Italští fanoušci mohou vstupovat do kvalifikace s velkými očekávání. Sainz totiž dokázal zajet nejrychlejší čas i v závěrečném volném tréninku. Španěl porazil jen těsně Verstappena. Pérez trávil závěr tréninku v boxech kvůli blíže nespecifikovaným technickým problémům.
I závěrečnou hodinu tréninkových jízd ovlivnila skutečnost, že je Velká cena Itálie závodním víkendem s alternativní alokací pneumatik. Ta znamená, že každý pilot dostává pro víkend pouze 11 sad místo 13. Kromě toho je striktně dané, jakou sadu a kdy musí jezdci použít v kvalifikaci. Zatímco pro první část je předepsána tvrdá směs, pro druhou střední sada a pro závěrečnou měkké pneumatiky. Z toho důvodu se tak týmy ve třetím tréninku nesoustředily pouze na jízdy na nejměkčí směsi. Tu pochopitelně vyzkoušely přední týmy, pomalejší stáje se ale musely soustředit i na ostatní sady.
Trénink nakonec skončil jen těsným rozestupem mezi Verstappenem a Sainzem. Zatímco v prvním tréninku byl ovšem rychlejší Nizozemec o 46 tisícin sekundy, tentokrát měl navrch Španěl, a to o 86 tisícin sekundy. Do nejlepší trojice se vešel i Hamilton. Pilot Mercedesu už ale na první místo ztrácel 541 tisícin sekundy.
260942
Zdá se, že pro Maxe Verstappena bude další boj o pole position náročný. Foto: Autodromo Nazionale Monza
Pokračovalo trápení u Péreze. Zatímco druhý trénink skončil pro Mexičana předčasně kvůli nehodě v závěru, tentokrát ho zastavily blíže nespecifikované technické problémy. I proto se pilot Red Bullu neumístil na lepším než desátém místě.
Stroll si konečně pořádně zajezdil. Kanaďan totiž v pátek nejprve chyběl v úvodním volném tréninku, kdy pustil do kokpitu rezervního jezdce Aston Martinu Drugoviche. Ve druhém tréninku pak nemohl zajet ani jedno měřené kolo, neboť ho předtím zastavily problémy s palivovým systémem. Před začátkem sobotního programu byli u Aston Martinu nuceni vyměnit u Strolla motor. Ve třetím tréninku se kanadský závodník umístil na 11. pozici.
Trénink se obešel bez vážnějších incidentů. Došlo ovšem k drobné kolizi mezi Sainzem a Piastrim, kterou nyní sportovní komisaři vyšetřují.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:20,912
23
2.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:20,998
+ 0.086
23
3.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:21,453
+ 0.541
23
4.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:21,486
+ 0.574
23
5.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:21,711
+ 0.799
24
6.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:21,730
+ 0.818
25
7.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:21,884
+ 0.972
21
8.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:21,985
+ 1.073
27
9.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:22,054
+ 1.142
18
10.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:22,192
+ 1.280
16
11.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:22,245
+ 1.333
31
12.
Liam Lawson
AlphaTauri
Red Bull
1:22,296
+ 1.384
29
13.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:22,297
+ 1.385
28
14.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:22,302
+ 1.390
17
15.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:22,380
+ 1.468
23
16.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:22,511
+ 1.599
30
17.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:22,515
+ 1.603
24
18.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:22,739
+ 1.827
20
19.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:22,742
+ 1.830
30
20.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:22,852
+ 1.940
22
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Scuderia Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.