Po druhém tréninku jde v Monze do čela Mercedes. Nejrychlejší čas totiž zajel Hamilton před Norrisem a Sainzem. Ani tentokrát se trénink neobešel bez červených vlajek, svou nehodou je způsobil Magnussen. Piloti Red Bullu Verstappen s Pérezem obsadili až 14., respektive 15. místo.
V 17:00 hodin místního času odstartoval v Monze druhý volný trénink na Velkou cenu Itálie. Před startem stále panovalo slunečné počasí. Teplota asfaltu činila 42 stupňů, vzduch měl 34 stupňů.
Druhý trénink měl být první víkendovou jízdou pro Russella. Brit pro první trénink přenechal svůj vůz italskému mladíkovi Antonellimu, který se mu o něj ale příliš dobře nepostaral. Osmnáctiletý junior německé stáje boural již při svém druhém rychlém kole a způsobil červené vlajky. Před začátkem druhého tréninku se na Russellově monopostu stále hodně pracovalo, přesto se ale zdálo, že Brit do akce vyjede.
Hned po začátku tréninku se na dráhu nahrnula řada monopostů. Všichni obuli žlutě značenou střední směs pneumatik.
Po pěti minutách se usadil na čele Hamilton (1:21,641) před Piastrim (1:21,808) a Magnussenem (1:22,317). V boxech zůstávali už jenom Pérez a Russell. U pilota Mercedesu se ovšem zdálo, že je situace přece jen vážnější. Brit totiž postával v boxech a nic nenasvědčovalo tomu, že by měl v dohledné době vyjet do akce.
Ricciardo zvolil odlišnou strategii než většina pole. Jezdec stáje VCARB totiž ihned pro první pokusy obul měkkou sadu pneumatik.
Jezdcům tradičně dělala potíže první zatáčka. V únikové zóně se ocitli Magnussen nebo Ocon. Piloti okolo poloviny tréninku postupně přezouvali na měkkou směs a chystaly se na kvalifikační simulace.
Než se trénink přehoupl do druhé poloviny, konečně jsme se dočkali Péreze s Russellem. Pilota Red Bullu zdržela výměna převodovky.
Když se jezdci věnovali závodním simulacím, přišly červené vlajky. V sedmé zatáčce se totiž roztočil Magnussen a skončil ve štěrku.
Během přerušení se ocitl na první pozici Hamilton (1:20,738). Druhé místo patřilo Norrisovi (1:20,741) a třetí Sainzovi (1:20,841). Pérez s Russellem zatím figurovali na 14., respektive 20. příčce. Dvojice ale jezdila na střední směsi pneumatik.
266426
Carlos Sainz zažívá poslední Velkou cenu Itálie jako pilot Ferrari. Foto: Ferrari
K restartu tréninku došlo zhruba 18 minut před koncem. Většina pilotů přezula na střední sadu pneumatik. To znamenalo, že se chtějí ve zbytku tréninku soustředit na závodní simulace. Nedalo se proto očekávat, že by se pořadí na čele ve zbytku tréninku příliš změnilo.
Hamiltona už od prvního tréninku trápila skutečnost, že se mu zahřívala sedačka. Pérezovo snažení na měkkých pneumatikách zhatil hustý provoz. Kvůli tomu se Mexičan nemohl zlepšit a zůstal čtrnáctý. Verstappenovi patřilo až 13. místo.
Russell dlouho zůstával poslední. Své snažení na měkké sadě si totiž schovával až do posledních minut. Pokus na tomto obutí ho však posunul na šestou pozici.
Na špici už se pořadí podle očekávání neměnilo. Vítězem tréninku se proto stal Hamilton před Norrisem a Sainzem. Piloti Red Bullu Verstappen s Pérezem byli klasifikováni až na 14., respektive 15. příčce.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:20,738
23
2.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:20,741
+ 0.003
22
3.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:20,841
+ 0.103
26
4.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:20,858
+ 0.120
23
5.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:20,892
+ 0.154
25
6.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:21,086
+ 0.348
19
7.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:21,140
+ 0.402
24
8.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:21,300
+ 0.562
22
9.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:21,316
+ 0.578
23
10.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:21,363
+ 0.625
26
11.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:21,461
+ 0.723
24
12.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:21,499
+ 0.761
11
13.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:21,592
+ 0.854
24
14.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:21,610
+ 0.872
23
15.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:21,678
+ 0.940
13
16.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:21,735
+ 0.997
19
17.
Franco Colapinto
Williams
Mercedes
1:21,784
+ 1.046
19
18.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:21,819
+ 1.081
22
19.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:21,867
+ 1.129
21
20.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:22,223
+ 1.485
26
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.