U McLarenu zakončili pátek nejlepším možným způsobem. Ve druhém tréninku zajel nejrychlejší čas Norris před Piastrim. Verstappen skončil třetí. Trénink se obešel bez incidentů a přerušení.
Druhý volný trénink přišel na řadu v pátek v 17:00 hodin. V Belgii sice nadále zůstávalo sucho, riziko deště se ale pořád vznášelo ve vzduchu. Před začátkem druhých tréninkových jízd existovala čtyřicetiprocentní šance, že zaprší. Zatímco vzduch měl teplotu 22 stupňů, asfalt 35.
V prvním tréninku byl nejrychlejší Verstappen před Piastrim a Albonem. Pilot Red Bullu přesto věděl, že z pole position v neděli určitě startovat nebude. Kvůli nasazení pátého dílu spalovacího motoru totiž ztratí 10 míst na startovním roštu. Ještě citelnější penalizace potká Cunodu, který vyměnil všechny komponenty pohonné jednotky.
O vydařeném vstupu do víkendu nemohli po prvním tréninku hovořit u Alpine. Ocon totiž odjel pouze jedno kolo. Poté ho potkala technická závada a tím jeho účinkování skončilo.
Hned od prvních minut vyjížděla na dráhu auta. U jezdců převládala pro první kola volba střední směsi pneumatik. Obloha byla zatažená a příchod deště se vůbec nezdál jako něco nereálného.
265960
Esteban Ocon si ve druhém tréninku konečně pořádně zajezdil. Foto: Alpine
Na střední sadě pneumatik jezdila na začátku drtivá většina pilotů. Našly se pouze čtyři výjimky. Hülkenberg a Ocon obuli tvrdou směs, Norris s Leclercem začali dokonce na měkké.
Na dráze jsme mohli vidět také Ocona. Pilot stáje Alpine se vrátil do akce po technických potížích v úvodu prvního tréninku.
Piloti postupně zajížděli svá první kola. Po deseti minutách vedl Verstappen (1:43,456) před Norrisem (1:43,571) a Piastrim (1:43,832). S prvními měřenými koly se stále čekalo na Cunodu a Leclerca.
Ještě předtím, než se dovršila první polovina tréninku, přezuli všichni piloti na měkkou směs pneumatik. Pořadí se následně promíchalo. Do čela se v polovině tréninku posunul Piastri s časem 1:42,475. Verstappen se propadl na druhé místo, na Australana ale ztrácel jenom dvě tisíciny. Manko třetího Leclerca činilo 362 tisícin.
Piastri nezůstal v čele dlouho. O pár minut později ho totiž pokořil týmový kolega Norris. Brit zajel čas 1:42,260, což byl o 215 tisícin lepší výkon než v případě Piastriho.
265973
Vítěz z Maďarska Oscar Piastri nestačil pouze na svého týmového kolegu. Foto: McLaren
Po kvalifikačních simulacích se piloti vrátili k nácvikům závodních jízd. V závěrečných minutách už se proto nezajížděly tak rychlé časy.
Pět minut před koncem se objevily blíže nespecifikované potíže u Ricciarda. Australan zajel do boxů a pátek tak pro něj skončil o něco dříve než pro ostatní. To ale na výsledcích druhého tréninku nic nezměnilo. Druhý páteční trénink skončil dvojitým vítězstvím McLarenu v pořadí Norris a Piastri. Verstappen se tentokrát musel spokojit se třetím místem.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:42,260
19
2.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:42,475
+ 0.215
23
3.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:42,477
+ 0.217
26
4.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:42,837
+ 0.577
23
5.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:43,098
+ 0.838
25
6.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:43,290
+ 1.030
24
7.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:43,401
+ 1.141
23
8.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:43,485
+ 1.225
21
9.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:43,504
+ 1.244
24
10.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:43,519
+ 1.259
25
11.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:43,532
+ 1.272
21
12.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:43,538
+ 1.278
24
13.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:43,675
+ 1.415
24
14.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:43,823
+ 1.563
21
15.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:43,829
+ 1.569
24
16.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:43,846
+ 1.586
21
17.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:43,892
+ 1.632
23
18.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:44,226
+ 1.966
24
19.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:44,302
+ 2.042
23
20.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:44,348
+ 2.088
24
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.