Nejrychlejším časem se s letošními monoposty rozloučil Ocon. Pilot Alpine skončil první při posezonních testech v Abú Zabí před O´Wardem (McLaren) a Vestim (Mercedes). Předčasně a neslavně skončil den pro Russella. Brit boural kvůli technickým problémům už v závěru dopolední části.
Po dráze se během úterý proháněl stejný počet monopostů jako během závodního víkendu – 20. Všechny týmy totiž mohly nasadit oba své vozy. Zatímco jeden byl vyhrazen nováčkům, tedy jezdcům, kteří ve F1 neabsolvovali více než dvě velké ceny, druhé auto bylo určeno testování pneumatik Pirelli pro rok 2024. K tomuto účelu využily stáje většinou své závodní jezdce, ať už oba nebo jen jednoho. Jedinou výjimku představoval Haas. Americká ekipa nechala odpočívat Magnussena i Hülkenberga. Pneumatikám se místo nich věnoval testman týmu Pietro Fittipaldi.
Dopoledne byl nejrychlejší Sainz. Španěl zajel během úvodních čtyř hodin čas v hodnotě 1:24,799. Za pilotem Ferrari následovali Pérez (1:25,724) a Piastri (1:25,930). Oconovi zatím patřilo pouze 12. místo s kolem 1:26,958.
262623
Nejrychlejším časem začal Carlos Sainz. Foto: Ferrari
Už na začátku odpoledního programu bylo jen málo pravděpodobné, že by se Sainz na špici výsledkové listiny udržel. V kokpitu Ferrari totiž uvolnil místo Leclercovi a kromě toho se v Abú Zabí ochladilo, což znamenalo, že piloti byli schopni zajíždět rychlejší časy.
A právě Ocon zvládl odpolední část nejlépe. Na první místo se Francouz dostal s výkonem 1:24,393. Druhý Patricio O´Ward v barvách McLarenu na něj ztratil 269 tisícin sekundy. Za pilotem IndyCar následoval další nezávodní jezdec – čerstvý vicemistr F2 Vesti. Dánovo nejlepší kolo bylo jen o 17 tisícin pomalejší než O´Wardovo.
Russell v bariéře
Osmihodinový program se neobešel bez průtahů. První přišel ještě před samotným začátkem. Start testu byl totiž odložen o 25 minut, neboť nebyl k dispozici záchranářský vrtulník. Později přišly ještě celkem tři další červené vlajky.
Již po jedné hodině se musela akce na dráze zastavit kvůli úniku vody ve 13. a 14. zatáčce. Poté se o patrně nejdramatičtější přerušení postaral Russell. Pilot Mercedesu boural v závěru dopoledního úseku. K incidentu došlo v šesté zatáčce. Do té Russell už nezatočil a na konci rovinky pokračoval rovně až do bariéry. Mercedes uvedl, že za nehodu britského pilota mohla technická závada. Selhala jedna ze součástek.
Pro Russella tímto incidentem testování skončilo již po 58 kolech. Došlo totiž k velkému poškození pravé přední části vozu. I tak ale považoval svůj den za produktivní. „Pořád jsme toho dokázali hodně zjistit. Mohli jsme spoustu věcí posoudit a dát je do souvislostí s právě skončenou sezonou,“ uvedl osmý muž letošního ročníku.
262620
Testování George Russella nedopadlo podle představ. Foto: Mercedes
Do potíží se dostal i Ajumu Iwasa. Japonec, pro kterého šlo stejně jako pro Franca Colapinta z Williamsu o první svezení v monopostu F1, musel zastavit během závěrečné hodiny v nájezdu do boxů. Mohla za to technická závada, kvůli které Iwasovo auto začalo dokonce hořet.
„Bohužel jsme měli problém s autem před posledním pokusem o rychlé kolo. Tím náš den skončil předčasně. Zatím nevíme, o co přesně šlo, takže to budeme ještě vyšetřovat,“ prozradil Iwasa.
Během dne nevlály jenom červené vlajky, ale také žluté, které způsobily méně závažné krizovky. V hodinách se ocitli Zak O´Sullivan (1. zatáčka) a Jake Dennis (12. zatáčka). Dopoledne nebylo ideální ani pro novopečeného šampiona F2 Pourchaireho. U Francouze řešila Alfa Romeo technické potíže, kvůli kterým odjel během úvodní poloviny jenom 12 kol.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:24,393
110
2.
Patricio O´Ward
McLaren
Mercedes
1:24,662
+ 0.269
103
3.
Frederik Vesti
Mercedes
Mercedes
1:24,679
+ 0.286
106
4.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:24,715
+ 0.322
117
5.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:24,799
+ 0.406
69
6.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:24,827
+ 0.434
36
7.
Jack Doohan
Alpine
Renault
1:25,038
+ 0.645
107
8.
Robert Švarcman
Ferrari
Ferrari
1:25,050
+ 0.657
123
9.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:25,263
+ 0.870
56
10.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:25,371
+ 0.978
66
11.
Théo Pourchaire
Alfa Romeo
Ferrari
1:25,424
+ 1.031
96
12.
Felipe Drugovich
Aston Martin
Mercedes
1:25,554
+ 1.161
123
13.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull PT
1:25,570
+ 1.177
58
14.
Jake Dennis
Red Bull
Red Bull PT
1:25,666
+ 1.273
124
15.
Ajumu Iwasa
AlphaTauri
Red Bull PT
1:25,753
+ 1.360
96
16.
Oliver Bearman
Haas
Ferrari
1:25,779
+ 1.386
110
17.
Zak O´Sullivan
Williams
Mercedes
1:25,842
+ 1.449
50
18.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:25,930
+ 1.537
123
19.
Pietro Fittipaldi
Haas
Ferrari
1:25,940
+ 1.547
130
20.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:26,283
+ 1.890
58
21.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:26,681
+ 2.288
50
22.
Franco Colapinto
Williams
Mercedes
1:26,832
+ 2.439
65
23.
Daniel Ricciardo
AlphaTauri
Red Bull PT
1:26,965
+ 2.572
55
24.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:27,387
+ 2.994
106
25.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:27,824
+ 3.431
51
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Alpine
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.