Třetí trénink na Hungaroringu proběhl za ideálních podmínek, kdy se piloti a týmy připravovali na nadcházející ostré poměřování sil. Teplota vzduchu byla 26 °C, polojasno, s nulovou pravděpodobností srážek. Vlhkost vzduchu činila 46 % a vítr foukal rychlostí 8 km/h. Tratový rekord, který drží Lewis Hamilton s časem 1:13,447 z roku 2020, zůstal nepřekonaný. Třetí trénink představoval poslední příležitost pro týmy a jezdce doladit nastavení vozů a otestovat simulace kvalifikačních a závodních kol.
Třetí trénink na Hungaroringu skončil dominancí týmu McLaren, kdy Lando Norris a Oscar Piastri obsadili první dvě příčky. Norris předvedl působivé kolo, kterým téměř o 0,5 sekundy překonal Russella, stalo se tak během druhé série jízd na měkkých pneumatikách. Tento čas následně odolal snahám Piastriho i Verstappena a McLaren předvedl výtečnou formu pro odpolední kvalifikaci.
Na začátku tréninku měli jezdci Red Bullu na trati volno, což jim umožnilo využít tvrdé pneumatiky. Pérez zahájil trénink časem 1:19.159, Verstappen následně zajel čas 1:18.897 a poté se zlepšil o půl sekundy. Pérez se také zlepšil, ale stále byl o něco pomalejší než jeho týmový kolega. Náskok Red Bullu se zvětšil, když Verstappen dosáhl času 1:17.938, a to díky úpravě předního křídla, která zlepšila ovladatelnost vozu.
Po 15 minutách se na trať vydali i ostatní jezdci na měkčích pneumatikách a Norris stanovil nový rekord s časem 1:16.931 na měkkých pneumatikách. Russell následně zajel čas 1:16.826 na druhé sérii jízd s měkkými pneumatikami, což v chladnějších podmínkách, kdy teplota trati klesla o 20 °C oproti FP1, ukázalo zlepšenou stabilitu Mercedesu. Norris znovu využil své měkké pneumatiky, ale nedokázal zlepšit svůj čas.
Ve zbývajících 20 minutách tréninku proběhla druhá série jízd na měkkých pneumatikách. Russell se zlepšil o téměř tři desetiny a Hamilton se k němu přidal na druhé místo, 0,2 sekundy za svým mladším týmovým kolegou. Norris poté znovu obsadil první příčku s časem 1:16.098 na nových měkkých pneumatikách, přičemž Piastri za ním zaostal pouze o 0,044 sekundy.
Verstappenův první pokus na měkkých pneumatikách nebyl dostatečný a v prostředním sektoru ztratil čtvrt sekundy na Norrise, to ho posunulo na třetí místo. Při posledním pokusu na stejných měkkých pneumatikách se Verstappenovi v první zatáčce zablokovaly kola a tím se potvrdilo konečné pořadí tréninku.
Russellův výkon stačil na čtvrté místo, zatímco Carlos Sainz vedl Ferrari na páté příčce, i když ve středním sektoru ztratil hodně času. Ricciardo a Albon se umístili na šestém a sedmém místě, před Hülkenbergem a Cunodou. Hamilton klesl na desáté místo, i když jeho ztráta na týmového kolegu byla minimální a Leclerc skončil mimo první desítku.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:16,098
17
2.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:16,142
+ 0.044
17
3.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:16,379
+ 0.281
27
4.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:16,564
+ 0.466
15
5.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:16,639
+ 0.541
16
6.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:16,652
+ 0.554
15
7.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:16,661
+ 0.563
16
8.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:16,696
+ 0.598
15
9.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:16,744
+ 0.646
16
10.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:16,786
+ 0.688
14
11.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:16,803
+ 0.705
17
12.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:16,804
+ 0.706
20
13.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:16,954
+ 0.856
25
14.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:17,001
+ 0.903
21
15.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:17,085
+ 0.987
22
16.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:17,168
+ 1.070
15
17.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:17,291
+ 1.193
15
18.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:17,499
+ 1.401
15
19.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:17,507
+ 1.409
17
20.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:17,575
+ 1.477
16
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli
Zdroj: FIA, FOM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.