Ve druhém tréninku se rozložení sil vrátilo do obvyklých kolejí. Vyhrál Verstappen před Sainzem, Leclercem a Pérezem. U Ferrari přesto nemohli být spokojeni. Leclerc totiž v závěru havaroval a postaral se o předčasný konec tréninku.
Dvě a půl hodiny po skončení úvodních tréninkových jízd se v Miami rozezněly motory monopostů F1 znovu. Na programu byl druhý volný trénink.
I před začátkem druhého tréninku panovalo v USA slunečné počasí. Zatímco před prvním tréninkem byla ale pravděpodobnost příchodu deště nulová, tentokrát zde takové riziko existovalo. Šance příchodu deště byla dvacetiprocentní.
První volný trénink skončil vítězně pro Mercedes v pořadí Russell, Hamilton. Oba Britové zajeli své nejrychlejší časy v závěru poté, co nazuli měkké gumy. Spokojenost nemohla po prvních tréninkových jízdách panovat u Haasu. Hülkenberg totiž havaroval a bylo tak otázkou, zdali Němec stihne druhý trénink.
Tato otázka ale byla brzy zodpovězena. Krátce před startem tréninku totiž Haas na svých sociálních sítích oznámil, že mechanici zvládli Hülkenbergův vůz opravit. Němcovi tak v účasti ve druhých tréninkových jízdách nic nebránilo.
Teplota vzduchu činila před startem druhého tréninku 28 stupňů. Asfalt měl stupňů 40.
Úvod druhého tréninku se nesl v podobném duchu jako ten první. Vozy postupně vyjížděly na trať. Po prvních dvou minutách zůstávali v garáži už jen De Vries, Ocon, Russell a Piastri.
Bottas zajel jako první měřené kolo. Finův čas měl hodnotu 1:32,355. Pobyt pilota Alfy Romeo na špici ale netrval dlouho. Brzy ho pokořil o 240 tisícin Alonso.
Ani Španěl ale nezůstal první dlouho. Své časy totiž postupně zajížděli i všichni ostatní a pořadí se přesýpalo každou vteřinou.
Chybělo málo a u Haasu mohli znovu opravovat. Tentokrát se dostal do úzkých Magnussen. Dán šel do hodin při průjezdu 11. zatáčkou. Sice se otřel o bariéru, zdálo se však, že jeho vůz je v pořádku.
258530
Ve druhém tréninku nakonec nechyběl ani Nico Hülkenberg. Foto. Haas F1 Team
Magnussen nebyl jediným pilotem, kterému dělala 11. zatáčka problémy. Nevešel se do ní totiž ani Hamilton. Brit ale zvládl situaci lépe než Magnussen a v hodinách se neocitl. Pouze vyjel ven z dráhy.
Po deseti minutách byl první Leclerc před Verstappenem (+0,106) a Pérezem (+0,197). Nizozemec si stěžoval na problémy se systémem HANS pro ochranu hlavy a krku.
I když se Verstappen kvůli HANSu necítil komfortně, ujal se brzy vedení. Leclerca přeskočil o 117 tisícin sekundy.
Pro úvod tréninku piloti jezdili zejména na střední nebo tvrdé směsi pneumatik. De Vries šel proti proudu a obul měkké pneumatiky. Po dvaceti minutách se ale k Nizozemcovi přidávali i další. Měkkou sadu obuli i Albon, Sargeant, Piastri a Norris.
Norris se na měkkých gumách brzy dostal do čela. Pilot McLarenu se ujal vedení s časem 1:28,741. Zajel tak o 639 tisícin sekundy rychlejší kolo než Verstappen. Vysoko se díky rychlejším gumám dostal i Albon, který se posunul na třetí příčku.
Před koncem první poloviny tréninku se McLarenu na okamžik naskytl hezký pohled. Měkké pneumatiky totiž pomohly vysoko i Piastrimu. Australan se zařadil na druhé místo za týmového kolegu Norrise. Měkké pneumatiky ale obouvalo stále více jezdců a bylo jasné, že brzy bude stáj z Wokingu z nejvyšších pozic sesazena.
V polovině tréninku už byl zase první Verstappen, který předtím vyměnil opěrku hlavy. Leclerc ztrácel ze druhého místa 143 tisícin sekundy. Norris stále zůstával na třetí pozici.
Sainz zabral a dostal se na druhou příčku. K Verstappenovi se přiblížil na 60 tisícin sekundy. Albon vycestoval mimo trať v 17. zatáčce.
Verstappen Sainzovi o pár okamžiků znovu uskočil. Jako první jezdec se tento víkend dostal pod hranici 1:28. Jeho nový nejrychlejší čas měl totiž hodnotu 1:27,930.
Vítěz prvního tréninku Russell ve druhém tréninku příliš nezářil. Navíc nebyl spokojen s vozem. "Ve druhé zatáčce je to jako kdybych jel po třech kolech," stěžoval si. Brzy tak zajel do boxů.
258562
George Russell svou rychlost z prvního tréninku nepotvrdil. Foto: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
V závěrečných minutách už jezdci a týmy přesouvali svou pozornost k závodním simulacím. Z měkkých sad se přezouvalo na střední či tvrdou a neočekávalo se, že ještě dojde k výrazným změnám výsledků.
Když se Russell vrátil na dráhu, potkala ho krizovka. Nedobrzdil totiž do 11. zatáčky. Bariéře se ale zvládl vyhnout a za pár okamžiků se vrátil zpět na trať.
Takové štěstí už ale neměl Leclerc. V šesté zatáčce totiž vylétl z dráhy a zabořil se přední částí monopostu do bariéry. Byly vyvěšeny červené vlajky a nad dalším pokračováním tréninku visel otazník.
K restartu nakonec došlo tři kola před koncem, žádná rychlá kola už jsme ale neviděli. Vítězem tréninku se stal Verstappen před Sainzem, Leclercem a Pérezem. Za nimi následoval pátý Alonso. Minimálně po pátku se tak zdá, že největším soupeřem Red Bullu bude i tentokrát Ferrari.
Mercedes sice v prvním tréninku zazářil díky rychlým kolům v závěru, kdy byla trať v nejlepší kondici, ve druhém tréninku ale podle očekávání svou rychlost nepotvrdil. Zatímco Hamilton skončil sedmý, Russell až patnáctý.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:27,930
23
2.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:28,315
+ 0.385
26
3.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:28,398
+ 0.468
20
4.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:28,419
+ 0.489
24
5.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:28,660
+ 0.730
25
6.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:28,741
+ 0.811
24
7.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:28,858
+ 0.928
23
8.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:28,930
+ 1.000
23
9.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:28,937
+ 1.007
25
10.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:29,046
+ 1.116
26
11.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:29,098
+ 1.168
22
12.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:29,171
+ 1.241
22
13.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:29,181
+ 1.251
27
14.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:29,189
+ 1.259
26
15.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:29,216
+ 1.286
21
16.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:29,339
+ 1.409
24
17.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:29,393
+ 1.463
22
18.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:29,613
+ 1.683
25
19.
Nyck de Vries
AlphaTauri
Red Bull
1:29,928
+ 1.998
25
20.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:30,038
+ 2.108
27
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull Racing
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.