clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Magnussen opustí Haas

vydal: Dušan Bouzek
zveřejněno: 18.7.2024, 15:00

počet komentářů: 0


Kevin Magnussen už nebude v příští sezoně pilotem Haasu. Americká stáj potvrdila očekávanou informaci ve čtvrtek před Velkou cenou Maďarska. Vše nasvědčuje tomu, že Magnussenovým nástupcem u týmu se stane Esteban Ocon. Francouz, který odchází z Alpine, by doplnil nováčka Olivera Bermana. Ten nahradí Nica Hülkenberga, který se rozhodl spojit síly se Sauberem a Audi.

"Rád bych Kevinovi poděkoval za vše, co našemu týmu dal, a to jak na dráze, tak v zákulisí,"
loučí se s dánským pilotem šéf stáje Ajao Komacu. "Řadu let byl skutečným základním kamenem naší jezdecké sestavy. Nikdo za nás neabsolvoval více závodů a společně jsme zažili spoustu památných momentů," dodává Japonec.

Působení Magnussena u týmu Haas je rozděleno do dvou období. Poprvé se ke stáji připojil v roce 2017 a působil zde až do sezony 2020. Pro rok 2021 sice musel s kolegou Romainem Grosjeanem uvolnit místo nováčkům Nikitovi Mazepinovi a Micku Schumacherovi, kvůli čemuž strávil rok primárně na scéně vytrvalostních závodů, krátce před sezonou 2022 byl ale v Haasu zpátky. Přišla totiž ruská invaze na Ukrajinu, americká stáj následně ukončila spolupráci s hlavním sponzorem Uralkali a z týmu se kvůli tomu poroučel i Mazepin.

Svou nejlepší sezonu s Haasem zažil Magnussen v roce 2018. Tehdy obsadil celkové deváté místo. V závodech se s týmem nejlépe umístil jako pátý. Podařilo se mu to třikrát. Poslední takový výsledek přišel při Velké ceně Bahrajnu 2022, na což Ajao Komacu rád vzpomíná. "Původně nepočítal s tím, že bude během tohoto víkendu závodit. Předvedl ale pozoruhodný výkon, který dodal ohromnou vzpruhu celému týmu," říká.

V posledních dvou letech zůstává Magnussen u Haasu ve stínu svého týmového kolegy Nica Hülkenberga. Zatímco loni Němec obsadil 16. místo s 9 body, Magnussen skončil se třemi body na kontě jako devatenáctý. Letos je Hülkenbergova převaha ještě drtivější. Po dvanácti podnicích se nachází na 11. místě s 22 body. Magnussen je přitom až šestnáctý a na kontě má pět bodů. Letos na sebe upozorňoval spíše penalizacemi než dobrými výsledky. Připsal si již deset trestných bodů a po celý zbytek sezony se musí mít na pozoru. Pokud by totiž dosáhl čísla 12, znamenalo by to zákaz startu v jednom závodě. První odečet současných trestných bodů přijde až v březnu.

Sedmá sezona u Haasu bude pro Kevina Magnussena poslední. Foto: Haas



"Rád bych všem lidem v Haasu poděkoval. Jsem hrdý na to, že jsem několik posledních let závodil za tým složený z tak skvělých lidí. Zejména bych rád poděkoval Genu Haasovi (majitel - pozn. red.) za to, že do mě vložil důvěru. To platí zejména o roce 2022, kdy mě přivedl zpět. Tehdy už jsem si přitom myslel, že můj čas ve F1 se nachýlil ke konci," říká Magnussen ke svému odchodu.

Kromě Haasu závodil rodák z Roskilde během své kariéry také za týmy McLaren (2014-2015) a Renault (2016). S britskou stájí dosáhl svého nejlepšího výsledku ve velké ceně. Před deseti lety v Austrálii projel cílem jako třetí a po diskvalifikaci Daniela Ricciarda se posunul dokonce na druhé místo. To vše se mu navíc podařilo hned při svém úplně prvním startu ve F1.

Momentálně vše nasvědčuje tomu, že Magnussena u Haasu nahradí Esteban Ocon. Francouz se na konci sezony rozejde s týmem Alpine. Předpokládá se, že na oficiální oznámení Oconova příchodu nebudeme čekat dlouho.

Bledé šance na setrvání



Po oznámení konce u Haasu se nezdá, že by Magnussenovy vyhlídky na závodní sedačku u jiného týmu byly příliš slibné. Momentálně zůstává po jednom volném místě u šesti týmů. Jsou jimi Alpine, Haas, Sauber, Mercedes, VCARB a Williams.

Magnussenovo angažmá u Mercedesu a VCARB je prakticky vyloučeno. Zatímco u německé stáje vše směřuje k působení buďto Carlose Sainze nebo juniora Andrey Kimiho Antonelliho, u VCARB bude v pozici týmového kolegy Jukiho Cunody buďto pokračovat Daniel Ricciardo nebo dostane šanci Liam Lawson. Situací by sice mohl zamávat předčasný odchod Sergia Péreze z Red Bullu, i v takovém případě se ale jeví jako utopie, že by VCARB sáhl namísto některého ze svých juniorů po Magnussenovi.

S McLarenem zažil Kevin Magnussen v roce 2014 hvězdnou premiéru. Foto: McLaren



Také Alpine, Williams a Sauber cílí na Carlose Sainze. I v případě, že Španěla nezískají, ovšem mají k dispozici řadu dalších možností. S Alpine jsou spojováni Jack Doohan, Mick Schumacher nebo Čou Kuan-jü. U Williamsu se v posledních dnech začalo hovořit o tom, že by Logana Sargeanta mohl nahradit Valtteri Bottas. Fin je alternativou také pro Sauber, za který aktuálně závodí. To samé platí o Čouovi.

V úvahu by u Magnussena mohl připdat návrat do světa vytrvalostních závodů nebo IndyCar. V letech 2021 - 2022 působil Dán v americkém seriálu IMSA. Hájil spojení značky Cadillac a týmu Chip Ganassi a v roce 2021 v Detroitu dokonce vyhrál závod. Z roku 2021 pochází mimo jiné i jeho start ve 24 hodinách Le Mans. Nastoupil v rámci kategorie LMP2 a v posádce týmu High Class Racing se sešel rovněž se svým otcem Janem. Také IndyCar okusil Magnussen v roce 2021. V Elkhart Lake nastoupil jako záskok s McLarenem, kvůli technické závadě ale nedojel.

Ve hře je dokonce varianta, že by mohl zůstat součástí F1 a stáje Haas. Ne však jako závodní jezdec. "Doufám, že najdeme způsob, jak bychom mohli spolupracovat i nadále. Mohli bychom si to ujasnit v blízké budoucnosti. Jeho zkušenosti ve F1 a znalosti o našem fungování by ale každopádně byly při našem dalším růstu a rozvoji hodnotné," nabídl se Komacu.

Zdroj: Motorsport, PlanetF1, FORMULE.cz, úvodní foto: Haas

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama