clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Jak se Sainz dostal do Williamsu?

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 30.7.2024, 10:55

počet komentářů: 0


Včera byl umístěn centrální dílek přestupové skládačky a zbytek by už do sebe mohl zapadnout docela rychle. Přestup Carlose Sainze je něco, na co se čekalo od začátku roku a v průběhu měsíců byl spojován se šesti různými stájemi. Proč nakonec zakotví u Williamsu?

Sainz se dozvěděl, že příští rok přijde o místo, ještě před začátkem letošní sezony. Lewis Hamilton se rozhodl opustit Mercedes a od příštího roku závodit za Ferrari. Jen pár dní předtím Ferrari oznámilo setrvání Charlese Leclerca, takže Sainz při představování letošního červeného monopostu věděl, že do dalšího si už nesedne. Smlouvy s oběma jezdci měl také McLaren, ale nabízela se zřejmá příležitost nahradit Hamiltona u Mercedesu. Mercedes měl už jistého George Russella, avšak i ambici ulovit úřadujícího šampiona Maxe Verstappena, jelikož se Red Bull ponořil do politických bojů a jednoho času to vypadalo, že je nevyhnutelný odchod Christiana Hornera nebo Helmuta Marka.

Zatímco Sainz čekal, měl v záloze Sauber a prý byl v kontaktu i s Aston Martinem, jelikož Fernando Alonso zvažoval ukončení kariéry. Sainz však o sedačku v Astonu, budoucím továrním týmu Hondy, moc nebojoval a Alonso se rozhodl, že chce pokračovat. A Lance Stroll je synem majitele týmu, takže u Astonu měli vymalováno měsíce předtím, než byl Sainz ochoten se rozhodnout. Netrvalo dlouho a z tábora Sauberu, budoucího továrního týmu Audi, začalo být slyšet, že z pozice ceny útěchy pro Sainze také není spokojený. Nedávno oznámil získání Nica Hülkenberga z Haasu, čímž nejspíše dostal Sainze pod tlak. Tady se do hry dostal Williams, který už měl jistého Alexandra Alebona, ale nebyl vůbec spokojen s Loganem Sargeantem a byl ochoten čekat, ale zase ne donekonečna a na víceletou smlouvu, ne na jednoletou, vyčkávací, o které se psalo.

A teprve teď, na začátku letní přestávky, je čekání konec, ačkoli ještě je třeba zmínit, že do boje o Sainze se v poslední chvíli zapojil také Flavio Briatore, staronové velké zvíře u Alpinu, který si z hašteřivé dvojice Esteban Ocon a Pierre Gasly nechal druhého jmenovaného a Ocona přenechal Haasu, který vedle něj posadí juniora Ferrari, Olivera Bearmana. Naděje na místo u Red Bullu se Sainzovi definitivně rozplynula minulý týden. Majitelé stáje se dohodli s Helmutem Markem, že jeho již běžící kontrakt bude dodržen. A jelikož klauzule ve Verstappenově smlouvě se týká Marka, zůstává i on. Navíc už je potvrzeno i setrvání Sergia Péreze, navzdory tvrdé Markové kritice, ale tohle si nejspíše Horner rozhodl sám. Je ale třeba zmínit, že kvůli výkonnostní klauzuli má Pérez stejně jistotu pouze do konce roku.

U Red Bullu tedy teď místo není a ačkoli by stále dával smysl Sainzův přestup do Mercedesu, Toto Wolff je čím dál více posedlý mladíkem Kimim Antonellim a Mercedes zůstal v Belgii déle a mechanici půjdou na dovolenou později, aby se Antonelli předvedl v jednom ze starších vozů. Zdá se hodně pravděpodobné, že podpis jeho smlouvy bude oznámen ještě během letní přestávky, aby se tým i mladík vyhnuli přespřílišnému zájmu médií. Jako Sainzovy možnosti tedy zůstaly Sauber/Audi, Alpine a Williams. Williams z této trojice může vypadat na první pohled nejméně lákavě, vždyť je to tým bez tovární podpory a ještě předloni skončil mezi konstruktéry suverénně poslední.

Vowles má kapitální úlovek, vítěze tří velkých cen. Stabilita, evidentní progres a motor od Mercedesu určitě nechyběly na seznamu výhod Williamsu. Foto: Williams

Alpine je hodně ponořený do chaosu a ani neví, zda zůstane továrním týmem, ale nejspíše ne. Audi má solidní reputaci a Sainzův otec s ním na začátku letošního roku zvítězil v Dakaru. Avšak zatímco Audi může být v budoucnu skvělou volbou i pro mladšího Sainze, příští dva-tři roky mohou být pro Němce bolestivé. Aktuálně je Sauber poslední a pomalý vůz nevěstí nic dobrého ani pro příští sezonu, stejně jako šokující propuštění Andreasa Seidla i Olivera Hoffmanna. V roce 2026 bude do nového vozu osazen motor Audi, první motor Audi pro F1. Vzpomeňme na příchod Hondy a jak se s jejími motory trápili Alonso i Jenson Button. Odstraňování dětských nemocí se překlopilo do sbírání mistrovských titulů, avšak ty už sbírá Verstappen, ne Button a ne Alonso. Z tohoto úhlu pohledu už dává smysl, že si Sainz vybral Williams dokonce i přesto, že pravděpodobně přijde o peníze, které si mohl přivydělat stranou v reklamách na vozy Audi nebo Alpinu.

S vyřešenou situací u Red Bullu a s Júkim Cunodou se RB už musí rozhodnout pouze mezi Danielem Ricciardem a Liamem Lawsonem, avšak Australan nejspíše už teď táhne za kratší provaz. Ještě by mohl zůstat u Red Bullu čekat jako testovací jezdec, zda Pérez pouze náhodou přece jen nebude vyhozen na konci roku nebo začátku příštího. Zbývají možná celkem dobrá místa u Sauberu/Audi a továrního/netovárního Alpinu. O Kevina Magnussena vytlačeného z Haasu ani Logana Sargeanta, zdá se, nikdo nejeví zájem, což ponechává dobré šance Valtterimu Bottasovi a Kuan-jü Čouovi. Sauber má k dispozici loňského šampiona F2, Théa Pourchaira a Alpine Jacka Doohana, syna pětinásobného šampiona kubatury 500 MS motocyklů.

Zdroj: Motorsport, FORMULE.cz, úvodní foto: Ferrari

Zdroj: Motorsport, Foto: Ferrari

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Williams dělá velký nábor - 3.7.2024
Jak to vypadá na přestupovém trhu? - 8.6.2024
Jak to teď vypadá na přestupovém trhu? - 24.5.2024

Reklama