Druhý volný trénink na Velkou cenu Nizozemska patřil motorům Mercedes. Nejrychlejší byl Russell, za ním následovali Piastri, Hamilton a Norris. Verstappenův výkon tentokrát stačil jen na páté místo. Pro Sainze skončil trénink předčasně kvůli potížím s převodovkou, Hülkenberg havaroval a postaral se o červené vlajky. Oproti prvnímu tréninku se již jezdilo výhradně na suchu.
Jelikož první tréninkové jízdy poznamenala mokrá trať, nebylo žádným překvapením, že už po startu druhé hodinovky se na trať nahrnula většina monopostů. Na vozech převažovala střední směs pneumatik, Albon, Gasly, Cunoda a Magnussen ovšem obuli tvrdou sadu.
Podmínky už sice byly pro závodění příznivější, přesto se někteří piloti nevyhnuli potížím. Pérez zápasil s nedotáčivostí a v první zatáčce se projel štěrkem. Russella potkal výlet mimo trať v deváté zatáčce. S netradičními potížemi bojoval Piastri. Australan si stěžoval, že špatně vidí přes své hledí a zamířil proto do boxů, aby dostal novou přilbu.
Nejhůře ovšem dopadl Hülkenberg. Pilotovi Haasu se v první zatáčce zablokovala zadní kola, roztočil se a bokem svého monopostu narazil do bariéry. Incident znamenal pro německého pilota konec tréninku a pro zbytek pole červené vlajky.
266252
Nico Hülkenberg odjel necelých 20 minut. Foto: Haas
Po restartu jsme byli svědky kvalifikačních simulacíc na měkkých pneumatikách, které nakonec určily konečné výsledky tréninku. Vítězný Russell zajel čas 1:10,702, Piastri 1:10,763, Hamilton 1:10,813 a Norris 1:10,961. Zbytek tréninku jezdci věnovali především jízdám na dlouhou vzdálenost.
Druhá polovina tréninku už se netýkala Sainze. Pilota Ferrari zastavily již po sedmi odjetých kolech potíže s převodovkou. Proto se Španěl umístil až na předposledním 19. místě. O moc lépe nedopadl ani jeho kolega Leclerc, který obsadil devátou pozici.
Dobrý víkend prozatím nezažívá ani Pérez, kterému se navzdory spekulacím o možném konci rozhodl Red Bull dát šanci i po letní přestávce. Mexičan obsadil ve druhém tréninku 12. pozici a na Russella ztratil 879 tisícin sekundy. Od kolegy Verstappena ho dělilo téměř šest desetin.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:10,702
30
2.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:10,763
+ 0.061
33
3.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:10,813
+ 0.111
30
4.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:10,961
+ 0.259
34
5.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:10,986
+ 0.284
33
6.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:11,357
+ 0.655
30
7.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:11,374
+ 0.672
31
8.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:11,430
+ 0.728
33
9.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:11,443
+ 0.741
31
10.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:11,550
+ 0.848
33
11.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:11,576
+ 0.874
31
12.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:11,581
+ 0.879
29
13.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:11,630
+ 0.928
31
14.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:11,644
+ 0.942
33
15.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:11,818
+ 1.116
32
16.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:11,934
+ 1.232
33
17.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:12,061
+ 1.359
33
18.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:12,206
+ 1.504
32
19.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:13,108
+ 2.406
7
20.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:13,296
+ 2.594
10
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.