clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pole position si rozdělili Herta a McLaughlin

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 14.7.2024, 01:35

počet komentářů: 0


Colton Herta odstartuje z pole position do závodu v Iowě, který se jede v sobotu večer místního času (v noci na neděli středoevropského), Scott McLaughlin pak získal pole position na nedělní závod. Rozhodla o tom sobotní kvalifikace, která se jela na dvě letmá kola, přičemž to první rozhodovalo o pořadí na startu prvního závodu a to druhé o pořadí na startu nedělního klání.

McLaughlin odstartuje do obou závodů z první řady, Herta se do nedělního kvalifikoval do řady druhé. Kvalifikace se povedla také lídrovi šampionátu Palouovi, který do prvního klání vyrazí ze 3. příčky, do druhého pak z druhé pozice.

Herta si vyjel první pole position na oválu, McLaughlin pak svým druhým kolem zajel nový traťový rekord. Pro Hertu to navíc bylo za velmi bizardních okolností. Při svém kvalifikačním pokusu hlásil týmu, že mu nefunguje „baterie“, tedy systém rekuperace energie, který IndyCar zavedla od minulého závodu. Stejný problém měli i Harvey a Rossi. V případě Harveyho a Herty IndyCar usoudila, že to bylo kvůli závadě na systému, který vozu dává na dálku pokyn, že je používání tohoto systému povoleno. Pilotům tak dala k dispozici nové pokusy.

Herta se připoutal, tým jej natlačil do řady, pak se ale možnosti znovu se kvalifikovat vzdal – jak se ukázalo, tak to bylo zřejmě správné rozhodnutí. Harvey svůj druhý pokus absolvoval, během něj se ale problémy opakovaly. IndyCar mu tak dala ještě třetí pokus, při kterém svůj čas zlepšil. Je ale otázkou, jestli do závodu nastoupí. Od podniku v Mid-Ohiu před týdnem jej trápí ukrutná bolest zad a krku. Tým má tak coby náhradníka připraveného Conora Dalyho.

Kdo v kvalifikaci neuspěl, tak byl v minulých letech v Iowě dominantní Josef Newgarden. Vyjel si až 22. příčku pro první závod a 14. pro ten druhý. Někteří piloti navíc odhadují, že letos se v Iowě bude špatně předjíždět, a to kvůli novému povrchu, který okruh částečně dostal.

Do prvního závodu se kvalifikoval na 4. příčku Will Power, který je v průběžném pořadí šampionátu na druhé příčce. Druhé kolo se mu ale nepovedlo, když se na výjezdu z 2. zatáčky otřel o zeď a skončil až na 23. místě.

Výsledky kvalifikace pro 1. závod:

p. jezdec tým motor čas odstup
1. Colton Herta Andretti Global Honda 0:17,1506  
2. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 0:17,1624 + 0.011
3. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 0:17,2253 + 0.074
4. Will Power Team Penske Chevrolet 0:17,2728 + 0.122
5. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 0:17,2839 + 0.133
6. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet 0:17,2963 + 0.145
7. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet 0:17,2996 + 0.149
8. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 0:17,3588 + 0.208
9. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda 0:17,3651 + 0.214
10. Marcus Ericsson Andretti Global Honda 0:17,3713 + 0.220
11. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda 0:17,3783 + 0.227
12. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 0:17,4146 + 0.264
13. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda 0:17,4289 + 0.278
14. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 0:17,4594 + 0.308
15. David Malukas Meyer Shank Racing Honda 0:17,4770 + 0.326
16. Nolan Siegel Arrow McLaren Chevrolet 0:17,5152 + 0.364
17. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet 0:17,5264 + 0.375
18. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda 0:17,5272 + 0.376
19. Jack Harvey Dale Coyne Racing Honda 0:17,5336 + 0.383
20. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda 0:17,5386 + 0.388
21. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing Chevrolet 0:17,5435 + 0.393
22. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 0:17,6097 + 0.459
23. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda 0:17,7302 + 0.579
24. Sting Ray Robb A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 0:18,1288 + 0.978
25. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 0:18,1997 + 1.049
26. Katherine Leggeová Dale Coyne Racing Honda 0:18,2630 + 1.112
27. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda 0:18,3003 + 1.149

 

Výsledky kvalifikace pro 2. závod:

p. jezdec tým motor čas odstup
1. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 0:17,0966  
2. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 0:17,1582 + 0.061
3. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 0:17,1958 + 0.099
4. Colton Herta Andretti Global Honda 0:17,2125 + 0.116
5. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda 0:17,2259 + 0.129
6. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet 0:17,3005 + 0.204
7. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet 0:17,3165 + 0.220
8. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 0:17,3321 + 0.235
9. David Malukas Meyer Shank Racing Honda 0:17,3410 + 0.244
10. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet 0:17,3768 + 0.280
11. Nolan Siegel Arrow McLaren Chevrolet 0:17,3954 + 0.298
12. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda 0:17,4159 + 0.319
13. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda 0:17,4283 + 0.331
14. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 0:17,4767 + 0.380
15. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 0:17,4784 + 0.381
16. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing Chevrolet 0:17,5103 + 0.413
17. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda 0:17,5331 + 0.436
18. Jack Harvey Dale Coyne Racing Honda 0:17,5551 + 0.458
19. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda 0:17,6575 + 0.561
20. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 0:17,7412 + 0.644
21. Sting Ray Robb A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 0:17,7744 + 0.677
22. Marcus Ericsson Andretti Global Honda 0:17,7784 + 0.681
23. Will Power Team Penske Chevrolet 0:17,9496 + 0.853
24. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda 0:17,9827 + 0.886
25. Katherine Leggeová Dale Coyne Racing Honda 0:18,0949 + 0.998
26. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda 0:18,5304 + 1.433
27. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 0:19,0203 + 1.923

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama