Déšť zhatil poslední tréninkové jízdy, nejrychlejší Leclerc
vydal:
Dušan Bouzek
zveřejněno:
8.7.2023, 13:25
počet komentářů:
0
Závěrečný volný trénink poznamenalo deštivé počasí. Nejrychlejší byl Leclerc před Albonem a Alonsem. Verstappen s Pérezem obsadili až osmé, respektive čtrnácté místo. Mohla za to ale skutečnost, že nenasadili měkké pneumatiky. Čou kvůli problémům s hybridním motorgenerátorem vůbec nevyjel.
Závěrečný volný trénink před kvalifikací odstartoval na Silverstone v 11:30 hodin místního času. Tentokrát ovšem na jezdce čekaly jiné podmínky než v pátek. Sprintový závod FIA F3, který tréninku předcházel, byl totiž ovlivněn deštěm. V jeho závěru už ale dráha osychala. Bylo tedy otázkou, jaké budou podmínky na začátku třetího tréninku.
Před startem závěrečného tréninku sice bylo chladno, očekávalo se ale, že jezdci v úvodu vyjedou na suchých pneumatikách. Zatímco asfalt měl 29 stupňů, vzduch 22 stupňů. Ačkoli úvod tréninku měl proběhnout na suchých pneumatikách, nebylo jisté, že to tak bude po celou dobu. Pravděpodobnost příchodu deště totiž činila 90 %.
Hned v úvodu vyjížděli piloti na dráhu. U Norrise se to ale neobešlo bez potíží. McLaren totiž Brita vyzval, aby zastavil ještě na výjezdu z boxové uličky. To se stalo a přiběhl za ním mechanik. Po chvilce se Norris nakonec rozjel. Přesto si ale McLaren zadělal na problémy. Mechanik se totiž Norrisova vozu dotkl i přesto, že už se nacházel těsně za čárou ohraničující výjezd z boxové uličky.
Na dráze se v prvních minutách objevili i piloti Ferrari. Sainz s Leclercem zvolili poněkud jinou strategii než jejich soupeři a ihned nazuli měkké gumy. Zejména Leclerc měl co dohánět. Kvůli problémům s elektronikou totiž ve druhém tréninku vůbec nevyjel. Na měkkých gumách později vyjeli i Russell s Hamiltonem.
Po prvních deseti minutách jsme viděli typický obrázek víkendu. Na čele výsledkové listiny se nacházel Verstappen, přestože kroužil po dráze na střední sadě pneumatik. Druhý byl Hamilton a třetí Leclerc. Po dráze už tou dobou kroužili úplně všichni s výjimkou pilotů Alfy Romeo. Bottas i Čou zatím zůstávali v garáži.
Ocon měl výhrady. Francouz si stěžoval, že ve třetí a čtvrté zatáčce škrtá jeho monopost o zem.
Verstappen na prvním místě dlouho nezůstal. Jezdci na měkkých pneumatikách totiž zrychlili. Zatímco první byl po dvaceti minutách Leclerc, druhé místo patřilo Hamiltonovi a třetí Sainzovi. Mezitím se podle předpovědi počasí blížil na okruh déšť. Piastri dokonce hlásil, že už zahlédl i blesky.
Jak se trénink blížil do druhé poloviny, přezouvalo stále více pilotů na měkkou sadu pneumatik. Na trať už mezím dorazil déšť, který byl silný zejména v posledním sektoru. Trať proto byla vyhlášena jako mokrá.
Po příchodu deště mířilo stále více pilotů do boxů. Leclerc ovšem pokračoval v jízdě na měkké sadě, ačkoli bylo jasné, že trať je mokrá a nedokáže zlepšit svůj čas. Monačan měl na mokrém povrchu problémy mimo jiné ve třetí zatáčce, kde vyjel z trati. Na konci kola zamířil k mechanikům a na trati tak bylo najednou prázdno.
259979
Max Verstappen nestihl přezout na měkké gumy. Foto: Red Bull Racing
Na čele výsledkové listiny se stále nacházel Leclerc (1:27,414). Na druhé místo se zvládl posunout Albon (1:27,592). Thajec tak opět figuroval velmi vysoko. Následovali Alonso, Gasly, Hamilton, Sainz, Sargeant, Verstappen, Russell, Cunoda, De Vries, Norris, Stroll, Pérez, Magnussen, Ocon, Piastri, Bottas, Hülkenberg a Čou.
Piloti Red Bullu se sice nacházeli nezvykle vzadu, mohla za to ale skutečnost, že jako jediní dva závodníci nestihli zajet čas na měkké směsi pneumatik. Čou dokonce neměl na kontě vůbec žádný čas.
Někteří piloti se rozhodli prozkoumat trať na přechodných pneumatikách. Z garáží vyjeli Leclerc, Albon, Sainz, Sargeant, Norris a Piastri. Norris brzy hlásil do vysílačky, že podmínky nejsou zas tak špatné. Nejvíce vody podle něj bylo v sedmé zatáčce. Po jednom kole se vrátil zpět do garáže.
Na dráhu vyjíždělo s přechodnými pneumatikami stále více pilotů. Mezitím už trať osychala a jak Norris, tak Russell uvedli, že už by se dalo přezout na suché pneumatiky.
Čou na dráze nebyl a brzy se ukázalo, že na ni ve zbytku tréninku ani nevyjede. Alfa Romeo totiž oznámila, že se na jeho autě řeší potíže s hybridním motorgenerátorem. Leclerc dostal informaci, že za 4-5 minut přijde další déšť.
I když hrozil příchod dalšího deště, vydal se Norris na trať na použité měkké sadě pneumatik. Pilot McLarenu na okamžik vycestoval mimo trať a brzy se vrátil zpět do boxů.
Déšť skutečně přišel znovu a 13 minut před koncem bylo na dráze opět ticho. Později se ještě ukázali v akci Leclerc, Alonso, Hamilton, Sainz, Verstappen, Russell, Stroll a Pérez. Cílem bylo ověřit životnost přechodných pneumatik. Později se přidávali i další.
Výsledky už se neměnily. Zvítězil Leclerc před Albonem a Alonsem.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:27,419
24
2.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:27,592
+ 0.173
14
3.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:27,784
+ 0.365
17
4.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:27,893
+ 0.474
19
5.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:27,948
+ 0.529
16
6.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:27,964
+ 0.545
21
7.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:28,151
+ 0.732
16
8.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:28,266
+ 0.847
19
9.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:28,284
+ 0.865
17
10.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:28,337
+ 0.918
21
11.
Nyck de Vries
AlphaTauri
Red Bull
1:28,504
+ 1.085
20
12.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:28,563
+ 1.144
18
13.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:28,620
+ 1.201
15
14.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:28,904
+ 1.485
19
15.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:29,207
+ 1.788
13
16.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:29,233
+ 1.814
22
17.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:29,437
+ 2.018
20
18.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:29,586
+ 2.167
15
19.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:33,590
+ 6.171
13
20.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
2
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Scuderia Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.