Loňský vítěz závodu 500 mil v Indianapolisu Marcus Ericsson ve čtvrtek převzal štafetu coby nejrychlejší pilot letošních příprav na slavný podnik. Dařilo se zejména jezdcům, kteří již mají svůj obličej zvěčněný na Borg-Warnerově trofeji.
Druhá příčka tak opět patřila Dixonovi. Třetí byl Pagenaud, následuje Power. Pátý Herta je nejvýše se umístivším jezdcem, který ještě Indy500 nevyhrál. Šestá příčka patří Dalymu. Ve středu nejrychlejší Sató skončil ve čtvrtek na sedmém místě.
V prvních několika hodinách věnovali piloti prostor hlavně přípravám vozů na kvalifikaci. Ale přesto se našli piloti, kterým se v aerodynamickém pytli za jiným vozem podařilo dosáhnout skvělých časů. Příkladem byl třeba Rossi, jehož průměrná rychlost překonala úroveň 229 mil/h.
McLaren zpočátku vypadal velmi silně, jak ale v závěru ostatní piloti využili draftu k dosažení rychlých kol, jezdci britské stáje se propadali.
Příjemným překvapením je zatím výkon RC Enersona. Ten nejenže za ostatními jezdci nezaostává, ve čtvrtek zajel čas, který by mu v pohodě na to, aby se kvalifikoval. Enerson nikdy v Indy500 nestartoval, stejně tak stáj Abel Motorsports. Pro ní je to úplný debut, jezdec se snažil kvalifikovat v roce 2021, ale neúspěšně.
Naopak tým Rahal Letterman Lanigan Racing úplně nenavázal na zlepšení z posledních závodů a Leggeová opět skončila na chvostu. Tam byl ještě pár minut před koncem i Rahal, ten se ale nakonec posledním pokusem zlepšit a posunul do středu tabulky.
V pátek uvidíme ještě lepší časy než ve středu a ve čtvrtek. IndyCar na kvalifikaci zvyšuje v motorech výkon turba, a aby si na to piloti zvykli, osahali si to, série tyto úpravy nasazuje už v pátek před kvalifikací.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing
Honda
0:39,1974
87
2.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
0:39,2694
+ 0.072
84
3.
Simon Pagenaud
Meyer Shank Racing
Honda
0:39,3562
+ 0.159
104
4.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
0:39,3740
+ 0.177
85
5.
Colton Herta
Andretti Autosport
Honda
0:39,4321
+ 0.235
103
6.
Conor Daly
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
0:39,4365
+ 0.240
105
7.
Takuma Sató
Chip Ganassi Racing
Honda
0:39,5052
+ 0.308
98
8.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren
Chevrolet
0:39,5198
+ 0.323
92
9.
Álex Palou
Chip Ganassi Racing
Honda
0:39,5225
+ 0.326
83
10.
Alexander Rossi
Arrow McLaren
Chevrolet
0:39,5561
+ 0.359
164
11.
Santino Ferrucci
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
0:39,6523
+ 0.455
57
12.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
0:39,6523
+ 0.455
82
13.
Tony Kanaan
Arrow McLaren
Chevrolet
0:39,6790
+ 0.482
47
14.
Kyle Kirkwood
Andretti Autosport
Honda
0:39,7015
+ 0.505
94
15.
Agustín Canapino
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
0:39,7091
+ 0.512
84
16.
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren
Chevrolet
0:39,7189
+ 0.522
153
17.
Marco Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
0:39,7239
+ 0.527
74
18.
Helio Castroneves
Meyer Shank Racing
Honda
0:39,7357
+ 0.539
120
19.
Sting Ray Robb
Dale Coyne Racing
Honda
0:39,7512
+ 0.554
102
20.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
0:39,8207
+ 0.624
90
21.
Jack Harvey
Rahal Letterman Lanigan
Honda
0:39,8281
+ 0.631
86
22.
Ryan Hunter-Reay
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
0:39,8317
+ 0.635
54
23.
David Malukas
Dale Coyne Racing
Honda
0:39,8340
+ 0.637
164
24.
Scott McLaughlin
Team Penske
Chevrolet
0:39,8395
+ 0.643
105
25.
Romain Grosjean
Andretti Autosport
Honda
0:39,8433
+ 0.646
123
26.
Benjamin Pedersen
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
0:39,9234
+ 0.726
63
27.
Christian Lundgaard
Rahal Letterman Lanigan
Honda
0:39,9698
+ 0.773
89
28.
R. C. Enereson
Abel Motorsports
Chevrolet
0:39,9801
+ 0.783
68
29.
Devlin DeFrancesco
Andretti Steinbrenner Autosport
Honda
0:39,9913
+ 0.794
52
30.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
0:39,9950
+ 0.798
128
31.
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
0:40,0167
+ 0.820
112
32.
Callum Ilott
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
0:40,0486
+ 0.852
71
33.
Stefan Wilson
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
0:40,0582
+ 0.861
53
34.
Katherine Leggeová
Rahal Letterman Lanigan
Honda
0:40,1905
+ 0.994
83
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entert
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.