Po olympijské pauze se v St. Louis vrací závody IndyCar
vydal:
Víťa Boch
zveřejněno:
17.8.2024, 01:15
počet komentářů:
0
Po dvou víkendech, během kterých měla série IndyCar pauzu zejména kvůli tomu, že televizní společnost, která závody v USA vyrábí a přenáší, se soustředila na olympijské hry, se tento víkend americké monoposty vracejí do akce. A to na 1,25 míle dlouhém oválu World Wide Technology Raceway u města Gateway na předměstí metropole St. Louis.
Největší novinky v „olympijské pauze“ představovaly změny v jezdeckém poli. Tým Juncos Hollinger Racing po dvou neúplných sezonách ukončil spolupráci s Argentincem Águstinem Canapinem, do konce roku jej nahradí Conor Daly.
Tým Dale Coyne Racing na tento víkend angažoval Katherine Leggeová. A změnu chystá také David Malukas. Pilot, který měl letos startovat za Arrow McLaren, ale o místo se připravil, když se před sezonou zranil při tréninku na horských kolech, nakonec po zranění zakotvil u stáje Meyer Shank Racing místo nováčka Toma Blomqvista. Ale s předstihem teď oznámil, že od příští sezony podepsal víceletý kontrakt s týmem A. J. Foyta. Nejstarší tým v jezdeckém poli se výrazně zlepšil po navázání spolupráce s týmem Penske. Zatím není jasné, jestli Malukas od příští sezony nahradí Robba či Ferrucciho.
Nicméně tým může doufat v další progres – právě David Malukas byl v pátečním tréninku v St. Louis nejrychlejší. Druhý nejlepší výkon zajel Colton Herta. Dlouho to vypadalo, že netradiční ovál bude více sedět hondám, v závěru se ale prosadili piloti týmu Penske – McLaughlin byl třetí nejrychlejší, Power čtvrtý.
Pátý čas zajel lídr šampionátu Palou. Toho v St. Louis čeká pořádná porce práce, protože je jedním z jezdců, kteří se oproti místu, které si vyjedou v kvalifikaci, posunou o devět pozic dozadu za neoprávněnou výměnu motoru. Dalšími piloty se stejnou penalizací jsou Palouův stájový kolega Dixon, Rosenqvist z týmu Meyer Shank Racing a Katherine Leggeová.
Úvodní trénink moc dramatických chvil nepřinesl. O jediné přerušení se postaral Linus Lundqvist, když kvůli problémům s hybridním systémem motoru zastavil na protilehlé rovince.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
David Malukas
Meyer Shank Racing
Honda
00:25,1635
43
2.
Colton Herta
Andretti Global
Honda
00:25,2226
+ 0.059
29
3.
Scott McLaughlin
Team Penske
Chevrolet
00:25,2894
+ 0.125
35
4.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
00:25,3115
+ 0.148
39
5.
Álex Palou
Chip Ganassi Racing
Honda
00:25,3334
+ 0.169
42
6.
Romain Grosjean
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
00:25,3854
+ 0.221
33
7.
Felix Rosenqvist
Meyer Shank Racing
Honda
00:25,3941
+ 0.230
37
8.
Marcus Ericsson
Andretti Global
Honda
00:25,4127
+ 0.249
28
9.
Nolan Siegel
Arrow McLaren
Chevrolet
00:25,4537
+ 0.290
30
10.
Kyle Kirkwood
Andretti Global
Honda
00:25,4722
+ 0.308
21
11.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren
Chevrolet
00:25,4973
+ 0.333
29
12.
Conor Daly
Juncos Hollinger Racing
Honda
00:25,5421
+ 0.378
39
13.
Alexander Rossi
Arrow McLaren
Chevrolet
00:25,5570
+ 0.393
38
14.
Linus Lundqvist
Chip Ganassi Racing
Honda
00:25,6229
+ 0.459
29
15.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:25,6937
+ 0.530
52
16.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
00:25,7744
+ 0.610
40
17.
Sting Ray Robb
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
00:25,7764
+ 0.612
42
18.
Marcus Armstrong
Chip Ganassi Racing
Honda
00:25,8454
+ 0.681
39
19.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
00:25,8749
+ 0.711
43
20.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:25,8824
+ 0.718
53
21.
Santino Ferrucci
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
00:25,9047
+ 0.741
34
22.
Christian Lundgaard
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:25,9257
+ 0.762
46
23.
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:25,9913
+ 0.827
47
24.
Kyffin Simpson
Chip Ganassi Racing
Honda
00:26,0562
+ 0.892
53
25.
Jack Harvey
Dale Coyne Racing
Honda
00:26,0974
+ 0.933
53
26.
Pietro Fittipaldi
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:26,1811
+ 1.017
56
27.
Katherine Leggeová
Dale Coyne Racing
Honda
00:26,9397
+ 1.776
43
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.