Úplně poslední jízdy s monoposty F2 současné generace zvládl nejlépe Isack Hadjar. Pilot Camposu byl v pátek nejrychlejší během závěrečného dne posezonních testů v Abú Zabí. O nejlepší čas celých testů se ale nepostaral. Jeho výkon v hodnotě 1:35,958 totiž nestačil na čtvrteční počiny Zana Maloneyho (1:35,783), Victora Martinse (1:35,888) a Dennise Haugera (1:35,954).
„Bylo to opravdu dobré. Už od prvního dne jsem se v autě cítil vážně dobře. Zejména v krátkých jízdách jsem byl hodně silný. V delších úsecích ještě máme prostor pro zlepšení,“ zhodnotil svůj výkon Hadjar, který se příští rok přesune ke španělskému Camposu od týmu Hitech.
Nejrychlejší čas dne zajel junior Red Bullu už v dopolední fázi. Právě v úvodní tříhodinovce se totiž piloti věnovali zejména jízdám na jedno kolo. Závodní simulace dostaly prioritu až odpoledne. Na Hadjara v dopolední fázi nestačil jen těsně jeho krajan Victor Martins. Pilot stáje ART Grand Prix zaostal o 90 tisícin sekundy. Třetí skončil Enzo Fittipaldi.
Maloney v plamenech
Ačkoli odpoledne se piloti soustředili především na delší jízdy a jen málokdo dokázal svůj čas zlepšit, výjimky se přece jenom našly. Patřili mezi ně i Dennis Hauger (1:35,996) a Zane Maloney (1:36,002). Ti se ve druhé polovině testovacího dne umístili na prvních dvou příčkách a v kombinované klasifikaci se posunuli na druhé, respektive třetí místo.
Pro Maloneyho nebylo zas tak těžké odpoledne zrychlit. Jeho dopolední vystoupení totiž bylo ovlivněno požárem na jeho voze, což způsobilo červené vlajky. Během dopoledne se přerušovalo také kvůli potížím Paula Arona, Olivera Bearmana a Christiana Mansella. Australan, který letos působil u Camposu ve FIA F3, vystřídal v kokpitu Tridentu Richarda Verschoora. Bearman se o červené vlajky postaral ještě také odpoledne.
262650
Zane Maloney zůstal nejrychlejším jezdcem testů. Foto: FIA Formula 2
Odpoledne neprobíhalo hladce ani pro Haugera. Nor sice zajel nejrychlejší čas, dlouho měl ale problémy s transpondérem. Kvůli tomu se u něj začaly zaznamenávat zajetá kola až v samotném závěru. Bearman byl varován za to, že přejel bílou čáru ohraničující výjezd z boxů. Řada pilotů byla rovněž varována za nevyzpytatelné počínání v boxové uličce.
Tradičním problémem byly traťové limity. Zatímco dopoledne bylo smazáno 12 časů od 8 jezdců, odpoledne došlo ke škrtnutí 30 kol od 14 různých pilotů.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Isack Hadjar
Campos
Mecachrome
1:35,958
106
2.
Dennis Hauger
MP Motorsport
Mecachrome
1:35,996
+ 0.038
56
3.
Zane Maloney
Rodin Carlin
Mecachrome
1:36,002
+ 0.044
48
4.
Victor Martins
ART Grand Prix
Mecachrome
1:36,048
+ 0.090
125
5.
Enzo Fittipaldi
Van Amersfoort
Mecachrome
1:36,074
+ 0.116
83
6.
Jak Crawford
DAMS
Mecachrome
1:36,128
+ 0.170
94
7.
Kush Maini
Virtuosi
Mecachrome
1:36,255
+ 0.297
92
8.
Gabriel Bortoleto
Virtuosi
Mecachrome
1:36,277
+ 0.319
110
9.
Zak O´Sullivan
ART Grand Prix
Mecachrome
1:36,301
+ 0.343
109
10.
Andrea Kimi Antonelli
Prema
Mecachrome
1:36,351
+ 0.393
104
11.
Joshua Dürksen
PHM Racing
Mecachrome
1:36,406
+ 0.448
88
12.
Oliver Bearman
Prema
Mecachrome
1:36,407
+ 0.449
107
13.
Franco Colapinto
MP Motorsport
Mecachrome
1:36,423
+ 0.465
114
14.
Juan Manuel Correa
DAMS
Mecachrome
1:36,605
+ 0.647
92
15.
Paul Aron
Hitech
Mecachrome
1:36,754
+ 0.796
99
16.
Rafael Villagómez
Van Amersfoort
Mecachrome
1:36,824
+ 0.866
109
17.
Josep María Martí
Campos
Mecachrome
1:36,964
+ 1.006
106
18.
Amaury Cordeel
Hitech
Mecachrome
1:37,036
+ 1.078
99
19.
Joshua Mason
PHM Racing
Mecachrome
1:37,086
+ 1.128
80
20.
Ritomo Mijata
Rodin Carlin
Mecachrome
1:37,133
+ 1.175
63
21.
Oliver Göthe
Trident
Mecachrome
1:37,477
+ 1.519
74
22.
Christian Mansell
Trident
Mecachrome
1:37,602
+ 1.644
79
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Campos Racing
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.