Ve druhém tréninku na Velkou cenu Maďarska zajel nejrychlejší čas Leclerc před Norrisem a Gaslym. Piloti Red Bullu skončili až ve druhé desítce. Zatímco Verstappen skončil až jedenáctý, Pérez obsadil dokonce 18. příčku.
Zatímco první trénink ovlivnil déšť, před startem druhého volného tréninku už bylo na dráze sucho. Existovala ovšem 40% šance, že se déšť během tréninku vrátí.
Hned v úvodu se na trať vydala většina pilotů. Pérez, který hned v úvodu prvního tréninku havaroval, byl zatím jedním z jezdců, kteří zůstávali v garáži. Red Bull ale na sociálních sítích ujistil, že Mexičanův vůz je připraven.
Většina jezdců v úvodu jezdila na střední směsi pneumatik. Pilot Williamsu Sargeant a Albon se ovšem vydali jinou cestou a nasadili měkkou sadu. Magnussen obul naopak nejtvrdší směs.
Po deseti minutách se na čele výsledkové listiny nacházel díky měkkým pneumatikám Sargeant. Američan měl náskok 204 tisícin sekundy před Bottasem. Třetí místo patřilo Norrisovi. Z předních týmů už byl na dráze Mercedes. Piloti Ferrari a Red Bullu zatím zůstávali v boxech. V dalších minutách už se ale i čtveřice Verstappen, Pérez, Leclerc a Sainz vydala do akce.
260284
Sergio Pérez se po nehodě v prvním tréninku vrátil zpět do akce. Foto: Red Bull Racing
Jak už bývá tradicí, před koncem první poloviny tréninku začala na dráze převládat měkká sada pneumatik. Piloti se věnovali závodním simulacím.
V době, kdy zbývalo 20 minut do konce tréninku, stále neměli někteří piloti na kontě ani jedno kolo na měkké sadě. Patřili mezi ně Hamilton, Russell, Bottas, Čou a Piastri. U Australana ale za to mohla technika. Poškodil si totiž podlahu a na jeho voze se v garáži pracovalo. Nebylo jisté, zdali ve zbytku tréninku zvládne vyjet.
Na první pozici se po pokusech na měkké sadě nacházel Leclerc. Druhý byl Norris a třetí Gasly. Zatímco Verstappen byl jedenáctý, Pérez dokonce až osmnáctý. V závěru už se piloti věnovali závodním simulacím. Pořadí se tak příliš neměnilo.
Mechanici McLarenu stihli opravit Piastriho vůz a na závěrečné minuty ještě poslali Australana zpět na trať. Kvůli problémům s podlahou ale Piastri přišel o jakékoli kvalifikační simulace.
Vítězem tréninku se stal Leclerc s náskokem 15 tisícin před Norrisem. Třetí skončil Gasly. Piloti Red Bullu se umístili až ve druhé desítce. Zatímco Verstappen obsadil 11. příčku, Pérez až osmnáctou.
260270
Daniel Ricciardo je zatím pomalejší než jeho týmový kolega Juki Cunoda. Foto: AlphaTauri
Navrátilec Ricciardo zajel čtrnáctý čas. Na týmového kolegu Cunodu, který obsadil čtvrtou příčku, ztratil 451 tisícin.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:17.686
20
2.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:17.701
+0.015
30
3.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:17.918
+0.232
26
4.
Júki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:17.934
+0.248
31
5.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:18.045
+0.359
30
6.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:18.058
+0.372
29
7.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:18.085
+0.399
29
8.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:18.105
+0.419
32
9.
Kuan-jü Čou
Alfa Romeo
Ferrari
1:18.108
+0.422
31
10.
Carlos Sainz Jr.
Ferrari
Ferrari
1:18.182
+0.496
20
11.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:18.279
+0.593
18
12.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:18.319
+0.633
33
13.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:18.377
+0.691
32
14.
Daniel Ricciardo
AlphaTauri
Red Bull
1:18.385
+0.699
30
15.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:18.504
+0.818
27
16.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:18.746
+1.060
28
17.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:18.836
+1.150
30
18.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:18.978
+1.292
14
19.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:19.117
+1.431
18
20.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:19.175
+1.489
23
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Scuderia Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.