První trénink na VC Maďarska na okruhu Hungaroring nabídl hodně teplé počasí, vzduch měl teplotu 31 °C a povrch tratě se zahřál na 57 °C, pravděpodobnost deště během tréninku byla nulová. Okruh s délkou 4,381 km se vyznačuje tím, že 55 procent jeho délky jezdci pokrývají na plný plyn.
Některé týmy přivezly do Maďarska nové díly. Sauber například představil velký balík úprav zahrnující nové díly podlahy, svatozář, kryt motoru, bočnice a zrcátka. V týmu Haas došlo ke změně, místo Hülkenberga nastoupil Oliver Bearman, přičemž tento týden bylo potvrzeno, že Kevin Magnussen v týmu na konci roku končí.
Na trat vyjely týmy Ferrari a Red Bull s monoposty osazenými pitotovými trubicemi. Tyto trubice, které měří tlak vzduchu na dvou místech, jeden otvor je namířený proti proudění vzduchu a druhý měří statický tlak, pomáhají inženýrům sbírat aerodynamická data a získávat hodnoty pro aktuální dynamický tlak vzduchu.
Red Bull zvolil měkké pneumatiky, zatímco ostatní týmy použily střední a tvrdé pneumatiky. Během tréninku se objevily i časté technické problémy. Výstupy z chlazení ve formě žebrování na voze Čoua byly výrazně poškozené, což vedlo k tomu, že jezdec musel zajet ke svým mechanikům. Kevin Magnussen si stěžoval na stav brzd, zatímco Russell byl nespokojený s počínáním Cunody, který ho podle něj neviděl ve zpětných zrcátkách a vytlačil ho mimo dráhu. Také Sainz se po vlastní chybě dostal do kačírku a Stroll si stěžoval na katastrofální ovládání svého vozu.
Albon na měkkých pneumatikách se dostal do čela, ale brzy ho předčil Russell s nejrychlejšími časy ve všech sektorech. Po odlétávajícím kusu karbonu z Albonova williamsu byl vyhlášen virtuální safety car.
Časy na trati se neustále zrychlovaly. Nejprve se na čelo dostal Leclerc z Ferrari, jehož čas byl brzy překonán týmovým kolegou Sainzem. Závodní inženýr se ptal Fernanda Alonsa, zda chce upravit vyvážení vozu, aby napodobil nastavení svého týmového kolegy Strolla, který se potýkal s problémy a jezdil na chvostu pole.Odpověď španělského jezdce byla dosti rozpačitá.
Verstappen vyjel na trať s vizualizačním nátěrem flow-vis na zadním křídle. Tento nátěr, obsahující fluorescenční pigmentové částice rozpuštěné v minerálním oleji, slouží ke zkoumání směru proudění vzduchu kolem vozu.
Russell se dostal do vláčku za Oconem a byl rozhořčený, že ho jezdec Alpine nechtěl pustit před sebe. Sainz se několikrát podíval mimo závodní dráhu, ale i přes časté incidenty si udržel vedení s nejrychlejším časem až do konce tréninku. Porazil tak Verstappena, Leclerca, Russella a Čoua.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:18,713
27
2.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:18,989
+ 0.276
20
3.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:19,011
+ 0.298
29
4.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:19,137
+ 0.424
28
5.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:19,180
+ 0.467
24
6.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:19,211
+ 0.498
26
7.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:19,249
+ 0.536
26
8.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:19,260
+ 0.547
26
9.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:19,265
+ 0.552
25
10.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:19,287
+ 0.574
29
11.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:19,440
+ 0.727
22
12.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:19,578
+ 0.865
27
13.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:19,686
+ 0.973
24
14.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:19,794
+ 1.081
22
15.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:19,804
+ 1.091
28
16.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:19,885
+ 1.172
26
17.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:19,976
+ 1.263
26
18.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:20,023
+ 1.310
26
19.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:20,295
+ 1.582
27
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari
Zdroj: FIA, FOM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.