Zatímco Ferrari a především McLaren ukázaly před kvalifikací dobrou formu, Red Bull a Mercedes prohloubily frustraci z nepřesvědčivých výkonů. Norrisovi sice nevyšlo rychlé kolo kvůli chybě v závěru, ale i přesto se zařadil na čelo za svého týmového kolegu. Zprvu poklidný trénink přinesl ve druhé polovině, a hlavně v samém závěru spoustu zajímavých událostí.
Trénink začal s Norrisem, Strollem a Piastrim na trati. Přidali se i další jezdci, ale po jednom kole většina z nich zmizela v boxech. Na trati zůstali jezdci Red Bullu a Leclerc, kteří začali zajíždět měřené časy. Na čele byl Sainz, kterého však brzy překonal Leclerc. Ferrari jezdilo na měkkých pneumatikách, zatímco Red Bull na středních. Verstappen zrychlil a dostal se na 0,085 sekundy za Leclerca.
Trénink se zatím vyvíjel poklidně bez jakýchkoliv incidentů. Alonso měl lehké problémy na apexu v sedmé zatáčce, ale situaci zvládl bez vyjetí z dráhy. Oba vozy Ferrari zajížděly fialové sektory a na čelo se na chvíli dostal Sainz. Polovina jezdců zatím neměla žádný měřený čas.
264836
První polovina tréninku se nesla v poklidném rytmu.Foto: Pirelli
V patnácté zatáčce Alonso po chybě vyjel mimo asfalt do štěrkové zóny. Hamilton dostal od svého inženýra informaci, že ztrácí 2 sekundy, z toho 0,8 sekundy na rovinkách. V tu chvíli byl britský jezdec na 13. místě a na měkkých pneumatikách.
Na dráze se konečně objevil první vůz McLarenu s Norrisem, který zajel čas, jenž ho umístil na 4. místo. Posledním jezdcem bez měřeného času byl druhý z McLarenů, ale i Piastri je už ve výjezdovém kole.
Třetí Alonsova chyba už měla fatální následky. Španělův vůz na výjezdu z druhé zatáčky najel na obrubník, což ho rozhodilo, dostal se mu mohutného smyku a bokem silně naboural do bariéry. Jezdec naštěstí vystoupil bez problémů, ale vůz byl značně poškozen. Otázkou je, zda ho mechanici vůbec budou schopni opravit, aby mohl Alonso nastoupit do odpolední kvalifikace. Po této nehodě zavládly červené vlajky a trénink byl přerušen.
Po odklizení poškozeného aston martinu trénink pokračoval do druhé poloviny. Pořadí bylo: Sainz, Leclerc, Verstappen, Norris, Pérez, Magnussen, Bottas, Russell, Alonso, Albon, Stroll, Hülkenberg, Gasly, Ocon, Ricciardo, Hamilton, Čou, Sargeant a Piastri.
264839
Saubery nebyly v průběhu tréninku nikterak výrazné.Foto: Pirelli
Piastri konečně zajíždí měřený čas, byl nejrychlejší v prvním sektoru, ale kvůli chybě v závěru kola zůstal třetí za jezdci Ferrari.
Nahoru pořadím se postupně posouvaly vozy RB, Cunoda byl sedmý a Ricciardo devátý. Hamilton předvedl drobné letecké manévry chvíli poté, co si stěžoval do rádia na příliš vysoké nastavení svého vozu. Stejně tak si stěžoval jeho týmový kolega, ale evidentně ho trápily jiné problémy a Mercedes zkoušel u svých jezdců diametrálně odlišná nastavení.
Jezdci ve velkém nasazovali měkké pneumatiky a zkoušeli simulace pro kvalifikační kola. Do čela průběžného pořadí se šest minut před koncem po zajetí bezchybného kola dostal Piastri.
264851
Piastri dnes týmového kolegu Norrise nechal za sebou.Foto: Pirelli
Nad okruhem opět zavládly červené vlajky, protože boural Pérez. Jeho red bull se zabořil do bariéry poté, co po jezdecké chybě nezvládl průjezd esíčkem zatáček Variante Alta. Odklizení Pérezova vozu se podařilo poměrně rychle, a tak jezdci dostali ještě necelé tři minuty na finální pokusy. Na dráze se závodilo nikoliv o pozice, ale o možnost stihnout nájezd do rychlého kola.
Piastri málem kolidoval, avšak bravurní, téměř fotbalovou kličkou, se vyhnul okolním vozům, především pak Gaslymu, který incident zavinil. Po chvíli se musel poměrně nebezpečně mimo asfalt vyhýbat Magnussen dvojici vozů RB.
Vzrušující koncovka třetího tréninku potvrdila výbornou formu McLarenu a Ferrari. Pořadí majitelů nejrychlejších časů bylo následující: Piastri, Norris, Sainz, Leclerc, Russell, Verstappen, Albon, Ocon, Stroll, Hülkenberg, Ricciardo, Pérez, Cunoda, Bottas, Sargeant, Magnussen, Hamilton, Alonso, Gasly a Čou.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:15,529
15
2.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:15,829
+ 0.300
15
3.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:16,067
+ 0.538
22
4.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:16,087
+ 0.558
20
5.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:16,095
+ 0.566
16
6.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:16,366
+ 0.837
21
7.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:16,470
+ 0.941
14
8.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:16,481
+ 0.952
19
9.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:16,543
+ 1.014
24
10.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:16,547
+ 1.018
15
11.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:16,560
+ 1.031
15
12.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:16,631
+ 1.102
18
13.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:16,668
+ 1.139
14
14.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:16,695
+ 1.166
15
15.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:16,794
+ 1.265
16
16.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:16,923
+ 1.394
12
17.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:16,960
+ 1.431
16
18.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:17,339
+ 1.810
10
19.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:17,361
+ 1.832
17
20.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:17,891
+ 2.362
15
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli
Zdroj: FIA, FOM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.