173
29
14.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:30,810
+ 1.207
26
15.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:30,820
+ 1.217
24
16.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:30,837
+ 1.234
26
17.
Nyck de Vries
AlphaTauri
Red Bull
1:30,921
+ 1.318
28
18.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:30,959
+ 1.356
29
19.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:30,964
+ 1.361
25
20.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:31,052
+ 1.449
29
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull Racing
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.