Ocon odejde z Alpine |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Dušan Bouzek počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Dny Estebana Ocona u stáje Alpine jsou sečteny. Jezdec a tým v pondělí společně oznámili, že se na konci roku 2024 jejich cesty rozejdou. Děje se tak týden po Velké ceně Monaka, ve které Ocona vyřadila kolize po nepovedeném útoku na týmového kolegu Pierra Gaslyho. Budoucnost francouzského pilota zatím není jasná. Stejně tak zůstává otázkou, kdo ho u Alpine nahradí. Ačkoli závodním jezdcem Renaultu se Ocon stal až v sezoně 2020, první spojení s týmem z Enstone přišlo už o šest let dříve, kdy ještě závodil pod názvem Lotus. Při Velké ceně Abú Zabí 2014 s ním poprvé zasáhl do volného tréninku. V úvodu sezony 2016 působil u Renaultu jako rezervní jezdec, což mu přineslo další čtyři tréninková vystoupení. Od Velké ceny Belgie 2016 se stal pilotem týmu Manor. Roky 2017 a 2018 strávil u Force Indie, potažmo Racing Pointu. Zde poté musel uvolnit místo Lanci Strollovi a v sezoně 2019 byla hlavní náplní jeho práce role rezervního jezdce Mercedesu. Kam povedou další Oconovy kroky, v tuto chvíli není jasné. Spekulace ale Francouze spojují zejména s Haasem nebo Sauberem, který se od roku 2026 stane továrním týmem Audi. Haas příští rok opustí Nico Hülkenberg a jistá není budoucnost ani Kevina Magnussena, který na sebe letos upozorňuje spíše incidenty, díky kterým není daleko od zákazu startu . U Sauberu by se Ocon mohl stát parťákem Hülkenberga. Audi se ale netají tím, že jeho prioritou je získání Carlose Sainze, který na konci roku opustí Ferrari. Volné místo by příští rok mohlo být také u Williamsu, kde se houpe židle pod Loganem Sargeantem. Některé úvahy Ocona spojují také s Mercedesem. Na rozuzlení této tajenky bychom neměli čekat dlouho. "Své plány oznámím velice brzy," prozrazuje Ocon. Rovněž podotýká, že zbytek sezony určitě nevypustí. "Mezitím se budu soustředit na to, abych na trati odvedl co nejlepší práci pro tým a zažili jsme co nejúspěšnější zbytek sezony," dodává šestnáctý muž aktuálního průběžného pořadí. Ve hře Doohan i Schumacher
Kromě Doohana by mohla být k dispozici také řada zkušených pilotů, kterým momentálně hrozí, že budou ze svého současného působiště odejiti. To platí například pro Kevina Magnussena, Čoua Kuan-jüa nebo třeba Valtteriho Bottase. V případě Čoua by nešlo o přesun do neznáma. Číňan byl totiž v minulosti juniorem Alpine a v roce 2021 s ním absolvoval volný trénink na Velkou cenu Rakouska. K dispozici bude samozřejmě také Carlos Sainz. Před časem Bruno Famin uvedl, že jednou z možností by mohl být také Mick Schumacher. Němec v současnosti závodí za tým ve vytrvalostním mistrovství světa. Pro tým ale nepředstavuje prioritní možnost. Ve formuli 2 letos působí dva junioři Alpine - Kush Maini a Victor Martins. Ani v jednom případě se ale nedá hovořit o zrovna dvakrát vydařené sezoně. Zatímco Ind se nachází na celkové deváté pozici, Martins je dokonce až dvacátý. Z chráněnců francouzské stáje letos excelují především Gabriele Mini a Abbi Pullingová, kteří vedou průběžná pořadí FIA F3 a F1 Academy. V jejich případě se ale zdá být na přestup do F1 příliš brzy. Na závěr dodejme, že podepsanou smlouvu na další rok stále nemá ani Pierre Gasly. Jeho pokračování se ale jeví pravděpodobně. Zdroj: Motorsport, PlanetF1, FORMULE.cz, úvodní foto: Alpine
Komentáře ke článku
|
Reklama