clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Opatrný trénink na mokré dráze vyhrál Herta

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 9.6.2024, 02:00

počet komentářů: 0


Počasí příliš nepřálo jezdcům v sobotním tréninku na závod IndyCar Series na tradičním okruhu Road America. Deset minut před začátkem tréninku se rozpršelo a déšť s různou mírou intenzity vydržel celou hodinu, kterou jezdci měli trať k dispozici.

Na druhou stranu pro některé piloty to byla vítaná příležitost vyzkoušet si vůz IndyCar na mokré dráze, například Pietro Fittipaldi tuto možnost ocenil s tím, že příležitost měl akorát v posledním závodě v Detroitu, to však bylo prakticky výhradně za zpomalovacím vozem.

Přesto se piloti na dráhu zrovna nehnali. Celkem najeli za 60 minut 154 kol, v pátek to za 75 minut bylo dohromady 478 kol. Tři jezdci nezajeli ani jedno měřené kolo, ale vždy poté, co vyjeli na dráhu, na konci kola zase zamířili do boxů. Jen Scott McLaughlin najel alespoň 10 kol.

Nejrychlejší čas si připsal Colton Herta a pochvaloval si, že jeho vůz je rychlý na suché i na mokré dráze, v pátek byl totiž v tréninku druhý. Navíc v sobotu byl nejrychlejší s obrovským náskokem, druhý Power ztratil téměř dvě vteřiny!

Pak ve výsledkové tabulce následuje dánské duo Rasmussen a Lundgaard, první pětku uzavírá již zmíněný McLaughlin.

Trénink byl čtyřikrát přerušen kvůli výletům jezdců mimo dráhu. Nejprve dostal hodiny a skončil v kačírku obhájce titulu Palou. Následoval jej Pietro Fittipaldi, který vyjel z dráhy v zatáčce Canada Corner a zabrzdil těsně před bariérou z pneumatik. To mohlo skončit mnohem hůř, protože na stejném místě udělal chybu i Rossi, a to zrovna v momentě, kdy k Fittipaldimu vyjížděl záchranářský vůz, který tak tak minul. O další vyvěšení červených vlajek se v závěru postaral Kirkwood, když dostal hodiny a zhasnul mu motor.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Colton Herta Andretti Global Honda 02:07,3027   9
2. Will Power Team Penske Chevrolet 02:09,2497 + 1.947 8
3. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet 02:09,5138 + 2.211 8
4. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda 02:10,9633 + 3.660 3
5. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 02:11,1215 + 3.819 10
6. Marcus Ericsson Andretti Global Honda 02:11,5979 + 4.295 6
7. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 02:11,8492 + 4.546 5
8. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet 02:12,3315 + 5.029 8
9. Théo Pourchaire Arrow McLaren Chevrolet 02:12,5088 + 5.206 8
10. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 02:13,9826 + 6.680 4
11. Sting Ray Robb A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 02:14,5023 + 7.199 6
12. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda 02:15,8687 + 8.566 5
13. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing Chevrolet 02:16,7554 + 9.452 5
14. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda 02:16,9083 + 9.605 9
15. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 02:16,9717 + 9.669 3
16. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda 02:17,5597 + 10.257 7
17. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda 02:18,2601 + 10.957 6
18. Luca Ghiotto Dale Coyne Racing Honda 02:18,4644 + 11.161 5
19. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda 02:19,7567 + 12.454 3
20. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 02:20,0995 + 12.797 6
21. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda 02:21,2782 + 13.975 5
22. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 02:22,6839 + 15.381 5
23. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda 02:25,9183 + 18.615 3
24. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet 16:47,8941 + 14:40.5914 6
25. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda Žádný čas   4
26. Jack Harvey Dale Coyne Racing Honda Žádný čas   3
27. Nolan Siegel Juncos Hollinger Racing Chevrolet Žádný čas   4

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama