Silný déšť, červené vlajky a spoustu výletů mimo trať
vydal:
Zdenda Balcar
zveřejněno:
7.6.2024, 20:45
počet komentářů:
0
Velká cena Kanady se na okruhu Gillese Villeneuva jezdí od roku 1978. Nikde jinde nežije celé město závodem tak, jako zde. Před začátkem prvního volného tréninku se počasí příliš nepředvedlo, protože donutilo diváky na okruhu obléknout pláštěnky. Déšť dokonce doprovodilo i krupobití. Pořadatelé se snažili trať vysušit všemi možnými prostředky, ale meteorologický radar, přestože na začátku tréninku déšť ustál, nevěstil nic dobrého.
Trénink začal podle plánu, ale boxová ulička zůstala zavřena. To znamená, že časomíra se rozběhla, ale žádnému z jezdců zatím nebylo dovoleno vyjet na trať. Pro první trénink byla plánována jezdecká změna. Ocona nahradil Jack Doohan, který může být horkým kandidátem na sedačku v příštím roce, protože tým Alpine tento týden oznámil, že Ocon na konci roku končí.
Některé týmy přivezly do Kanady pro své vozy drobná vylepšení. Red Bull má nové zadní křídlo, Aston Martin spodní zadní křídlo a Mercedes přední zavěšení.
265096
Po čtvrt hodině klidu na dráhu vyjela různá nákladní i osobní pořadatelská auta, aby svými koly odvedla vodu ze závodní stopy. Následně bylo oznámeno, že za sedm minut by se mohla boxová ulička otevřít. Tento údaj se však zkrátil na dvě minuty, čímž ředitelství závodu patrně chtělo stihnout relativně krátké okno, než by mělo začít znovu pršet.
První na trať vyjel Hamilton obutý do zelených pneumatik určených do přechodných podmínek. Následoval ho Bottas na pneumatikách modré barvy do silného mokra. Také Norris byl opatrný a obul mokré pneumatiky. Levé zadní kolo dalo zabrat mechanikům u týmu Sauber, naštěstí v tréninku se nejedná o takový problém oproti tomu, kdyby se podobná situace vyskytla během závodu.
265120
Měřený čas si vyjeli pouze tři jezdci, než byl trénink zastaven červenými vlajkami. Příčinou byl incident Čoua, který akceleroval příliš agresivně a dostal se do aquaplaningu. Pak už byl jen pasažérem a kontakt se zdí byl nevyhnutelný.
Jak trať postupně osychala, zrychlovaly se zajížděné časy. Nejlepší byli průběžně oba vozy Mercedesu a Leclerc. Dvě minuty před koncem tréninku, kdy se na čele držely oba vozy Ferrari, první odvážlivci obuli červené pneumatiky do sucha. Dráha byla ještě dost mokrá na to, aby jezdce donutila projíždět šikany středem. Do trávy se podívali Bottas, Verstappen, Ricciardo, Doohan a Stroll.
265111
Na samý závěr se ale už některým povedlo ustát problematické pasáže a zajeli na červených gumách solidní časy. Nejlépe se to povedlo Norrisovi, který se stal nejrychlejším mužem prvního tréninku. Za ním se seřadili Sainz, Leclerc, Hamilton, Verstappen, Piastri, Gasly, Bottas, Pérez a Russell.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:24,435
8
2.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:24,763
+ 0.328
11
3.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:25,306
+ 0.871
11
4.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:25,970
+ 1.535
11
5.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:26,502
+ 2.067
10
6.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:26,754
+ 2.319
7
7.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:27,584
+ 3.149
8
8.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:27,670
+ 3.235
11
9.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:28,058
+ 3.623
10
10.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:28,541
+ 4.106
9
11.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:28,582
+ 4.147
9
12.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:28,723
+ 4.288
9
13.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:29,052
+ 4.617
8
14.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:32,826
+ 8.391
5
15.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:33,411
+ 8.976
4
16.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:36,586
+ 12.151
5
17.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:40,530
+ 16.095
4
18.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
-
4
19.
Jack Doohan
Alpine
Renault
-
3
20.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
-
4
Zdroj: původní reportáž redakce, foto: Red Bull
Zdroj: FIA, F1, Foto:
Red Bull
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.