Verstappen sice zajel nejrychlejší čas na úvod Velké ceny Belgie, ví ale, že ho čeká těžký víkend. Na startu nedělního závodu totiž ztratí deset míst kvůli nasazení pátého spalovacího motoru. Druhý skončil v úvodním tréninku Piastri a třetí Albon. Trest si nese do víkendu také Cunoda, který vyměnil všechny komponenty pohonné jednotky a začne tak z chvostu. Ocon v prvním tréninku odjel jen jediné kolo. Pak ho zastavily technické problémy.
Týden po Velké ceně Maďarska se kolotoč F1 přesunul do Belgie. Na legendárním okruhu Spa-Francorchamps se koná poslední závodní víkend před letní přestávkou. První akce odstartovala v pátek ve 13:30 hodin místního času, kdy byl na programu úvodní volný trénink.
Před startem tréninku byla trať suchá. Přesto ale nebylo úplně bez šance, že by mohl přijít déšť. Existovala třicetiprocentní pravděpodobnost. Zatímco teplota vzduchu byla 22 stupňů, asfalt měl 36 stupňů.
Verstappen a Cunoda věděli už před začátkem prvního tréninku, že na ně nečeká snadný víkend. Úřadující šampion si totiž přivezl penalizaci deseti míst za nasazení pátého spalovacího motoru. U Cunody bylo naopak jasné, že pojede z úplného chvostu. Japonec totiž vyměnil všechny komponenty pohonné jednotky.
Hned v úvodu se na trať nahrnula většina pole. Jezdci nasazovali tradičně buďto tvrdou nebo střední směs pneumatik. Měkké obutí se očekávalo až ve druhé polovině tréninku. Po dráze kroužili mimo jiné i piloti Alpine Ocon a Gasly. Ti v Belgii nastupují se speciálním černo-červeno-žlutým zbarvením, které láká na nový film Deadpool & Wolverline.
265952
Vozy Alpine vyjely se speciálním zbarvením. Foto: Alpine
Ne pro všechny začal trénink ideálně. Již po zhruba šesti minutách se v první zatáčce roztočil Ricciardo. Australan mohl být rád, že se zvládl vyhnout bariérám a mohl v tréninku pokračovat. Potíže se řešily také u Alpine. Ocon byl zatlačen do garáže, kde se na jeho voze začalo pracovat. Existovalo podezření na únik vody a později francouzský tým oznámil, že Ocon už ve zbytku tréninku nevyjede.
Po první polovině se na čele výsledkové listiny pohyboval Verstappen. Za ním se nacházel Piastri a třetí místo patřilo Russellovi. Blížily se ale kvalifikační simulace na měkkých pneumatikách, které mohly pořadím zamíchat.
Verstappen se i při kvalifikačních simulacích udržel na špici a nakonec se stal vítězem tréninku s časem 1:43,372. Druhý skončil Piastri (1:43,903) a třetí pozicí se blýsknul Albon (1:44,099). Ocon si jako jediný nepřipsal kvůli technickým problémům žádný čas. Francouz zvládl během tréninku odjet jediné kolo.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:43,372
22
2.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:43,903
+ 0.531
22
3.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:44,099
+ 0.727
19
4.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:44,225
+ 0.853
21
5.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:44,279
+ 0.907
19
6.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:44,306
+ 0.934
23
7.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:44,329
+ 0.957
20
8.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:44,415
+ 1.043
21
9.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:44,574
+ 1.202
21
10.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:44,699
+ 1.327
19
11.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:44,833
+ 1.461
20
12.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:44,921
+ 1.549
18
13.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:44,950
+ 1.578
20
14.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:45,155
+ 1.783
19
15.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:45,311
+ 1.939
18
16.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:45,564
+ 2.192
20
17.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:45,645
+ 2.273
17
18.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:45,812
+ 2.440
17
19.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:45,995
+ 2.623
21
20.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
-
1
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.