Novou éru s hybridy odstartoval nejlépe úřadující šampion
vydal:
Víťa Boch
zveřejněno:
6.7.2024, 03:25
počet komentářů:
0
IndyCar vstupuje závodem na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course do nové éry. Do éry s hybridními motory, na jejichž vývoji se podílely společně Chevrolet a Honda. Ve kombinaci se systémem push-to-pass bude moci jezdec krátkodobě využít akumulované energie ke zvýšení výkonu motoru zhruba o 100 koňských sil.
V prvním oficiálním tréninku ovšem piloti systém naplno využít nemohli. Na vině bylo počasí, když se v Ohiu v průběhu měření sil rozpršelo. Bylo to v závěrečné zhruba půlhodině pátečního tréninku, tedy v době, kdy by jinak piloti přešli na měkké sady pneumatik a pustili se do kvalifikačních simulací. Takto bude sobotní kvalifikace trochu loterií, protože v sobotním tréninku piloti měkké pneumatiky využít nemohou. Jak se chovají v kombinaci s novým asfaltem na okruhu a s novým systémem využití rekuperované energie, se tak dozví až během kvalifikace.
Symbolicky nová éra v IndyCar začala tak, jak ta stará skončila – nejrychlejší čas zajel lídr šampionátu, obhájce titulu a vítěz posledního závodu, který se jel před dvěma týdny na okruhu Laguna Seca Álex Palou.
Na první příčku skočil chvíli před tím, než byl trénink podruhé přerušen. Na stále více mokré trati se dostali ve stejnou chvíli do problémů Armstrong a Harvey, který tento týden startuje opět za tým Dale Coyne Racing. První přerušení měl na svědomí Agustín Canapino. Motor v jeho voze začal hořet, a i když se požár sám uhasil, Argentinec zůstal bezmocně stát na dráze.
V závěru sice piloti měli trať k dispozici, ale protože meteorologové další déšť v průběhu víkendu neočekávají, na pneumatikách do mokra vyjelo na dráhu jen pár pilotů. Nejrychlejší z nich byl Pato O’Ward, na časy, které piloti zajeli za suchých podmínek, ale ztrácel 20 vteřin.
Palou tak už nenašel přemožitele. Druhá příčka patří Rossimu, třetí byl Armstrong, čtvrtý Herta a pátý McLaughlin.
V Mid-Ohiu uvidíme jeden debut. Druhý vůz týmu Dale Coyne Racing bude řídit pilot Indy NXT Toby Sowery. V prvním tréninku mu patřil 21. čas.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Álex Palou
Chip Ganassi Racing
Honda
01:07,0650
8
2.
Alexander Rossi
Arrow McLaren
Chevrolet
01:07,5093
+ 0.444
13
3.
Marcus Armstrong
Chip Ganassi Racing
Honda
01:07,5442
+ 0.479
12
4.
Colton Herta
Andretti Global
Honda
01:07,6346
+ 0.570
10
5.
Scott McLaughlin
Team Penske
Chevrolet
01:07,6827
+ 0.618
14
6.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:07,7452
+ 0.680
12
7.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren
Chevrolet
01:07,8407
+ 0.776
11
8.
Felix Rosenqvist
Meyer Shank Racing
Honda
01:07,9369
+ 0.872
15
9.
Kyle Kirkwood
Andretti Global
Honda
01:07,9994
+ 0.934
16
10.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
01:08,1458
+ 1.081
15
11.
David Malukas
Meyer Shank Racing
Honda
01:08,2068
+ 1.142
10
12.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
01:08,2100
+ 1.145
9
13.
Kyffin Simpson
Chip Ganassi Racing
Honda
01:08,2238
+ 1.159
19
14.
Linus Lundqvist
Chip Ganassi Racing
Honda
01:08,2588
+ 1.194
13
15.
Nolan Siegel
Arrow McLaren
Chevrolet
01:08,2652
+ 1.200
14
16.
Romain Grosjean
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
01:08,3228
+ 1.258
11
17.
Christian Lundgaard
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:08,3723
+ 1.307
13
18.
Marcus Ericsson
Andretti Global
Honda
01:08,4170
+ 1.352
14
19.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
01:08,4384
+ 1.373
10
20.
Pietro Fittipaldi
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:08,7307
+ 1.666
19
21.
Toby Sowery
Dale Coyne Racing
Honda
01:09,0266
+ 1.962
20
22.
Jack Harvey
Dale Coyne Racing
Honda
01:09,0375
+ 1.973
13
23.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
01:09,0596
+ 1.995
10
24.
Santino Ferrucci
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
01:09,1108
+ 2.046
17
25.
Christian Rasmussen
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
01:09,2510
+ 2.186
12
26.
Agustín Canapino
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
01:09,4385
+ 2.374
6
27.
Sting Ray Robb
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
01:09,8923
+ 2.827
9
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.