clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Sobotní trénink vyhrál O’Ward

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 7.7.2024, 02:20

počet komentářů: 0


Mexičan Pato O’Ward si v sobotním tréninku připsal nejrychlejší čas. IndyCar se rozhodla pilotům udělit výjimku a umožnit jim v tréninku nasadit měkkou sadu pneumatik a lépe se tak připravit na nadcházející kvalifikaci. Piloti normálně používají měkkou sadu v pátečním tréninku, ten byl ale výrazně ovlivněn deštěm a na měkké sady v závěru nedošlo.

Trénink byl plný výletů mimo dráhu, jak si piloti zvykají na jinak se chovající vůz opatřený od tohoto víkendu hybridními motory. To totiž přináší také zvýšení váhy monopostů. Přesto ale trénink musel být jen dvakrát přerušen červenými vlajkami.

O první přerušení se zasloužil Colton Herta, když necelou půl hodinu před koncem tréninku vyjel z trati ve 12. zatáčce a zabrzdil až o bariéru z pneumatik. O tu poškodil přední křídlo i zavěšení jednoho z předních kol, nebylo to ale až tak vážné a v závěru se ještě pilot týmu Andretti Autosport do tréninku zapojil.

Krátce poté, co se vozy po Hertově nehodě vrátily na dráhu, dostal v 11. zatáčce hodiny Simpson. Ačkoliv jedním z největších benefitů hybridů má být možnost znovu vůz nastartovat, pokud jezdci v podobné situaci motor zhasne, Simpsonovi se to nepovedlo a museli mu pomoci záchranáři se startérem.

O’Ward byl jediným, kdo stlačil výsledný čas pod hranici 1 minuty a 6 sekund. Povedlo se mu to v samém závěru tréninku na měkké sadě pneumatik. Před tím se na čele výsledkové listiny vystřídali postupně Lundqvist, Palou, Armstrong, VeeKay či Ericsson.

Za O’Wardem skončil ve výsledkové listině rodák z Ohia Graham Rahal. Herta se i přes výše zmíněné problémy v závěru dostal na třetí místo. Ve svém teprve druhém závodě za tým Meyer Shank Racing a také ve druhém od zranění, které utrpěl na kole v přestávce mezi sezonami, skončil na čtvrtém místě David Malukas. Scott Dixon uzavírá první pětku.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet 01:05,9862   23
2. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 01:06,0439 + 0.058 27
3. Colton Herta Andretti Global Honda 01:06,1639 + 0.178 22
4. David Malukas Meyer Shank Racing Honda 01:06,2076 + 0.222 24
5. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:06,2189 + 0.233 25
6. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet 01:06,2517 + 0.266 24
7. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda 01:06,3053 + 0.319 22
8. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 01:06,3078 + 0.322 27
9. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda 01:06,3329 + 0.347 26
10. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:06,4925 + 0.507 27
11. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda 01:06,5670 + 0.581 22
12. Marcus Ericsson Andretti Global Honda 01:06,5774 + 0.591 25
13. Will Power Team Penske Chevrolet 01:06,6227 + 0.637 26
14. Nolan Siegel Arrow McLaren Chevrolet 01:06,6283 + 0.642 19
15. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing Chevrolet 01:06,6643 + 0.678 25
16. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 01:06,7017 + 0.716 26
17. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda 01:06,7464 + 0.760 17
18. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda 01:06,7715 + 0.786 22
19. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:06,7800 + 0.794 25
20. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda 01:06,8377 + 0.852 28
21. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:06,9342 + 0.948 23
22. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:07,0593 + 1.073 22
23. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet 01:07,0845 + 1.099 24
24. Toby Sowery Dale Coyne Racing Honda 01:07,1691 + 1.183 27
25. Jack Harvey Dale Coyne Racing Honda 01:07,2506 + 1.265 27
26. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda 01:07,4084 + 1.422 21
27. Sting Ray Robb A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 01:08,1577 + 2.172 22

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama