První Gasly, druhý Magnussen a třetí Bottas. Závěrečný volný trénink na Velkou cenu Nizozemska přinesl překvapivé výsledky. Kromě mokré trati se o něj zasloužily také dlouhé červené vlajky. O ně se postaral Sargeant, který tvrdě havaroval. Kvůli tomuto incidentu jezdci neabsolvovali v "zeleném" režimu ani 20 minut.
V sobotu se do Zandvoortu vrátil déšť. Ten ovlivnil už první páteční trénink. Závěrečná hodina tréninkových jízd proto začala na mokré dráze. V úvodních minutách moc velké rušno nebylo. V akci se ukázali Bottas, Hülkenberg a Magnussen, všichni na pneumatikách do extrémního mokra. Postupně se přidávali i další.
Brzy bylo jasné, že pneumatiky do extrémního mokra neuvidíme v akci dlouho. Hülkenberg totiž brzy hlásil do vysílačky, že podmínky na trati už jsou vhodné pro přechodné gumy. Brzy skutečně přezul. Takový Piastri neztrácel čas a vyjel na přechodných pneumatikách rovnou z boxů. Díky tomu se usadil na čele s časem 1:24,176.
Netrvalo dlouho a Hülkenberg se podobně jako v sobotním druhém tréninku ocitl v úzkých. Pilot Haasu nedobrzdil do 12. zatáčky a čelně narazil do bariéry, kvůli čemuž ztratil přední přítlačné křídlo. Němec si poté zadělal na další potíže, když pokračoval s poškozeným autem do boxů. To si vysloužilo pozornost sportovních komisařů, kteří si pilota Haasu chtěli po skončení tréninku předvolat.
Výrazně větší komplikace ale potkala Sargeanta. Pilot Williamsu najel na výjezdu ze třetí zatáčky na trávu, roztočil se a to vyústilo v náraz do bariéry ve vysoké rychlosti ve čtvrté zatáčce. Došlo k vyvěšení červených vlajek.
266267
Logan Sargeant tvrdě havaroval a nad jeho kvalifikační účastí visí otazník. Foto: Williams
Sargeant sice ujistil svůj tým do vysílačky, že je v pořádku, přesto se k restartu rozhodně neschylovalo. Došlo totiž k výraznému poškození bariér a bylo jasné, že situace si bude žádat dlouhé opravy. Na špici se před přerušením usadil Alonso s časem 1:21,461. Pilot Aston Martinu se krátce předtím ocitl mimo trať. Složité podmínky nachytaly i Magnussena, kterého rovněž potkal výlet.
K restartu tréninku nakonec došlo až zhruba dvě minuty před koncem. Na trať se vydali všichni s výjimkou Sargeanta a Alonsa. O rozruch se postaral Verstappen. Pilot Red Bullu chvátal dopředu a v boxové uličce předjel Piastriho s Russellem. V obou případech se tak ale stalo s pomocí toho, že přejel bílou čáru ohraničující výjezd z boxů. Zadělal si proto na problémy.
Trať osychala. Sice se stále jezdilo na přechodných pneumatikách, podmínky ale byly výrazně lepší než na začátku tréninku. To mělo za následek rychlejší časy a přesýpání pořadí. Vítězem tréninku se nakonec stal Gasly. Druhou pozici obsadil Magnussen a třetí Bottas.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:20,311
5
2.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:20,450
+ 0.139
9
3.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:21,155
+ 0.844
7
4.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:21,387
+ 1.076
6
5.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:21,461
+ 1.150
6
6.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:21,643
+ 1.332
4
7.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:21,850
+ 1.539
10
8.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:21,941
+ 1.630
7
9.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:22,354
+ 2.043
5
10.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:22,589
+ 2.278
6
11.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:23,240
+ 2.929
5
12.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:23,287
+ 2.976
4
13.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:23,958
+ 3.647
7
14.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:24,007
+ 3.696
5
15.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:24,098
+ 3.787
3
16.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:24,158
+ 3.847
4
17.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:24,360
+ 4.049
3
18.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:25,433
+ 5.122
7
19.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
4
20.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
2
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Alpine
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.