Třetí trénink podle očekávání sloužil taktické přípravě na vrchol víkendu. Zajímavá byla volba Ferrari, jehož jezdci byli na trati nejpilnější (Sainz 29, Leclerc 26 kol), ale jako jediní ujeli většinu vzdálenosti na střední směsi. Naopak Russell odkroužil nejméně, ale byl ze všech nejrychlejší! Velmi dobře si vedli oba jezdci v mclarenech na druhém a třetím místě.
Poslední trénink sezony začínal v ideálních podmínkách. Teplota trati byla až 44 °C, tedy přibližně stejná jako při prvním tréninku. V kvalifikaci by měla zpočátku klesnout asi o 8 °C a pak pokračovat v poklesu, Do čela se brzy dostal Sainz časem 1:26,609, ale výkony se začaly velmi rychle zlepšovat. Po čtvrthodině už byl nejrychlejší Pérez časem 1:25,417.
Jeho výkon dokázal o 254 tisícin vteřiny překonat Russell a potom se většina jezdců schovala do boxů. S výjimkou Ferrari v první polovině tréninku všichni kroužili na měkké směsi pneumatik, Sainz a Leclerc si vyzkoušeli střední. Těsně před zajetím do boxu se Russell ještě zlepšil na 1:24,829 a jeho náskok vzrostl přes půl vteřiny.
262502
Russel nasadil vysokovou laťku v podobě rychlého času už na začátku třetího tríninku. Foto: Pirelli
Po přezutí na nové měkké pneumatiky se mu nejvíc přiblížil Verstappen, ale stále ztrácel 529 tisícin sekundy. Velmi dobrým časem na sebe upozornil Piastri, který se vklínil mezi Verstappena a Péreze. Nejpilnější byli znovu oba jezdci Ferrari, kteří absolvovali další dlouhý úsek na střední směsi. Propadali se sice mezi nejpomalejší vozy na trati, ale důležitější byl cíl, který tím sledovali – získání přesných informací pro stanovení strategie. Stejný počet kol měl dlouho na kontě Hamilton, ten však prověřoval tempo při dlouhé sekci na měkké směsi.
262511
Verstappen zatím v Abú Zabí působí šedým dojmem a zajetými časy se řadí spíše na konec první desítky. Foto Red Bull
Zajímavé srovnání přinesla ve třetím tréninku strategie Mercedesu. Dvacet minut před koncem měl nejrychlejší Russell na kontě pouhých šest kol, zatímco Hamilton trojnásobek! A v té chvíli už začínal opravdový test rychlosti. Simulace podmínek pro kvalifikaci s malým množstvím paliva. Pořadí za Russellem se okamžitě začalo přesypávat. Na rozdíl jediné desetiny se mu přiblížil Albon, výrazně se zlepšili i Ocon, Sargeant či Gasly.
Russell hned ve druhém kole po výměně pneumatik odskočil na 1:24,418 a znovu se vzdálil na více než půl vteřiny. Nejvíc se mu přiblížil Norris na 95 tisícin vteřiny. Až v posledních deseti minutách Ferrari vyzkoušelo měkkou směs. To už byli Sainz s Leclercem na posledních dvou místech. Leclerc sice poskočil na pátou příčku, ale jeho kolega se k vrcholnému výkonu nedostal a skončil až poslední.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:24,418
14
2.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:24,513
+ 0.095
16
3.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:24,810
+ 0.392
16
4.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:24,929
+ 0.511
17
5.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:25,099
+ 0.681
26
6.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:25,153
+ 0.735
18
7.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:25,194
+ 0.776
18
8.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:25,205
+ 0.787
16
9.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull PT
1:25,222
+ 0.804
15
10.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:25,258
+ 0.840
23
11.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:25,259
+ 0.841
21
12.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:25,292
+ 0.874
25
13.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:25,303
+ 0.885
18
14.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:25,343
+ 0.925
25
15.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:25,405
+ 0.987
24
16.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:25,420
+ 1.002
16
17.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:25,584
+ 1.166
22
18.
Daniel Ricciardo
AlphaTauri
Red Bull PT
1:25,597
+ 1.179
15
19.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:25,652
+ 1.234
20
20.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:25,713
+ 1.295
29
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto Mercedes
Zdroj: původní reportáž
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.