clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Poločas letní přestávky

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 12.8.2024, 15:45

počet komentářů: 0


Velká letní přestávka je ve své polovině, ale co to vůbec znamená? Z pohledu fanouška je to snadné. Zvykli jsme si, že tři srpnové víkendy jsme bez F1, bezmála čtyři týdny. Pohledem zaměstnance týmu F1 se však jedná pouze za dva týdny. A letní přestávka není prostě jenom díra v kalendáři velkých cen, deset týmů F1 musí povinně, pod hrozbou trestu ze strany FIA, přerušit práci ve svých továrnách.

Článek 24.1 Sportovních pravidel F1 přikazuje soutěžícímu týmu odstavit továrnu v červenci a/nebo srpnu na 14 po sobě následujících dní. Nejsou stanovena přesná data, ale jelikož zaměstnanci měli ještě po Velké ceně Belgie práci a nemohli odletět na dovolenou ihned, jako jezdci, a jelikož bude třeba vozy a garáž připravit na Velkou cenu Nizozemska naplánovanou na 25. srpen, dává smysl, že u většiny stájí je nyní povinná odstávka přibližně v polovině.

V pravidlech se prostě píše, že během dvou týdnů se nesmí vykonat žádná práce mající přímý dopad na konkurenceschopnost vozů. To se týče designu i výzkumu, práce ve větrném tunelu, ale dokonce i rozesílání emailů obsahujících tohle téma.

Přibližně 95 procent našich lidí si teď doufám užívá život někde na pláži,“ řekl v rozhovoru pro Autosport Rob Thomas, který je provozním ředitelem týmu Mercedes. „Ale lidé si neuvědomují, že přesto se toho děje docela hodně. Spousta věcí se naplánuje záměrně na tyto dva týdny právě proto, že nyní je na ně prostor a čas. Jindy musí vše šlapat na sto procent výkonu.

Zaměstnanci závodních stájí mají dovolenou, ale v továrnách se přesto maká a motorářů se přestávka vůbec netýče. Foto: Ferrari

Thomas mluvil hlavně o provádění údržby továrny, výměny velkých strojů za novější a dalších pracích, včetně takových drobností jako údržba denně využívané podlahy továrny nebo čehokoli, co si vyžádá delší odpojení části továrny od elektrického proudu.

Nikdy jsme neslyšeli, že některý tým porušil pravidla povinné přestávky, což má podle Thomase dva důvody. První je, že nejen jezdci, šéfové týmů a techničtí ředitelé občas mění týmy, pravidelně fluktují i ​​řadoví zaměstnanci a nikdo nepochybuje, že některý propuštěný zaměstnanec by tajemství prozradil. Druhý důvod je ještě prostší, po náročných měsících se všichni na letní dovolenou příliš těší, než aby se jí dobrovolně vzdali. V kombinaci s výše zmíněnými nezbytnými pracemi na údržbě a modernizaci dávají dva týdny letního volna příliš smysl, než aby někdo zkoušel podvádět.

Zdroj: Autosport, úvodní foto: Red Bull

Zdroj: Autosport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Bude nová generace poslední hybridní? - 17.8.2024
Velká cena Rwandy? - 13.8.2024
Šéfové pochybují o nových vozech - 12.6.2024
Od příštího roku více bodů? - 23.4.2024

Reklama